Skip to main content

Hoi,

We wonen sinds een maand of 3 in ons nieuwbouw huis tot nu toe echter zonder vast internet. In eerste instantie was het de bedoeling dat we bij de verhuizing gelijk internet zouden hebben(er ligt hier alleen glasvezel in de grond). Hiervoor hebben we in januari 2023 glasvezel aangevraagd via mijnaansluiting(het gaat om zelfbouw op een kavel dus dit moesten we zelf regelen). Na heel veel gedoe, slechte communicatie en loze beloftes is dit eindelijk door KPN netwerk enkele weken geleden aangelegd en hadden we een oranje glasvezelkabel die in een wit vierkant glasvezelaansluitpunt verdwijnt in de meterkast .

Hierna heb ik zodra dit mogelijk was een abonnement afgesloten bij KPN(provider). Dit zou dan gisteren eindelijk actief worden. Wij keken hier erg naar uit omdat we ondertussen maanden bezig zijn geweest en een hoop frustratie verder om een glasvezel internet verbinding te krijgen in ons nieuwe huis.

Gisteren was dan eindelijk de aansluitdatum, ik heb dan ook gelijk het NT(GMC-TK01-P2110) op de FTU(glasvezelaansluitpunt) geplaatst en hier het modem(KPN Box 12B) op aangesloten. Echter werkte de aansluiting niet aangezien het ‘Glas lampje’ op de NT niet gaat branden. Gevolg dat het modem dus ook geen internet verbinding heeft en het internet lampje op de KPN Box blijft knipperen.

 

Gisteren einde dag hier contact over gehad met de klantenservice en deze adviseerde nog even tot vandaag te wachten aangezien het mogelijk nog kwam en indien dit niet het geval was ze vandaag een lijnmeting konden doen en een storingsmonteur konden sturen die er sneller zou zijn dan een installatiemonteur. Hij hoopte dat ik alsnog een werkende verbinding kreeg gisteren.

 

Vandaag werkt de verbinding echter nog steeds niet. De status is:

  • Geen email/sms ontvangen dat de verbinding actief is.
  • De KPN ‘Volg je bestelling’ pagina blijft een wit bolletje bij ‘Apparatuur aansluiten’ geven en de ‘Start met aansluiten’ knop blijft grijs en kan niet op geklikt worden. Er is alleen een optie om een ‘Maak een monteurafspraak’ voor €75 te kiezen maar alles is correct aangesloten en voor de zekerheid nog 3 keer met verschillende handleidingen door mij nagelopen.
  • Het ‘Glas’ lampje op de NT blijft uit.
  • Het ‘Power’ en ‘Ethernet’ lampje op de NT brand wel groen.

Vandaag dan maar weer contact opgenomen met de KPN klantenservice, verschillende dingen nagekeken en toen werd aangegeven dat er een monteur moest komen. Deze kon echter pas op 4 september komen. Dit vond ik geen goede oplossing aangezien we al maanden op internet wachten en de installatie binnenhuis correct is aangesloten. Voor de zekerheid ook nog een keer door de installatie heen gelopen met de klantenservice medewerker. Uiteindelijk werd aangegeven dat er een ticket voor een andere afdeling aangemaakt moest worden en deze er binnen enkele dagen op terug zou komen en ze verder niks kon doen op dit moment.

 

Ik ben ondertussen aardig gefrustreerd dat ik al tientallen keren met alle verschillende partijen(kpn netwerk, aannemers, kpn provider) heb gebeld de laatste maanden, van het kastje naar de muur gestuurd wordt en het nog altijd niet gelukt is een werkende aansluiting te krijgen. Continue moeten we dagen of weken wachten en dan gebeurd er vaak alsnog niks. Wat kunnen we nog proberen? Wat zou er nog mis kunnen zijn met onze aansluiting en zijn er nog andere mogelijkheden om dit zo snel mogelijk op te lossen?

 

Christian

Ik zie dat de titel is aangepast van 'Glas lampje NT brandt niet' naar 'Glas lampje NT brandt niet na verhuizing'. Dit klopt echter niet aangezien het om een nieuwbouw woning met een nieuw aangelegde aansluiting gaat.

 

In ons oude huis maakte we gebruik van glasvezel via een ander provider. 


Hoi @cvaes, welkom op ons forum!
Ik zal de titel nog even aanpassen, dit dekt de lading inderdaad niet helemaal.


Ik heb meteen meegekeken met de gegevens uit je profiel en zie dat achter de schermen het een en ander loopt.
De laatste activiteit in je ticket is dat hij vanochtend teruggekomen is van de backoffice en de aannemer aangestuurd is om een update/plandatum te verzorgen.

Inhoudelijk kan ik daar verder ook weinig over inzien, maar als het goed is nemen zij hierover dus nog contact me jou op!


Oke, bedankt voor het bericht. Maar op wat voor termijn kan ik dit dan verwachten? Ondertussen is het alweer 5 dagen na de ingangsdatum van het abonnement en werkt het internet nog altijd niet.


Daar heb ik helaas geen zicht op maar je abonnement is ook nog niet ingegaan, dat gebeurt pas als de experiabox verbinding met ons maakt via jouw aansluiting


Goedemorgen @cvaes, ik heb nog even naar je aansluiting gekeken en administratief staat alles nu op gereed. Werkt alles inmiddels ook al?

Als het niet werkt kun je denk ik het beste even met ons bellen op 0800-0402 zodat mijn collega's meteen actie kunnen ondernemen!


Hoi, alles werkt nu. 


Ah top! Bedankt voor je terugkoppeling!