Skip to main content

Goedemorgen KPN,

Momenteel heb ik nog een zeer gebrekkige lijn van Ziggo, vandaar mijn order bij KPN.

Een monteur van KPNNetwerkNL heeft mijn verbinding van begin tot eind opgeleverd. (gepatcht, getest, NT geinstalleerd en geactiveerd via de monteurslijn). PON lampje op NT is ook gewoon groen. Nu is de opleverdatum 20 april. (Als ik een nieuwe order zou plaatsen via XS4All kan het wel eerder, over dezelfde kabel. Bijzonder?) 

Hierop heb ik de klantenservice gebeld, en gevraagd of daar niets mee gedaan kon worden. Hier kreeg ik te horen dat dit afhankelijk is van allerlei andere partijen, en dat KPN op dit moment nog afhankelijk is van VolkerWessels etc. 

De monteur echter vertelde mij dat het slechts nog een administratief dingetje is om hem actief te krijgen. Dit brengt mij het vermoeden dat de betreffende medewerker niet goed begreep wat ik bedoelde, maar ik kan het mis hebben.

Vandaar toch nogmaals de vraag, is er iets te doen aan de opleverdatum, gezien deze technisch in orde is?

Het feit dat ik het installatiepakket nog niet heb is geen enkel probleem, ik ga namelijk geen gebruik maken van de ExperiaBox. 

 

Ik hoor het graag.

Groet,

Mark

@MadDemonoide  Als ik u goed begrijp heeft een monteur van KPN NetwerkNL alles aangesloten wat u nog niet via KPN de provider ontvangen hebt ? Naar mijn mening doet een monteur van KPN NetwerkNl dit toch echt niet, of hij moet 2 petten op hebben.


@HansaanZet Hoe dat precies zit, geen idee. Hij is binnengekomen en heeft het glasvezelpunt opnieuw aangesloten, want daar is bij de eerste aanleg iets misgegaan. Vervolgens is hij naar de PoP gereden en heeft hij hem gepatcht. Daarna de KPN Monteurslijn gebeld en het NT laten activeren. (Hij stond op speaker, en ik ken de monteurslijn nog uit de tijd dat ik zelf voor KPN Glas klantenservice werkte, vandaar dat ik het herken. Daarnaast word er in het menu nog gezegd, dat het de kpn monteurslijn betreft)


@MadDemonoide  Aha, op die fiets. De glasvezellijn is dus geactiveerd.  Om e.e.a. echt werkend te krijgen moet er vanaf dat glasvezelpunt nog e.e.a. gebeuren namelijk. Er dient nog een  modem ( waarschijnlijk GPON) gekoppeld te worden ( gepatcht) met het glasvezelaansluitpunt. Dat kunt/mag u niet zelf doen, daar is dus die afspraak voor met een monteur van KPN de provider.


@HansaanZet Ik zal even een foto meesturen, dan kunt u, en misschien KPN als die later meekijken hoe het nu zit :) 


@HansaanZet zie foto

De monteur gaf aan dat het enige dat nodig is om mijn eigen apparatuur te kunnen gebruiken, activatie is.


@MadDemonoide  Dat ziet er idd goed uit. En dat heeft een monteur van KPN NetwerkNL voor u gefixt ?

Heel opmerkelijk !

 


Als KPN 20 april zegt, dan word het ook 20 april, niet eerder. En je mag blij zijn als het ook echt 20 april gebeurt, en het in de tussentijd niet nog een paar keer uitgesteld word.


@HansaanZet yess. Vandaar ook de vraag of dit actief kan, want dan kan ik van Ziggo af 🙂 Internet dat elke 2 uur uitvalt is niet het meest ideale. 

Ik heb zelf UniFi apparatuur staan waar hij mooi op kan, maar ik krijg simpelweg nog geen IP binnen. Logisch, want het abonnement staat administratief waarschijnlijk nog niet actief. 

Technisch is het probleem niet, daarvoor is alles aanwezig, gepatcht en getest door de monteur. Ik mis echt het laatste administratieve stukje. 


@Nick83 Gebeurt dat uitstellen zoveel? Zonde als alles technisch gereed is gemaakt. Maargoed, we gaan het zien denk ik .


@MadDemonoide  Ik vrees ook dat wat Nick83 zegt gaat kloppen, of er moet een moderator hier nog mee aan de slag willen, maar 20 april ( 12 dagen) is voor KPN begrippen redelijk snel. Uw opmerking over Ziggo en uitval deel ik van harte ! :wink:


Ik krijg nu uit het niets een SMS met een ARMOR order nummer. bijzonder.

 

Edit:Krijg nog een SMS met hetzelfde Armor order ID dat er een iphone klaarligt. Losstaand iets ga ik vanuit, ik ga daarvoor even bellen, want die order hoort niet bij mij.


Hoi @MadDemonoide, welkom!

Wat fijn dat KPNNetwerk de NT en het glasvezel netwerk al helemaal in orde hebben gemaakt! Het is helaas voor ons niet mogelijk om een order te vervroegen, ook al is dit enkel administratief. Dit omdat er ook administratief vaak nog veel geregeld moet worden. Ik zie echter geen enkele reden waarom de activatie uitgesteld zou worden, alles is immers aanwezig. Jouw abonnement gaat als alles goed gaat netjes in op 20 april. 

Het systeem Armor wordt voor zowel internet al mobiele abonnementen gebruikt, heb jij naast jouw internet order ook een nieuw mobiel abonnement besteld? 


Hi @Hanna_, nee. Maar na contact bleek dat bij toeval een andere klant mijn telefoonnummer had ingevuld in het bestelproces voor mobiel inderdaad.


Fijn om te horen dat dat ook is opgehelderd :grin:. Als je nog andere vragen hebt laat het hier gerust weten. 


Nou. Het modem is binnen, alles brand ook al groen. Volgens het modem is de PPP verbinding ook actief en heeft hij een IP adres. (Wel een local IP. 172.xxx.xxx.xxx)

 

Nog even afwachten op activatie en dan een publiek IP krijgen, of bestaat de kans dat hier iets anders aan de hand is?