Skip to main content

Hoe werkt de internet aansluiting in een gesplitste woning met maar 1 huisnummer? Dus zowel de buren als ik hebben beide een eigen zelfstandige woning, maar we delen een huisnummer (geen toevoegingen dus). We willen natuurlijk beide ons eigen abonnement en de vorige bewoners hadden dit ook altijd, maar nu is hun bestelling bij kpn geannuleerd, omdat ik er al 1 heb besteld. Wie kan helpen?

 

en ook als straks glasvezel wordt geïnstalleerd, ik neem aan dat er twee kabeltjes komen?

Een gesplitste woning zonder huisnummer is geen zelfstandige woning dus is er maar 1 aansluiting aanwezig en mogelijk.

Je kan op twee manieren 2 aansluitingen krijgen, kijken of er 2 koperdraden ingelast zijn en of je het bij KPN voor elkaar krijgt om 2 abonnementen aan te laten sluiten.

1x over koper en 1 keer via de kabel is ook een oplossing, als die tenminste aanwezig is.

En bij glasvezel zal er ook maar 1 aansluiting komen, er word namelijk per zelfstandige woonruimte aangelegd.


Zoals ik zei is het dus wel een zelfstandige woning met een gedeeld huisnummer. Ze hebben beide een eigen woz ook


De vraag, waarom is er geen huisnummer aangevraagd voor de tweede woning?

Het klopt wel dat het een zelfstandige woonruimte is, maar geen aparte woning, je hebt maar 1 huisnummer,

Is het gas en elektra ook gescheiden, je zou kunnen proberen op 1 van de 2 een eigen aansluiting aan te kunnen vragen, word lastig ivm het nummer, het nummer heeft al een aansluiting.


Dat is wel gedaan, maar de gemeente weigerde. Ik heb net gebeld met kpn netwerk en er komen wel twee glasvezel kabels. Moet de buren en ik beide bij een andere provider?


Hoi @Aj050 
Lastige situatie
Vul even je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel dan kan een KPN-medewerker even kijken wat de mogelijkheden zijn.
Hebben jullie wel gescheiden rekeningen van b.v. energie?


Ah je bent vlug met je reactie
Als je twee glasvezelkabels krijgt dan kunnen jullie elk apart aangesloten worden.


Ik heb de info toegevoegd. GWE is gedeeld.


Dat is wel gedaan, maar de gemeente weigerde. Ik heb net gebeld met kpn netwerk en er komen wel twee glasvezel kabels. Moet de buren en ik beide bij een andere provider?

Dat is een vreemde situatie dan, je hebt nu twee woonruimtes en 1 nummer, leuk als je buren problemen veroorzaken met schulden of dergelijke, je woon namelijk op hetzelfde adres.

En de WOZ hebben ze wel gescheiden, de rest van de belastingen ook, zou eens een leuke zijn om uit te zoeken of dat wel kan, vind het namelijk een vreemde situatie, half werk.

Gelukkig krijg je dan wel twee glasvezels, dat scheelt weer, alleen hoe gaat KPN die in de administratie verwerken, er moet een woning aan gekoppeld worden.


En 1 persoon bij tele 2 en de ander bij kpn, kan dat?


En 1 persoon bij tele 2 en de ander bij kpn, kan dat?

Dat hangt er van af of Tele2 ook over het KPNnetwerk levert
Maar Tele2 is volgens mij  van T-Mobiel en die levert wel over het KPN netwerk dus dat zou moeten kunnen.

Dus even wachten tot een KPN medewerker hier reageert 
 

zet vast je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel, wat alleen zichtbaar is voor KPN en voor jou, dan kunnen ze je sneller helpen.

Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.

(Oh dat had je al gedaan zeg je, sorry zag ik even over het hoofd)


Tele 2 zal niet meer lukken om nieuw af te sluiten, thuis is bij T-Mobile onder gebracht.


Zoals ik zei is het dus wel een zelfstandige woning met een gedeeld huisnummer. Ze hebben beide een eigen woz ook

Als dat netjes via de gemeente geregeld is dat de woning gesplitst is, dan krijg je van de gemeente ook een apart huisnummer.

Als het niet aan de gemeente doorgegeven is, dan kan je daar grote problemen mee krijgen. In een uiterst geval kan je er zelfs uitgezet worden.

Ik ken iemand die in die situatie zit. Ze word regelmatig gecontroleerd. Dan komt iemand van de gemeente kijken, ze mag namelijk geen eigen wc hebben. Die had ze wel, de verhuurder heeft die er vorig jaar uit laten halen. Nu moet ze onder in de "centrale gang" naar de wc.

Dat is wel gedaan, maar de gemeente weigerde.

Ja ... bij die persoon ook. De gemeente wil helemaal niet dat het gedeeld word. Want dan mogen ze minder nieuwe woningen bouwen ofzo...


En 1 persoon bij tele 2 en de ander bij kpn, kan dat?

