Skip to main content

Heb van alles gedaan maar het rode internet lampje blijft branden.ze hebben gisteren ,de glasvezel aan gesloten. Kabel van buiten naar binnen gelegt.

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Zouden jullie even de schakelaar aan willen zetten.dat ik internet krijg.afz harrie. (...)

 

*Admin: gegevens verborgen i.v.m. privacy

 

 

 


@Harley1965  Ha die Harrie.

Was het maar zo makkelijk. Even een schakelaartje omzetten en hoppa, internet,Tv, en telefoon doen het. In de tijd van de start van het internet via de telefoonlijn, je weet wel met een modem die bliep,bliep deed, kon dat in de PTT centrale in de buurt geregeld worden. Maar nu zonder dollen :wink:

Is je glasvezelaansluitpunt al geactiveerd en heb je daarna een abonnement aangevraagd bij KPN? Of is alleen het glasvezelaansluitpunt afgemonteerd door monteur(s) van KPN NetwerkNL, zoals op deze foto ?

 

Hierna moet er namelijk nog wel het een en ander aangesloten worden, voordat je kunt genieten van de glasvezel. Uiteindelijk moet het er zo uit gaan zien :

 

Dus blijft de vraag staan, welke rood lampje blijft er branden ?


Alles zo op foto is aangesloten.het rode lampje brand op mijn experia box v10


Lampje van internet brand rood.


@Harley1965  Heeft u het modem al gereset naar fabrieksinstellingen zoals hieronder aangegeven ?

Reset van de KPN Experia Box V10A

De Experia Box V10A heeft een herstelknop. Deze knop is te gebruiken om problemen met internet, bellen of TV op te lossen. Als het probleem met de herstelknop niet verholpen is, voer dan een reset uit.

  • Steek een pen of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘Reset’ aan de achterzijde van het modem.
  • Houd een aantal seconden ingedrukt. Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het Power lampje rood gaat branden.

De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet!

9531db6e-47cc-4feb-ad2d-17b128163d1e.png

 

Reset van de KPN Experia Box V10

a5860f54-8c18-4275-a7dc-f9c8ef3a81ec.jpg
De Experia Box V10 heeft ook een herstelknop. Deze knop is te gebruiken om problemen met internet, bellen of TV op te lossen. Als het probleem met de herstelknop niet verholpen is, voer dan een reset uit.

  • Steek een pen of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘Reset’ aan de achterzijde van het modem.
  • Houd een aantal seconden ingedrukt. Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het Power lampje rood gaat branden.

De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet!
Na de reset moeten de lampjes PowerServices en Internet weer branden.

78c2be32-c2c7-44f9-8ad1-5a7d6423ad15.jpg


Kabel vanaf glasvezel in rode internet poort klaar


We hebben alles gedaan .maar werkt nog steeds niet.morgen komt er een monteur langs.


@Pauwerful  Ik ga er van uit dat bij installatie van glasvezel dit verzorgd is door de installatiemonteur en het geheel werkend is afgeleverd.


@Harley1965  Dat is vlot geregeld ! :ok_hand:


@HansaanZet Begrijpend uit het eerste bericht wat de klant hier post is dat er een FTU is geplaatst in de woning. Hierbij wordt alleen de aansluiting voorzien in het huis om inderdaad glasvezel te krijgen. Vaak gebeurd het nog zo dat ze de aansluiting aanbrengen maar nog niet de diensten op kunnen leveren. Klant krijgt vaak een QR code via de post met '’Gefeliciteerd u krijgt glasvezel'’ En dan via de code moeten ze accepteren dat naar binnen te laten brengen. Is de aansluiting aangebracht. Dan is het aan de klant om te bellen naar KPN om de diensten te brengen. Echter zie ik van u een hele rits afbeeldingen met trouwens een GPON aansluiting. Glasverbindingen verschillen kwa ONT of NT die er moet hangen. Er is nu nog geen duidelijk antwoord van de klant met wat er nu precies is gebeurd.

Edit: Het is daarom ook handig dat klant een foto plaatst van zijn of haar aansluiting om te kijken wat er precies aan de hand is. Afbeeldingen van de aansluiting van je eigen huis kunnen groots verschillen met andere klanten.


@Pauwerful  Dat was ook mijn eerste insteek, want TS gaf aan dat de kabel van buiten naar binnen is gelegd. TS gaf toch aan dat het er bij hem ook zo uitzag, dus met Gpon. Uiteindelijk gaf hij aan dat er een rood lampje brandde op de V10, dus dan is de verbinding gemaakt en al aangesloten en ga ik er van uit dat de installatiemonteur zijn werk heeft gedaan. Dus ik begreep die rode kabel van u niet zo goed in dit verhaal ?


@HansaanZet Waar ziet u dat klant GPON gebruikt? Als het rode lampje op de GPON brand dan betekend dat dat er geen verbinding is tussen POP en ONT. Dus waarschijnlijk is er dan geen patch gezet. Rode kabel is een UTP kabel die wordt verbonden tussen modem en ONT en NT. Eigenlijk maakt het niet zo zeer uit wat voor kleur de UTP kabel heeft ze doen dit om aan te duiden dat dit een belangrijke kabel is.

Een rode internet lampje op de V10 betekend dat dit niet verbonden is met de grond kabel dus je de rode kabel zit niet in zijn WAN poort en als het koper is zit het DSL kabeltje niet in de modem. Zit dit er wel in en brand er geen Glas licht op ONT of NT dan geen licht POP en FTU dus.


Alles zo op foto is aangesloten.het rode lampje brand op mijn experia box v10

 


Foto's maakt alles helderder zolang klant dit niet plaatst en toch liever op monteurs bezoek wacht heeft discussiëren hierover geen zin.


@Pauwerful  Helemaal met u eens :wink:  en zoals u op de foto kunt zien is de kabel tussen mijn GPON en de router ook niet rood…… :relaxed: , deze is vakkundig aangesloten door een van uw collega's, waarvoor dank.


@HansaanZet Eigenlijk maakt het niet zo zeer uit wat voor kleur de UTP kabel heeft ze doen dit om aan te duiden dat dit een belangrijke kabel is.

@HansaanZet 


U ziet de smiley niet…..jammer.


U ziet de smiley niet…..jammer.

?


Hi @Harley1965! Vervelend dat het internet nog niet werkt!
Ik lees dat er al goed met je meegedacht is door @HansaanZet en @Pauwerful: fijn, want dat is de opzet van ons Forum: met elkaar in gesprek gaan en elkaar van tips en advies voorzien over KPN-gerelateerde zaken.

Geef je ons een update als de monteur geweest is?


Paar dagen geleden monteur geweest.alles werkt. Moest nog wat inregelen.de rode lamp internet is nu groen en ook service brand groen.dus alle maal groene lampjes.toppie