Skip to main content

Mijn zoon wil graag inloggen op de wifi van school, maar de gezinsregels blijken dit te blokkeren. Hoe pas ik dit aan en waar?

Hoi @Caro-Veluwe . Welkom op het forum.

Ik vermoed dat jullie gebruik maken van KPN veilig :-)

Je kunt de apparaten beheren via de beheerpagina. Ga daarvoor naar deze pagina: https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/kpn-veilig.htm

en klik dan op installeer kpn veilig. Je kunt vervolgens inloggen met je MijnKPN gegevens.  In deze omgeving kun je op het apparaat klikken dat je wilt beheren. Vervolgens kies je voor gezinsregels en kun je de restricties op de mobiel van jouw zoon instellen. Laat je weten of het lukt?

 


Hai Erwin, dank voor je bericht. Ik had binnen deze omgeving al alle restricties die ik hierin kon vinden uitgezet. Dus geen tijdslimieten en andere blokkades, in de hoop dat dit iets uit zou halen. Ik heb zelfs zijn KPN veilig licentie vrijgegeven en opnieuw geïnstalleerd. Maar ook dit haalde vandaag niets uit.

Zojuist heb ik zijn KPN Veilig licentie opnieuw vrijgegeven en ga ik zo de app van zijn telefoon halen. En dan vraag ik hem morgen het opnieuw op school te proberen. Ik twijfel of de blokkade door KPN veilig komt (maar ja, dat is wat mijn zoon aangeeft), want ik maak ook gebruik van family link. Maar ook daar heb ik alle restricties al afgehaald. Ik laat weten wat er morgen uit komt. 


@Caro-Veluwe . Weet je al iets meer? Had het met die andere app te maken?


Hallo Erwin, hij heeft het vanwege sport en introductiedagen nog niet opnieuw kunnen proberen. Uiterlijk dinsdag weet ik meer, want dan ben ik zelf op die achool en kan ik het testen. 

Je hoort het. 


Zojuist heb ik zijn KPN Veilig licentie opnieuw vrijgegeven en ga ik zo de app van zijn telefoon halen.

Persoonlijk vind ik dat een verstandige keuze. Zelf heb ik vijf KPN veilig licenties en ik gebruik er nul.


Ik ben er achter gekomen dat het account op zijn telefoon nog mijn accountgegevens zijn. Hij had nog geen mail dus toen heb ik zijn telefoon ingesteld met mijn accountgegevens. Dan blijft het overigens nog vreemd dat ik zijn telefoon niet met wi-fi kan verbinden. Er worden vragen gesteld over domein en dergelijke. Dus heb ik nu twee dingen te regelen: 1 zorgen dat zijn eigen account er op zit.. Maar ik kan zijn outlook wachtwoord nergens vinden (en een herstel via mijn mailadres lukt niet, want hij heeft nog te weinig mails verstuurd met zijn outlook). Hij kan overigens wel in outlook via zijn telefoon, maar daar kan ik nergens zijn wachtwoord terugvinden helaas. Iemand nog tips? En 2 zorgen dat ik via zijn school informatie krijg over de benodigde input voor die domeingerelateerde vragen. 

Ik ben overigens wel getriggeerd door de opmerking van WJB waarom hij de KPN licenties niet gebruikt. Onvoldoende beveiliging?


Ik ben overigens wel getriggeerd door de opmerking van WJB waarom hij de KPN licenties niet gebruikt. Onvoldoende beveiliging?

Nee, niet onvoldoende beveiliging maar een overkill aan "beveiliging".

KPN veilig bemoeit zich met van alles en nog wat. Ik verwacht van dergelijke software dat heze mijn device beschemt tegen virussen en malware, aan de andere dingen die KPN veilig (F-Secure) doet heb ik geen behoefte.


Dank voor je toelichting!Â