Skip to main content

Ik zit ook al een weekje zonder internet, na 2x gebeld te hebben hebben ze eerst mijn modum gerest en na de 2de keer bellen verkrijg ik dinsdag een nieuwe modum.

 

nu zie ik echter dat het glas lampje niet brand op mijn NT. Ligt het probleem niet hier?

 

het wordt nogal vervelend ondertussen.

 

is het niet verstandig dat iemand mij hier ter plekken komt helpen? Met voorkeur op zeer korte termijn

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

Vrijwel zeker ligt het probleem daar. Bel opnieuw de klantenservice met die melding.  Een nieuw modem gaat je m.i. niet helpen. 


Als je de stroom van de NT af hebt gehaald, zoals KPN adviseert en het werkt niet meer, loop je de kans dat het een oudere NT is, daarvan gaat de software gewoon kapot als je dat doet. 

Vertel dat dan even meteen aan de klantenservice zoals Joep adviseert. De monteur moet dan een nieuwe NT meenemen. 


Als je de stroom van de NT af hebt gehaald, zoals KPN adviseert en het werkt niet meer, loop je de kans dat het een oudere NT is, daarvan gaat de software gewoon kapot als je dat doet. 

Vertel dat dan even meteen aan de klantenservice zoals Joep adviseert. De monteur moet dan een nieuwe NT meenemen. 

Dat geldt enkel bij nieuwe XGSPON ONTs. Als er een lampje met glas op zit dan betreft het een normale NT voor het oude netwerk PTP, daarop speelt dit issue niet.

Wel moet er een monteur komen om de route tussen NT en centrale te onderzoeken. Als lampje bij glas niet brandt is glaskabel ergens onderbroeken, buiten of in de centrale, daar gaat een nieuw modem 0,0 aan veranderen.

Ik zou adviseren om zsm alsnog een monteur aan te vragen (desnoods de betaalde variant, deze zal kosten tijdens bezoek alsnog kwijtschelden aangezien het issue niet bij jou thuis ligt). Tot dinsdag wachten op het modem en dan pas een afspraak maken lijkt me niet handig.


Hoi @Jurrevandijck 
Je moet bellen en inspreken ik heb een storing
Ze zijn deze dagen alleen maar voor storingen bereikbaar en dit is wel degelijk een storing.


Aan de andere kant klopt er iets niet…
Als je glasvezel lampje niet brandt konden ze ook je modem niet resetten….


Ik heb gesproken met de klantenservice en woensdag komt er een monteur, ga er een beetje van uit dat hij de juiste spullen meeneemt?


Je wilt niet weten wat voor spullen hij of zij altijd bij zich heeft… 👍


Ik heb gesproken met de klantenservice en woensdag komt er een monteur, ga er een beetje van uit dat hij de juiste spullen meeneemt?

 

Vervangende NT of patch voor in de centrale etc ja. Mocht de kabel fysiek buiten ergens defect/onderbroken zijn dan stuurt hij KPN Netwerk aan, vervolgens wordt je dan binnen 4 kantooruren gebeld om een vervolgafspraak te maken. Maar 9 van de 10 keer is er gewoon wat fout gegaan in de centrale bij reguliere werkzaamheden, dus ga daar maar vanuit.


Als je de stroom van de NT af hebt gehaald, zoals KPN adviseert en het werkt niet meer, loop je de kans dat het een oudere NT is, daarvan gaat de software gewoon kapot als je dat doet. 

Vertel dat dan even meteen aan de klantenservice zoals Joep adviseert. De monteur moet dan een nieuwe NT meenemen. 

Dat geldt enkel bij nieuwe XGSPON ONTs. Als er een lampje met glas op zit dan betreft het een normale NT voor het oude netwerk PTP, daarop speelt dit issue niet.

Wel moet er een monteur komen om de route tussen NT en centrale te onderzoeken. Als lampje bij glas niet brandt is glaskabel ergens onderbroeken, buiten of in de centrale, daar gaat een nieuw modem 0,0 aan veranderen.

Ik zou adviseren om zsm alsnog een monteur aan te vragen (desnoods de betaalde variant, deze zal kosten tijdens bezoek alsnog kwijtschelden aangezien het issue niet bij jou thuis ligt). Tot dinsdag wachten op het modem en dan pas een afspraak maken lijkt me niet handig.

Een simpele vraag, wat is het verschil met wat ik voorstelde? Het enige wat ik deed, was wat meer relevante informatie te geven. 


Hoi @Jurrevandijck . Laat je weten hoe het afloopt?


Monteur is langs geweest en heeft de NT vervangen. Alles werkt nu weer


Dank voor de update. Fijn dat het is opgelost!