Ik wacht al sinds begin 2021 op glasvezel van KPN.
KPN is uiteindelijk begin 2021 begonnen en hebben destijds de fiber tot de deur geschoten.
Ik heb toen een Hussel Internet 500 Mbit/s afgesloten, deze heb ik echter nooit kunnen activeren en is in juni dit jaar door KPN geannuleerd, ik heb hierna vorige maand een pre-order KPN Internet 1 Gbit/s afgesloten.
Mede vanwege hoogbouw (woon zelf op de bgg) en een foutief schouwdoc en miscommunicatie met aannemer Volker Wessels Telecom en onderaannemer RSV Telecom heb ik 1,5 jaar lang moeten wachten op een vervolg, eerder dit jaar zijn alsnog de kabels door de rest van de flat getrokken en de FTU geplaatst en is ook bij mij op de bgg de fiber tot in mijn woning geplaatst en is de FTU in de woonkamer geplaatst.
Ik begreep van de monteur van KPN Netwerk XGS pon met een goede snelheid/verbinding 1577nm en -18,77 dBm, Ook heb ik het zwarte Genexis ONT XGS PON in huis, dus de KPN monteur hoeft dit alleen nog maar te activeren.
KPN kan alleen geen monteur langs sturen, want volgens KPN heb ik nog geen glasvezel ivm de gereedmelding die de aannemer Volker Wessels Telecom niet verstuurd naar KPN en KPN Netwerk.
De onder aannemer RSV Telecom heeft de gereedmelding inmiddels meerdere keren verstuurd naar de aannemer Volker Wessels Telecom, en ook ik heb dit gedaan en de foto's ter bevestiging meegestuurd. Ik ontvang steeds een antwoord terug dat dit naar de juiste afdeling wordt gestuurd maar er gebeurd dus niets.
Naar nu blijkt is de postcode check op KPN.com en kpnnetrwerk.nl ook niet meer actueel.
Volker Wessels Telecom heeft een update in het systeem gehad waarbij er iets is misgegaan met het overzetten van de data, hierdoor kloppen oa de postcode indicatie online niet meer, dit geldt voor meerdere woningen in Nederland en speelt al langer dan 3 maanden.
Ik heb voor de zekerheid nog even mijn foto's bijgevoegd in dit bericht ter bewijs van mijn werkende glasvezelverbinding, het zou heel fijn zijn als KPN zelf de gereedmelding erdoor krijgt aangezien Volker Wessels dit nog steeds niet doet, ook niet na 13 verzoeken. Het zou ook top zijn als KPN mijn nieuwe KPN pre-order van mijn Glasvezel 1GB down/up kan omzetten in een werkend abonnement (Hussel 500/500 die ik in juni 2021 heb afgesloten is dus door KPN in juni 2023 geannuleerd) waarna wellicht de boel alsnog geactiveerd kan worden?
Als bewijs ook nog 3 foto's van de FTU, ONT en meting van de verbinding.
Gr. Mike