Skip to main content

Op 3 mei 2010 van klantenservice@kpnglasvezel.nl een mail ontvangen dat ik aansloten zou worden op glavezel. Op 19 mei 2010 ben ik aangesloten. Opdracht levering en installatie ***. Daar mijn wifi ontvangst de laatste maanden op de 1e verdieping steeds trager werd en ook steeds werd onderbroken, diverse keren bezig geweest met de 'manager. Het is nu wel wat sneller geworden, maar de onderbrekingen zijn er nog steeds. Verder gezocht en ook weer eens een postcodecheck gedaan. Kom ik er na 10 jaar dus achter dat er op mijn adres helemáál géén glavezelaansluiting is, maar een " gewone stabiele (??)"  aansluiting. Ik voel me eigenlijk behoorlijk belazerd. Gaar "we" hier nog wat aan doen? Komt die glasvezel aansluiting nog een keer naar  Hoorn 

 

Admin: privégegevens verwijderd

 

Verwijder de persoonlijke gegevens uit je bericht en zet deze in je profiel. Alleen jij en de moderator kunnen dit lezen


Hallo @Henjo KPN heeft toentertijd inderdaad de ‘fout’ gemaakt door bij de aansluiting op FttC, d.w.z glasvezel vanuit de centrale naar een straatkast en vanuit de straatkast naar huis koper, dit te bestempelen als een glasvezelaansluiting. Dat gebeurde in mijn woonplaats toentertijd ook.

In de brief staat ook dat je een VDSL-aansluiting krijgt op een FttC-kast.

Er staat dus niet dat je een glasvezelaansluiting krijgt, al doet de brief  en het e-mailadres wèl vermoeden.

Ik ben bang dat je er niets aan kunt doen.

 

 


Is dus behoorlijk valse (foute) voorlichting


Die brief is uit mei 2010. Toen bestond "glasvezel tot in huis” (Fiber to the Home, FttH) nog niet eens. Dat kwam pas een paar jaar later.

In die tijd, 2010, noemde KPN FttC inderdaad een 'glasvezelaansluiting'.

FttC. Fiber to the Curb. Glasvezel tot de straatkast. Van straatkast tot woning is het VDSL.

Bij FttC met een snelheid v.a. 100 Mb/s heeft KPN niet zo'n haast dit te wijzigen naar FttH. Dit omdat het FttC niet geschikt is om door te trekken naar de woningen.

Is je modem (Experiabox) al vervangen? Bij wifi problemen zou dat het eerste moeten zijn naar mijn mening.


Dank je, daar ben ik inmiddels  ook achter gekomen:slight_frown:


Hi @Henjo, destijds was dit inderdaad wat we verstonden onder glasvezel, gelukkig geen valse voorlichting dus :wink:

Ook met VDSL (deels glasvezel) zou je een goede verbinding moeten hebben en uit je verhaal maak ik op dat dit niet het geval is. Gaat het daarbij puur om de wifi boven en werken de wifi in de rest van het huis, bekabeld internet, de interactieve tv en je vaste telefoon nog wel goed? 

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijk ik even met je mee!

 


Ik heb geen reactie meer van je gezien @Henjo, kan je nog verdere hulp van ons gebruiken of is alles nu duidelijk?


Ik heb zojuist mijn profiel aangevuld. Tv en telefoon doen het goed.


Bedankt @Henjo! Je lijn zelf is volledig stabiel, tot aan het modem gaat alles dus goed :slight_smile:

In je eerste bericht hier gaf je aan dat de wifi op de 1e verdieping steeds slechter werd, is de wifi in de rest van het huis wel goed? 

Zou je ook de servicetool voor het wijzigen van je wifinaam en wachtwoord willen doorlopen? Wat me opvalt is dat je nu 2 keer dezelfde wifinaam in gebruik hebt, voor zowel je 2,4Ghz netwerk als je 5Ghz netwerk (je modem zendt deze beide uit) 
Als je ze een verschillende naam geeft (bijvoorbeeld door achter de ene 5Ghz te zetten) kunnen je apparaten onderscheid maken tussen de beide netwerken. Het kan zijn dat je het boven zo slecht ervaart, omdat je apparaten verbonden blijven met het 5Ghz netwerk. Het 5Ghz netwerk is heel sterk als je vlakbij het modem bent, en het andere netwerk doet het juist beter als je er iets verder bij vandaan bent.


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!


Hoi Maja, Ik moet de servicetool nog proberen.  


Goed hoor, laat je weten wat het resultaat is? :slight_smile:


Heb je de servicetool inmiddels gebruikt @Henjo?


Na vergelijken met mijn telefoon en mijn iPad  ben ik tot de conclusie gekomen dat het aan mijn iPad lag. (2014) . Heb een nieuwe tablet gekocht. Nu een Samsung. Deze draait goed. :thumbsup::thumbsup:


Ah, fijn dat je de oorzaak hebt gevonden @Henjo! Als de iPad de boosdoener was, geef ik je groot gelijk dat je een nieuwe tablet hebt gekocht, top dat alles daar helemaal goed mee gaat en bedankt dat je het nog even laat weten :relaxed: