Skip to main content

Ik dacht mijn lopende abonnement makkelijk mee te verhuizen en snel weer internet te hebben in onze nieuwe woning. De kabel zit al in de tuin al alle buren zijn reeds aangesloten.

Toch moet ik december 2022 wachten op eenĀ glasvezel aansluiting.

Ik heb een in GBs beperkte 2g (nood)modem ontvangen maar deze is niet toereikend voor tweeĀ thuiswerkende video-vergaderende mensen.

Tevens gebruik ik zakelijk online CAD programmaā€™s wat nauwelijks werkt met een dergelijk beperkte data verbinding. Zodra de data verbruikt is betaal ik de resterende periodeĀ  ā‚¬52- per maand voor een product dat ik niet eens meer thuis kan ontvangen!Ā Ā 

Waarom moet het aansluitenĀ zo belachelijk lang duren als deĀ kabel al in je tuin ligt?

Waarom een in GBā€™s en bandbreedteĀ beperkte noodmodem terwijl ik het volle pond betaal?

Waarom Ā betaal ik het volledige abonnementsbedrag voor een periode van maanden waarin KPN het product internet via glasvezel niet kan leveren?!

Ā 

Anno 2022 met zicht op de volgende coronagolf is degelijk internetĀ een basisbehoefte net als water en elektriciteit.

Hoezo latenĀ KPN en KPN netwerken het op een dergelijk lange periode aankomen?

Waarschijnlijk is er gewoon geen personeel eerder beschikbaar.Ā 

Is Ziggo bij u beschikbaar? Overweeg dat dan eens...


Waarschijnlijk is er gewoon geen personeel eerder beschikbaar.Ā 

Communicatie is de weg naar begrip. Ik hoor van KPN nagenoeg niets en moet zelf op een site vinden dat ik pas vanaf 31 december internet kan ontvangen.

Is Ziggo bij u beschikbaar? Overweeg dat dan eens...

Zal ik zeker doen. Helaas loopt mijn abonnement nog tot februari.Ā  Hopelijk is KPN zo vriendelijk dat abonnement te ontbinden gezien hun leveringsproblemen.


Hoi @AgnillevĀ en welkom op het forum! Begrijpelijk dat het een flinke tegenvaller is als de verbinding nog zo lang op zich laat wachten. šŸ˜„ Ook dat je er van baalt dat dit van tevoren niet is gecommuniceerd. Je abonnement loopt inderdaad gewoon door, maar met nog zo'n lange wacht snap ik zeker dat je het niet redelijk vind dat je voor al die maanden je reguliere abonnementskosten betaalt. Ik kan geen beslissingen maken wat betreft het opzeggen van je contract, dus ik raad je aan om hierover met de afdeling opzeggingen te bellen via 0800-0402. Die zijn doordeweeks tussen 8:00 - 20:00 bereikbaar, en op zaterdagen tussen 9:00 - 17:00. Spreek in dat je op wilt zeggen, dan kom je vanzelf bij hen uit. Als je de situatie aan hen uitlegt hoop ik dat ze mee willen denken!Ā