Skip to main content

Vanwege verhuizing alleen de super wifi gebruikt en afgelopen weekeinde eens een kabel getrokken van tv kamer naar de meterkast. De download snelheid viel me tegen, dus even wat testjes gedaan.

Direct aan KPN modem met meerdere kabels (incl die van kpn) maar resultaat blijft steeds rond dezelfde getallen hangen. Dit was een van de betere metingen, maar zo rond de 300Mbps. getest met twee laptops waaronder een HP Elitebook van werk 2019, en specs zeggen gigabit ethernet adapter.

 

Klantenservice bellen was wachtrij weer erg lang dus probeer het eens zo.

 

 

Mijn afgenomen product:

 

Meet eens met de app van Ookla.  Dat is de betrouwbaarste.  Heb je het glasvezelkastje al 2 minuten van de stroom gehaald?


Stroom heb ik eraf gehaald, alles weer opgestart, maar eindresultaat niet heel anders.

Kreeg bij 1 test via KPNtest een keer de 700Mbps te zien, maar bij herhaling daarna direct weer onder de 300. Ookla komt niet bij de 300.

 

 


Dat ziet er niet best uit inderdaad.  En dat heb je gemeten direct op het modem zonder verdere aangesloten appartuur? Als het antwoord ja is dan toch maar de klantenservice 0800-0402 bellen.  Hou er wel rekening mee dat op maandagochtend de wachttijd lang is.


Dat ziet er niet best uit inderdaad.  En dat heb je gemeten direct op het modem zonder verdere aangesloten appartuur? Als het antwoord ja is dan toch maar de klantenservice 0800-0402 bellen.  Hou er wel rekening mee dat op maandagochtend de wachttijd lang is.

Ja, direct van zwarte modem aan laptop met kabel (meerdere kabels geprobeerd).

Nu aan het bellen en modem wordt op afstand gereset en moet daarna de probleemoplosser volgen, wordt vervolgd.


Hoi,

Ik heb exact dit probleem ook gehad.

Het probleem zat in een driver op mijn PC. Klinkt onlogisch, maar ik heb weken naar een oplossing gezocht. Ik had een Driver van MSI op mijn PC die iets van load balancing deed. Het fijne weet ik even niet en zou ik moeten opzoeken. 

 

Ik had op mijn iphone en android naast het modem  wel 500+ mb met de speedtest via wifi.
Dus aan het modem ligt het dan niet. Kun je dit eens checken?
 

 


Met mobiel naast eerste bekabelde superwifipunt in de meterkast 110Mbps op telefoon.

Ik heb nog een 10 meter kabel cat6 even door de woonkamer gelegd naar een desktop pc. Deze komt iets verder maar niet boven de 410Mbps. Ik verwacht geen 1000Mbps maar wel wat meer.

 

Alle automatische hulp wizards nog tot niets geleid. Ik ga toch maar eens bellen en anders maar monteur afspraak met risico op 50 euro.


Hoi @Vectrex . Fijn dat er al het een en ander getest is.

Heb je nog contact gehad met de helpdesk? 


Hoi @Vectrex . Fijn dat er al het een en ander getest is.

Heb je nog contact gehad met de helpdesk? 

Ja, maar verder dan stroom eraf en resetten kwamen ze niet. Ik moest voor werk 3 dagen weg, dus ben nu weer verder gegaan. De wan kabel vervangen, geen effect, en nu drivers aan het nalopen.

Als dat niets oplevert maar monteur bestellen.


ik gebruik Ookla en de KPN test. Na al mijn acties had ik Ookla even niet meer gebruikt maar die schiet naar ruim 830Mbps en eindigt op ruim 700Mbps. Dat zijn betere cijfers.

 

De KPN test blijft op 450Mbps hangen.

 

Misschien toch een actie effect gehad?

Of moet ik obv de KPN test gewoon monteur laten komen? 

 


ik gebruik Ookla en de KPN test. Na al mijn acties had ik Ookla even niet meer gebruikt maar die schiet naar ruim 830Mbps en eindigt op ruim 700Mbps. Dat zijn betere cijfers.

 

De KPN test blijft op 450Mbps hangen.

 

Misschien toch een actie effect gehad?

Of moet ik obv de KPN test gewoon monteur laten komen? 

 

Aan de hand van deze cijfers weet ik vrij zeker dat er voldoende snelheid binnenkomt.  

Ik denk eerder dat er ergens iets in jouw opstelling (hardware/software) voor die te lage download zorgt. Wat dat is, kan ik vanaf hier onmogelijk beoordelen. 


ik gebruik Ookla en de KPN test. Na al mijn acties had ik Ookla even niet meer gebruikt maar die schiet naar ruim 830Mbps en eindigt op ruim 700Mbps. Dat zijn betere cijfers.

 

De KPN test blijft op 450Mbps hangen.

 

Misschien toch een actie effect gehad?

Of moet ik obv de KPN test gewoon monteur laten komen? 

 

Aan de hand van deze cijfers weet ik vrij zeker dat er voldoende snelheid binnenkomt.  

Ik denk eerder dat er ergens iets in jouw opstelling (hardware/software) voor die te lage download zorgt. Wat dat is, kan ik vanaf hier onmogelijk beoordelen. 

Nu wel, ik volg het nog even of het zo blijft. Jammer dat ik nu net niet genoeg met Ookla getest heb om te achterhalen of het de wan kabel was of de driver updates.