Skip to main content

In de KPN Thuis app is er de mogelijkheid om een apparaatnaam te wijzigen.

Dit gaat korte tijd goed, maar als het betreffende apparaat opnieuw wordt verbonden (even uit huis geweest of overgang naar ander SuperWiFi punt) dan gaat de gewijgde naam verloren.

Het apparaat krijgt dan weer de oorspronkelijke naam (afgeleide van MAC adres….).

Hoe kan dit worden opgelost? 

@Kwee Ben je er nog uitgekomen? Ik herken dit niet direct. Je zou nog even kunnen proberen om de app helemaal te verwijderen en opnieuw te installeren. Je kan ook even testen of het via een ander apparaat wel werkt. 


Nee, heb app helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, zonder het gewenste resultaat...


Ik zal dit in ieder geval terug koppelen. Heb je het ook al een keer getest op een ander apparaat? 


Ja, voor alle apparaten die ik heb getest, wordt de opgeslagen naam na verloop van tijd overschreven door het MAC adres van betreffende apparaat..,.


Ik gok zomaar dat de naam die men bij de thuis app invoerd word gekoppeld aan het ip adres. En niet aan het MAC adres. Apparaten krijgen na verloop van tijd een ander ip adres als men dat ip adres niet vastgezet heeft. En dan verschijnt het apparaat als nieuw apparaat met MAC adres als naam weer in de thuis app.


@Nick83 @Kwee Dat zou ook een verklaring kunnen zijn. Ik heb nog even lopen graven en ik zie dat in 2021 en in 2022 ook wat uitwisselingen per mail over dit onderwerp met de devs. Dat hing toen op miscommunicatie tussen de app en firmware van de Experia Box. Â