Skip to main content

Wij wonen in molenlanden, en konden op 8 november 2020 op de kpn site een glasvezel abonnement aanvragen. Deze zou op 22 december ingaan. In een gesprek met een kpn medewerker op 11 november was het advies om zelf solcon op te zeggen omdat deze niet in de overstapservice zit dus hebben we het solcon abonnement voor 1 januari 2021 stop gezet.

Op 21 december hadden we nog niets van kpn gehoord en er was ook nog geen aansluit apperatuur opgestuurd dus hebben we met kpn gebeld. Nu zouden de spullen worden opgestuurd en een monteur worden ingepland voor 28 december.

Op 28 december was ik dus thuis maar nog geen spullen en er kwam dus ook geen monteur (zou wel fijn zijn als dit even wordt gemeld, nu neem je een dag vrij voor niets).

Dus gebeld met kpn maar de medewerkster van kpn begreep niet wat er aan de hand was en ze kon niet verder in het systeem dus werd er een ticket aangemaakt en zou ik binnen 3 dagen worden terug gebeld.

30 december werd ik dus gebelt met het verhaal dat de lijn nog bezet was en dat het glasvezel signaal niet getest kan worden zolang een andere provider nog op de glasvezel lijn zit, deze zou op 21 januari stoppen en daarna zouden ze kunnen aansluiten, Dus heb ik verteld dat solcon op 1 januari zou stoppen en ze dus daarna kunnen gaan testen maar de medewerker bleef erbij dat het signaal pas 21 januari eraf zou zijn. Gevraagd wat er gebeurt als het signaal toch op 1 januari stopt, dan zou ik kunnen bellen en zou ik een noodpakket kunnen krijgen.

Dus 1 januari geen tv meer en 2 januari ook geen internet meer. Gebeld dat het signaal eraf is en dat ze kunnen testen en de aansluiting regelen, ze zagen niet wat er mis was ... dus gebeld 1 januari 2 januari 5 januari maar ze begrepen niet wat er aan de hand was. Maar geen spullen wel afspraken voor monteur maar die komen toch niet.... na aantal keer aandringen dat we een noodpakket wilde omdat de kinderen thuis les volgen en een mobile hotspot met je telefoon ook niet echt handig is data tele2 mobiele verhoogd... dus 7 januari een noodpakket ontvangen.

21 januari nog geen spullen geen idee wat er aan de hand is en rare excuses levering spullen duurt langer leverancier heeft achterstand CEVA gebelt maar hebben geen achterstand en versturen alles dezelfde dag..Kpn netwerk gebelt die zegt dat het signaal goed is maar mogelijk giessenlandennet bellen om te vragen welke providers er op het netwerk kunnen.

Dus Giessenlandennet gebelt en die zeggen het volgende, kpn zit nog niet op het glasvezel netwerk, de bedoeling was om 22 december om te schakelen maar toen was het systeem niet gereed door vertraging nieuwe datum was voor 21 januari gepland, maar dit was dus ook te vroeg nu staat de volgende datum op 12 februari om te kijken om ervoor te zorgen dat kpn op de glasvezel kan of het glasvezel systeem overneemt ik weet niet wat ze hiervoor moeten doen maar ik begrijp dat dt een complexe aanpassingen is. Maar hij begreep niet dat kpn al abonnementen verkoopt terwijl het systeem nog niet klaar is en er ook geen gegarandeerde datum is dat het wel klaar is…

Dus nog eens op kpn site gekeken en deze geven nog steeds aan dat ze glasvezel leveren, op de kpn netwerk site staat ook een check en deze geeft aan dat er nog geen glasvezel beschikbaar is.

Waarom is het nou niet mogelijk dat wij als klant gewoon de eerlijke informatie krijgen in plaats van veel verschillende wazige verhalen die totaal niet kloppen en vaak ook tegenstrijdig zijn. Je wordt erg gefrustreerd als mensen elke dag zeggen het komt goed we gaan de spullen opsturen, monteur komt lang maar elke keer weer met lege handen staan…

Kom nu eens met een goede oplossing en de goede informatie wat er aan de hand is of een contact persoon die het uitzoekt en terugmeld wat er aan de hand is..

Hallo @HaasD4, welkom op het forum! Sorry voor de latere reactie, het is druk hier.  Als glasvezel gepland is, dan kun je inderdaad al wel een abonnement bij ons afsluiten. In dat geval zouden we overstapservice aanraden juist om dit soort gevallen te voorkomen. Maar als je oude provider daar niet aan mee doet wordt het lastiger. Vervelend dat de aansluiting bij ons, ondanks de initiële overlap die je al gedaan had bij het zelf opzeggen, nog niet gebeurd is. Je geeft aan dat het nu op 12 februari staat. Heb je daar al meer informatie en/of communicatie over gekregen? Wil je ook je forumprofiel invullen en hier reageren als je dat gedaan hebt? Dan kijk ik dit verder na. 


Ik heb het profiel ingevuld, nee we hebben nog geen contact gehad of 12 februari gaat lukken.

 


Dank je, @HaasD4. Als ik hier kijk zie ik staan dat, voor zover wij weten, de plandatum nog steeds 12 februari is. Of dat hem ook echt wordt, hangt af van KPN NetwerkNL. ZIj zijn degenen die het werk moeten doen, en dit dan bij ons moeten afmelden. Als zij daarvoor niet (meer) bij jou in huis hoeven zijn, dan hoor je van hen uit waarschijnlijk niets. Moeten ze in huis nog iets doen, dan wordt er vanuit KPN NetwerkNL met jou contact opgenomen voor een afspraak.

Nadat zij het bij ons hebben afgemeld kunnen wij onze monteur plannen. De back office houdt dit in de gaten om dat met je te doen. Mocht het verder vertraagd raken, dan wordt er ook weer contact met je opgenomen.