Skip to main content

Na jaren in het buitengebied te hebben gewoond en moeten wennen aan 3 mbit/s internet heb ik nu sinds de verhuizing een fantastisch snelle verbinding van 100 tot wel 300 mbit/s. En heeelaaaas doet zich nu weer steeds vaker een ander probleem voor waar ik helemaal kriegelig van word: gestotter. Dit kan soms tot wel letterlijk 15 seconden duren.


Het heeft niks met mijn computer te maken want ik heb hier bepaalde netwerk tests voor uitgevoerd en wanneer ik tether met 4g/5g is er niks aan de hand. Daarom was mijn tijdelijke oplossing om te gaan tetheren. Hoewel dat prima werkt, kan ik er niet mee bellen op Discord!!! Dit is echt sinds mijn overstap van Tele2 naar KPN waardoor ik heel erg geneigd ben om weer over te stappen. 

Iemand tips voor deze twee problemen?

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid van je topic

Ik wil hier ook graag nog even op reageren: sinds de MIUI 12.0.2. (eind oktober 2020 geïnstalleerd op de F1) kreeg ik hetzelfde probleem. De helft van de websites en de helft van de apps deden het niet meer. Na lang zoeken is zoals hierboven omschreven precies mijn probleem. Even voor de minder technische mensen onder ons (zoals ik):

Hoe pas je ipv6 naar ipv4 aan op Pocophone F1:

Ga naar Instellingen, SIM-kaarten en mobiele netwerken, Selecteer je simkaart, Namen toegangspunten (APN), Selecteer je huidige APN (KPN mobiel Internet), scroll naar beneden, verander APN-protocol van IPv4/IPv6 naar alleen IPv4, en doe dit ook bij Roamingprotocol voor APN. 

Herstart je telefoon of wacht een tijdje. 

Zeer opgelucht toen dit bleek te werken, ik dacht echt even dat dit het einde van Xiaomi voor mij was terwijl ik super tevreden ben over de telefoon. 



Allereerst excuses voor het openen van een oude topic. Ik heb exact hetzelfde probleem: sinds mijn overstap naar KPN is het voor mij niet langer mogelijk om te bellen op Discord. Ook een eindeloze loop van No Route. Ik heb werkelijk alles al geprobeerd helaas zonder succes. Ook zo met de door u genoemde oplossing. Alles staat op IPv4 en de telefoon is opnieuw opgestart. Helaas blijft dit probleem zich voordoen..

 

Admin: afgesplitst en naar eigen topic verplaatst


Ik heb geprobeerd om KPN Mobiel om te zetten naar enkel en alleen IPv4, welke ook bevestigd word door de browser. De telefoon opnieuw opgestart maar helaas zonder succes.


Hi @Giobanno, balen zeg dat het niet helemaal lekker loopt met je verbinding 🙁

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kan ik je lijn doormeten om te zien of ik vanaf onze kant een verklaring kan vinden voor het stotteren. 


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!