Skip to main content

Hoe werkt de internet aansluiting in een gesplitste woning met maar 1 huisnummer? Dus zowel de buren als ik hebben beide een eigen zelfstandige woning, maar we delen een huisnummer (geen toevoegingen dus). We willen natuurlijk beide ons eigen abonnement en de vorige bewoners hadden dit ook altijd, maar nu is hun bestelling bij kpn geannuleerd, omdat ik er al 1 heb besteld. Wie kan helpen?

 

en ook als straks glasvezel wordt geïnstalleerd, ik neem aan dat er twee kabeltjes komen?

Het kan dus blijkbaar op 1 of andere manier wel, 2 glasvezelaansluitingen op 1 adres.

Maar dan zal de tweede vanuit KPN netwerk altijd ook een toevoeging of kamernummer hebben.

Anders gaat het echt niet.

Het gaat om dit topic:

https://forum.kpn.com/internet-9/glasvezel-aansluiting-in-zomerhuisje-maar-kan-maar-1-aansluiting-539643?postid=1299967#post1299967

Ik link hierbij ook direct naar de reactie van Ward.


Het kan dus blijkbaar op 1 of andere manier wel, 2 glasvezelaansluitingen op 1 adres.

Maar dan zal de tweede vanuit KPN netwerk altijd ook een toevoeging of kamernummer hebben.

Anders gaat het echt niet.

Het gaat om dit topic:

https://forum.kpn.com/internet-9/glasvezel-aansluiting-in-zomerhuisje-maar-kan-maar-1-aansluiting-539643?postid=1299967#post1299967

Ik link hierbij ook direct naar de reactie van Ward.

 

Dank voor de link. 1 pand kan ook zeker wel meerdere glasvezelaansluitingen krijgen, ook al is er maar 1 officieel BAG adres. Die tweede aansluiting wordt bij KPN netwerk dan geregistreerd met hetzelfde huisnummer en een extra nummer (of letter) in het “kamerveld”. Krijgen is misschien niet het goede woord… formeel moet er voor betaald worden omdat KPN Netwerk inderdaad maar kosteloze aansluiting maakt per BAG adres. Of dat dan betaald wordt door een provider, een eindklant of iemand anders, dat maakt niet uit.

 


 

Dank voor de link. 1 pand kan ook zeker wel meerdere glasvezelaansluitingen krijgen, ook al is er maar 1 officieel BAG adres. Die tweede aansluiting wordt bij KPN netwerk dan geregistreerd met hetzelfde huisnummer en een extra nummer (of letter) in het “kamerveld”. Krijgen is misschien niet het goede woord… formeel moet er voor betaald worden omdat KPN Netwerk inderdaad maar kosteloze aansluiting maakt per BAG adres. Of dat dan betaald wordt door een provider, een eindklant of iemand anders, dat maakt niet uit.

 

Precies dat met extra toevoeging dus..


Hoi @Aj050 . Leuk je even gesproken te hebben.

Ik heb het topic met belangstelling gelezen en uiteraard even wat voorwerk gedaan. Het adres wat jij noemt is uniek en er is dus geen verborgen toevoeging in het systeem te vinden. Op het adres is koper via pairbonding leverbaar. Momenteel wordt daar een abonnement afgenomen.  Dat is, zoals jij aangeeft een abo van een vorige bewoner die vergeten is het op te zeggen. 

De glasvezel kabels die uit de grond komen zijn niet allebei voor de woning in kwestie. Eentje is voor jouw adres en de andere voor een ander pand. 

Jouw bestelling loopt nu en ik begrijp dat jouw nieuwe bovenburen Ziggo gaan nemen.  Voorlopig is er dus geen issue.   Dit kan wel misgaan als nieuwe buren besluiten om ook KPN te nemen.   Dat is iets waar ik zelf niet bij kan helpen. Als de huisbaas/woningcorporatie verder geen actie onderneemt zal deze situatie blijven bestaan en zijn korte lijntjes met je buren belangrijk om niet in elkaars vaarwater te komen.