Skip to main content

Goedemorgen ,

Vandaag begint mijn abonnement (glasvezel )

Ik probeer mijn internet te installeren maar niet gelukt,

Op het glasvezel kastje brandt het lampje voor glas niet. Zie foto.

nog niet geactiveerd?

 

Even bellen met 0800 0402.


Haal de stroom 2 minuten van het glasvezel kastje af


Haal de stroom 2 minuten van het glasvezel kastje af

Werkt niet, er is geen signalen 


Even bellen met 0800 0402.

Ze Laat me wachten tot 1 september .😴


Mijn oude abonnement wordt opgezegd ,nieuwe werkt niet . Helemaal geen internet nu. 


Mijn oude abonnement wordt opgezegd ,nieuwe werkt niet . Helemaal geen internet nu. 

Maar waarom wachten tot 1 september? Is dan de ingangsdatum van uw abonnement? Een storingsmonteur is namelijk doorgaans binnen 3 dagen in te plannen. In dit geval lijkt het erop dat of de glasvezelkabel defect is geraakt of dat de kabel in de centrale niet goed zit. 
Bij bestaande klanten is het helaas vaak de kabel, bij nieuwe klanten is het vaak de centrale. 
 

Verder hebben we voor bestaande klanten ook een noodpakket. Dit kent verschillende varianten van 100gb per mobiele abonnement tot een mifi router en een digitenne. Als je al een bestaande klant bent en zo lang moet wachten kom je daar vast voor in aanmerking.


Mijn oude abonnement wordt opgezegd ,nieuwe werkt niet . Helemaal geen internet nu. 

Maar waarom wachten tot 1 september? Is dan de ingangsdatum van uw abonnement? Een storingsmonteur is namelijk doorgaans binnen 3 dagen in te plannen. In dit geval lijkt het erop dat of de glasvezelkabel defect is geraakt of dat de kabel in de centrale niet goed zit. 
Bij bestaande klanten is het helaas vaak de kabel, bij nieuwe klanten is het vaak de centrale. 
 

Verder hebben we voor bestaande klanten ook een noodpakket. Dit kent verschillende varianten van 100gb per mobiele abonnement tot een mifi router en een digitenne. Als je al een bestaande klant bent en zo lang moet wachten kom je daar vast voor in aanmerking.

Mijn ingangsdatum was 11 augustus. maar glasvezel heeft geen signaal (het lampje brandt niet). Nadat ik contact had opgenomen met de klantenservice, werd het gewijzigd naar de 23e en moet ik tot 1 september wachten op de monteur.

Op 10 augustus is mijn oude glasvezel abonnement (tmobile )opgezegd.


Mijn oude abonnement wordt opgezegd ,nieuwe werkt niet . Helemaal geen internet nu. 

Maar waarom wachten tot 1 september? Is dan de ingangsdatum van uw abonnement? Een storingsmonteur is namelijk doorgaans binnen 3 dagen in te plannen. In dit geval lijkt het erop dat of de glasvezelkabel defect is geraakt of dat de kabel in de centrale niet goed zit. 
Bij bestaande klanten is het helaas vaak de kabel, bij nieuwe klanten is het vaak de centrale. 
 

Verder hebben we voor bestaande klanten ook een noodpakket. Dit kent verschillende varianten van 100gb per mobiele abonnement tot een mifi router en een digitenne. Als je al een bestaande klant bent en zo lang moet wachten kom je daar vast voor in aanmerking.

Mijn ingangsdatum was 11 augustus. maar glasvezel heeft geen signaal (het lampje brandt niet). Nadat ik contact had opgenomen met de klantenservice, werd het gewijzigd naar de 23e en moet ik tot 1 september wachten op de monteur.

Op 10 augustus is mijn oude glasvezel abonnement (tmobile )opgezegd.

Geen gebruik gemaakt van overstap service? Dan wordt t-mobile pas opgezegd nadat alles werkt. 


Mijn oude abonnement wordt opgezegd ,nieuwe werkt niet . Helemaal geen internet nu. 

Maar waarom wachten tot 1 september? Is dan de ingangsdatum van uw abonnement? Een storingsmonteur is namelijk doorgaans binnen 3 dagen in te plannen. In dit geval lijkt het erop dat of de glasvezelkabel defect is geraakt of dat de kabel in de centrale niet goed zit. 
Bij bestaande klanten is het helaas vaak de kabel, bij nieuwe klanten is het vaak de centrale. 
 

