Skip to main content

Gisteren zou bij onze nieuwbouw woning de gigabit verbinding van KPN via glas geinstalleerd worden.

 

Monteur 1 kwam en heeft het NT kastje opgehangen en kreeg geen glas verbinding.
Hier kon hij verder niets aan doen omdat hij het glas aansluitpunt in de meterkast niet mag openen en hij vermoede dat daar het probleem in zat. Op zijn werkzaamheden forumier (achteraf gezien) heeft hij netjes ingevuld dat hij overal getest had en overal >900MB snelheid was…

 

Een paar uur later kwam een tweede team die wel het kastje open konden maken. Ze hebben de glaskabel wat ingekort en opnieuw gelast e.d. maar nog steeds geen “licht”.
Na doormeten kwamen hun uit op een breuk ongeveer 11 meter van het huis. 

Hier mogen hun weer verder niets mee doen omdat dit nu weer onder de aannemer valt. Dit gingen hun doorzetten.

Nu vraag ik mij af of iemand al eens eenzelfde probleem heeft gehad, en zo ja hoe lang dit ongeveer kan duren ? Ik werk grotendeels thuis en ben afhankelijk van een goede verbinding en zal hier mijn verhuizing op aan moeten passen.

 

Alvast bedankt,

Hoi @Hofmann, welkom bij ons op het forum. Met een kabelbreuk buitenshuis is het moeilijk om het aan te sluiten natuurlijk! Er waren al wel dingen gaande om dat te herstellen begrijp ik uit je bericht, is dat inmiddels gelukt? 

Als dat nog niet het geval is kunnen we kijken wat de voortgang daarvan is. Dat kan het snelste door te bellen naar 0800-0402 (gratis). Ik vermoed dat je daar het meeste aan hebt, aangezien je de verbinding nodig hebt om thuis te werken.

Ik wil ook wel voor je kijken, maar hou er rekening mee dat het via het forum niet zo snel is als bellen. Als dat geen probleem is kan je jouw forumprofiel volledig invullen en een seintje geven.