Skip to main content

Ik betaal voor een gigabit verbinding maar zelfs bedraad op de KPN Box 12 haal ik met moeite 300 Mbit.

Nu lees ik verhalen dat in sommige nieuwbouwwijken er een te kleine verdeelkast is geïnstalleerd, waardoor gigabit verbindingen niet ondersteund worden vanwege te weinig glasvezelverbindingen.

Hoe kom ik erachter dat dit voor mijn postcode ook het geval is? Want anders betaal ik nu te veel voor een abonnement wat KPN op dit moment niet kan waarmaken.

Hallo @Paul de Graaff , daar hoef je niet achter te komen, je kunt het beste gewoon even bellen naar 0800 0402 en zeggen dat je je abo contract snelheid niet haalt, je moet tussen de 900 en 940 Mbit/s kunnen halen.

Succes

 


@JanD even gebeld met KPN, komen woensdag langs, want via hun remote tests / scans kwamen ze tot dezelfde waarden als wat ik had… bedankt voor de tip.


@JanD even gebeld met KPN, komen woensdag langs, want via hun remote tests / scans kwamen ze tot dezelfde waarden als wat ik had… bedankt voor de tip.

Hallo @Paul de Graaff ,graag gedaan, laat de goede afloop s.v.p. even weten.

 


@Paul de Graaff : Hoe is dit afgelopen?


Tip van KPN was om de app van Ookla voor Windows te installeren en tada opeens haal ik wel die snelheid van 800/900 mbit. En als je vanaf diezelfde bedrade PC de Ookla test vanuit de webbrowser run, dan zit ik weer op 300/400 mbit. Raar dat er zoveel verschil is tussen de app en de browser. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat mogelijk is. Maar @JanD je hebt me goed op weg geholpen met het telefoonnummer van KPN. KPN is niet meer langs geweest om te testen. 


Hallo @Paul de Graaff , goed om te lezen dat de goede snelheid, die je dus al wel had, nu ook goed weergegeven wordt.

Toen bij mij vorige maand glasvezel werd opgeleverd 1/1Gbit/s mat de monteur met zijn apparaat 940/940Mbit/s en 770/770 op zijn mobiel draadloos via Wifi6 en ik bekabeld via www.kpn.com/speedtest up/down 940/550Mbit/s ongeveer. KPN had hier een case voor aangemaakt, maar zelf zat ik ook niet stil en ontdekte de Ookla-app in de Microsoftstore en deze gedownload. Toen haalde ik dezelfde waarden als de monteur, eind goed al goed.