Verder hebben we voor bestaande klanten ook een noodpakket. Dit kent verschillende varianten van 100gb per mobiele abonnement tot een mifi router en een digitenne. Als je al een bestaande klant bent en zo lang moet wachten kom je daar vast voor in aanmerking.

Mijn ingangsdatum was 11 augustus. maar glasvezel heeft geen signaal (het lampje brandt niet). Nadat ik contact had opgenomen met de klantenservice, werd het gewijzigd naar de 23e en moet ik tot 1 september wachten op de monteur.

Op 10 augustus is mijn oude glasvezel abonnement (tmobile )opgezegd.

Geen gebruik gemaakt van overstap service? Dan wordt t-mobile pas opgezegd nadat alles werkt. 

Alleen dat zal dus fout zijn gegaan, want waarschijnlijk heeft tmobile eigen apparatuur in de pop hangen. Heeft een monteur een opdracht gekregen om de oude patch tussen T-mobile en klant te verwijderen en een nieuwe patch te zetten tussen KPN en klant. Die oude verwijderen is gelukt → duidelijk. Alleen bij die nieuwe patch is er iets mis gegaan, anders zou Ad inmiddels weer signaal hebben. Normaal heb je zo’n 10 minuten geen verbinding tijdens zo’n wissel.


@Ad2000 ik zou proberen morgen opnieuw te bellen om te kijken of het eerder kan. Verder is het advies om je forumprofiel aan te vullen. Een moderator kan dan meekijken en mogelijk de monteur eerder plannen als er toch ergens een gaatje is.


@Ad2000 ik zou proberen morgen opnieuw te bellen om te kijken of het eerder kan. Verder is het advies om je forumprofiel aan te vullen. Een moderator kan dan meekijken en mogelijk de monteur eerder plannen als er toch ergens een gaatje is.

Nog wachten. 


Is het wellicht de eerste keer dat dit in de lucht wordt gebracht?
Als in: nieuwbouw, or nieuw aangelegde glasvezel-installatie?

Dat is hier de situatie, precies dezelfde lampjes aan en het glasvezel-lampje uit.
Er blijkt een breuk in de glasvezel, in de meterkast, hier gaan ze voor langskomen.

Vraagje van mijn kant: ik hoor over glasvezel LASSEN (repareren) en over een nieuwe BLAZEN (vervangen). Iemand ervaring mee?

Zijn er betrouwbaarheids- en/of snelheids-problemen te verwachten met dat lassen?
Dat blazen klinkt als een betere oplossing.

Dank & groeten


Hoi @Ad2000 . Hoe is de situatie nu? 


Geen internet, op zaterdag de klant service zei dat ik maandag  een noodpakket kan ontvangen. Maar nog niet verzonden . Dus ik wacht nog steeds. De Monteur zal 1 september komen.


Hoi @Ad2000 . Ik zie nog geen Noodpakket. Heb jij wel een mobiel nummer bij KPN? Dan kan ik daar ook een gratis grote bundel opzetten. 


Is het wellicht de eerste keer dat dit in de lucht wordt gebracht?
Als in: nieuwbouw, or nieuw aangelegde glasvezel-installatie?

Dat is hier de situatie, precies dezelfde lampjes aan en het glasvezel-lampje uit.
Er blijkt een breuk in de glasvezel, in de meterkast, hier gaan ze voor langskomen.

Vraagje van mijn kant: ik hoor over glasvezel LASSEN (repareren) en over een nieuwe BLAZEN (vervangen). Iemand ervaring mee?

Zijn er betrouwbaarheids- en/of snelheids-problemen te verwachten met dat lassen?
Dat blazen klinkt als een betere oplossing.

Dank & groeten

@Koperdraadje Zowel lassen als blazen is prima, daar ga je 0 verschil in merken. Standaard zitten er al enkele lasverbindingen in een glasvezel draadje en eentje meer of minder maakt niks uit. Achteraf doen ze altijd een meting of hij binnen bepaalde waardes zit om goed te zijn.


Hoi @Ad2000 . Ik zie nog geen Noodpakket. Heb jij wel een mobiel nummer bij KPN? Dan kan ik daar ook een gratis grote bundel opzetten. 