Nee. 1 persoon bij Ziggo wel.


Hoi @Aj050 

Misschien is dit lezen ook een idee.
Geen idee of het verder helpt.

Een vriendin van mij woont in een huis met 6 appartementen allemaal onder nummer 36.
Met een toegevoegde letter aan het naamplaatje.
Dus 36 A 36 B 36 C.
Hebben allemaal afzonderlijk een KPN glazvezel aansluiting, of Ziggo ze mogen kiezen.😉


Hoi @Aj050 

Misschien is dit lezen ook een idee.
Geen idee of het verder helpt.

Een vriendin van mij woont in een huis met 6 appartementen allemaal onder nummer 36.
Met een toegevoegde letter aan het naamplaatje.
Dus 36 A 36 B 36 C.
Hebben allemaal afzonderlijk een KPN glazvezel aansluiting, of Ziggo ze mogen kiezen.😉

Dat huis is dan dus wel officieel gesplitst. 


Administratief kunnen er nooit 2 vezels op 1 huisnummer komen( In het systeem zoeken we de fysieke vezel op postcode huisnummer toevoeging hier kunnen er geen 2 staan ), 1 zal dan altijd een toevoeging hebben. De aanleg word gedaan op geregistreerde adressen, Dus het feit dat er 2 vezels komen doet me vermoeden dat er wel degelijk een toevoeging is alleen deze is wellicht niet bekend. 

Zal toch een navragen bij de gemeente hoe dit zit want waarschijnlijk is er wel een toevoeging...

 


Zou dit niet in het BAG register moeten staan? Daar staat echt maar 1 adres, toch heb ik twee kabels glasvezel uit de grond steken en hebben vorige bewoners altijd beide hun eigen internet abbo gehad. 


Hoi @Aj050 , je hebt gekeken in de BAG viewer van het Kadaster?


Een poosje terug kwam hier een topic voorbij van iemand die in z'n tuinhuis ook internet wilde. Dus die liet in zijn tuinhuis ook een aansluiting maken. Dat kon gewoon. Hij kreeg gewoon een glasvezelaansluitpunt in zijn tuinhuis. 

Vervolgens was die kwaad, want toen kwam die tot de ontdekking dat die dan ook 2 abonnementen af moest sluiten. Dat was niet de bedoeling. Althans... niet zijn bedoeling in ieder geval. 

Het kan dus blijkbaar op 1 of andere manier wel, 2 glasvezelaansluitingen op 1 adres.


@RBxx Ja in de bag viewer 


Je kan er ook nog voor kiezen om het abonnement gewoon te delen hé. Dan neem je een 1000 mbit abonnement. Dat moet voor 2 huishoudens die geen gekke dingen doen ruim voldoende zijn.

Tv ontvangers kan problemen opleveren. Want je ziet elkaars opnames. Verder zijn er nog wat kleine dingetjes onhandig. Maar het kan.


Hoi @Aj050 

Misschien is dit lezen ook een idee.
Geen idee of het verder helpt.

Een vriendin van mij woont in een huis met 6 appartementen allemaal onder nummer 36.
Met een toegevoegde letter aan het naamplaatje.
Dus 36 A 36 B 36 C.
Hebben allemaal afzonderlijk een KPN glazvezel aansluiting, of Ziggo ze mogen kiezen.😉

Hallo @genetic , dan praat je dus wèl over verschillende huisnummers 36A, 36B enz. dat zou bij @Aj050 niet het geval zijn.

 


@Nick83 ook niet handig dat als de router in mijn appartement staat, ze hem niet even opnieuw kunnen opstarten mocht het internet niet werken en ik niet thuis ben. 


Een poosje terug kwam hier een topic voorbij van iemand die in z'n tuinhuis ook internet wilde. Dus die liet in zijn tuinhuis ook een aansluiting maken. Dat kon gewoon. Hij kreeg gewoon een glasvezelaansluitpunt in zijn tuinhuis. 

Vervolgens was die kwaad, want toen kwam die tot de ontdekking dat die dan ook 2 abonnementen af moest sluiten. Dat was niet de bedoeling. Althans... niet zijn bedoeling in ieder geval. 

Het kan dus blijkbaar op 1 of andere manier wel, 2 glasvezelaansluitingen op 1 adres.

Maar dan zal de tweede vanuit KPN netwerk altijd ook een toevoeging of kamernummer hebben.

Anders gaat het echt niet.


@Nick83 ook niet handig dat als de router in mijn appartement staat, ze hem niet even opnieuw kunnen opstarten mocht het internet niet werken en ik niet thuis ben. 

Tja euh.... gebeurt dat vaak dan? Ik heb hier nog nooit een router opnieuw opgestart omdat internet het niet deed.

Maar goed, als je zo gaat redeneren, dan houd het gauw op ja…

Is er geen centrale ruimte? Hal ofzo? Zodat je daar het glasvezelmodem kunt laten plaatsen?