Sorry , ik heb geen mobiel nummer van KPN, en mijn hele gezien wilt het Noodpakketje gebruikt.  Dus het is niet handig alleen iemand krijgt een grote bundel.


Is het wellicht de eerste keer dat dit in de lucht wordt gebracht?
Als in: nieuwbouw, or nieuw aangelegde glasvezel-installatie?

Dat is hier de situatie, precies dezelfde lampjes aan en het glasvezel-lampje uit.
Er blijkt een breuk in de glasvezel, in de meterkast, hier gaan ze voor langskomen.

Vraagje van mijn kant: ik hoor over glasvezel LASSEN (repareren) en over een nieuwe BLAZEN (vervangen). Iemand ervaring mee?

Zijn er betrouwbaarheids- en/of snelheids-problemen te verwachten met dat lassen?
Dat blazen klinkt als een betere oplossing.

Dank & groeten

@Koperdraadje Zowel lassen als blazen is prima, daar ga je 0 verschil in merken. Standaard zitten er al enkele lasverbindingen in een glasvezel draadje en eentje meer of minder maakt niks uit. Achteraf doen ze altijd een meting of hij binnen bepaalde waardes zit om goed te zijn.

 

Top, bedankt, goed te horen. Kan me ‘t dan idd wel voorstellen, als er toch al diverse andere lassen zitten.

Inmiddels zijn we nog monteur verder, en wordt het sowieso een boek met 3 hoofdstukken: de binnenkomende glasvezel was gebroken, meer het binnenkomende eind was onvindbaar… flinke kuil voor de deur, maar het bleef een raadsel waat de glasvezel het huis binnenkomt. Dus kuil weer dicht, en het wordt nu schieten/blazen van een nieuwe glasvezel.
Helaas wel pas na afloop vd bouwvak, dus weer even wachten. Gelukkig is KPN vlot met ‘t tijdelijk uit de brand helpen zolang er nog geen werkende ‘vaste glasvezel’ is.

Groeten
 


Wat is KPN installatiegarantie?

Met KPN Installatiegarantie sluit je zelf je internet en tv aan. De KPN Thuis app wijst je de weg. En lukt het niet? Dan helpen onze experts je graag verder. Zo sluit je je internet en tv aan op het moment dat het jou het beste uitkomt. En als je extra hulp nodig hebt, dan komt er een monteur bij je langs.

 

Helaas pindakaas 


Wat is KPN installatiegarantie?

Met KPN Installatiegarantie sluit je zelf je internet en tv aan. De KPN Thuis app wijst je de weg. En lukt het niet? Dan helpen onze experts je graag verder. Zo sluit je je internet en tv aan op het moment dat het jou het beste uitkomt. En als je extra hulp nodig hebt, dan komt er een monteur bij je langs.

 

Helaas pindakaas 

Jammer dat het zo loopt bij u, bovenstaande heeft betrekking op de situaties waarbij alles 9 vd 10 keer wel ideaal is. Dus zonder die problemen waar u tegen aanloopt, die is ook wel uitzonderlijk.. Gelukkig kunt u gebruik maken vd noodoplossingen als die binnen is. Hopelijk komt het allemaal zsm in orde..


Wat is KPN installatiegarantie?

Met KPN Installatiegarantie sluit je zelf je internet en tv aan. De KPN Thuis app wijst je de weg. En lukt het niet? Dan helpen onze experts je graag verder. Zo sluit je je internet en tv aan op het moment dat het jou het beste uitkomt. En als je extra hulp nodig hebt, dan komt er een monteur bij je langs.

 

Helaas pindakaas 

Jammer dat het zo loopt bij u, bovenstaande heeft betrekking op de situaties waarbij alles 9 vd 10 keer wel ideaal is. Dus zonder die problemen waar u tegen aanloopt, die is ook wel uitzonderlijk.. Gelukkig kunt u gebruik maken vd noodoplossingen. Hopelijk komt het allemaal zsm in orde..

de noodoplossingen is niet nood, duren lang. Wacht nog steeds op de verzending van het noooooooooooooooooooodpakket


@Ad2000 :  Als ik de logs mag geloven is er nu -eindelijk-  een DOP verstuurd. Klopt dat? Heb jij daar ook een SMS van gehad?