Skip to main content

Nu net is glasvezel aangesloten. Maar het activeren moet via de provider. We hebben al internet bij KPN.

Dus op deze site dat willen regelen. Maar je kan alleen checken of je glasvezel kan nemen, met je postcode. En ja dat kan. Duh. Maar het daadwerkelijk afsluiten...hoe dan?

Staat er dat je via mijnkpn je abo kan veranderen. Nou, daar zie ik ook de optie niet bij staan om glasvezel te nemen.

 

Weten jullie hoe of wat?

 

Groeten,

Angelique

Je glasvezelaansluiting moet eerst gereed gemeld worden, daarna kan je in je Mijn KPN zelf het overzetten naar glasvezel regelen. Lukt het dan nog niet zorg dat je profiel gevuld is met je klantgegevens dan kan een webcare medewerker dit voor je nakijken


Een omzetting van de koperverbinding naar glasvezel kan via de klantenservice geregeld worden via chat of het gratis nummer 0800-0402, dat kan via mijn collega's zelfs op jouw bestaande abonnement. 
Je kunt het ook via MijnKPN doen door jouw snelheid te verhogen en dus het abonnement aan te passen waardoor de omzetting naar glasvezel ook in gang wordt gezet 


Als ik de snelheid omhoog gooi, dan gaan de abokosten ook omhoog. Terwijl ik onlangs in een brief las dat overstap naar glasvezel zonder kosten was. 

Raar dat de optie niet letterlijk ergens staat: overstappen naar glas(vezel).


Een omzetting van de koperverbinding naar glasvezel kan via de klantenservice geregeld worden via chat of het gratis nummer 0800-0402, dat kan via mijn collega's zelfs op jouw bestaande abonnement. 


Inmiddels dinsdag een mail ontvangen waarin staat de een monteur het aansluitpunt komt aanpassen. Maar dan een volgend probleem. De datum in de mail komt ons niet uit. De link om de afspraak te verzetten werkt niet; krijgen foutmelding. Dus opgebeld. Medewerker kan zelf afspraken niet verzetten, stuurt het door naar planning van monteur, die zou terugbellen. Dat is tot op heden niet gebeurd. Net nog via chat geprobeerd het op te lossen, maar die medewerker krijgt het ook niet voor elkaar, krijgt een error. 

Zegt dat ik morgen naar KPNnetwerk moet bellen. Maar die gaven al aan toen ze hier bezig waren dat hun deel, qua glasvezel aanleggen, erop zit en dat de provider de laatste stap moet doen, dus dat gaat ook niet juist zijn. 

Frustrerend.

 


Hou er wel rekening mee dat het dan waarschijnlijk lang gaat duren voor het wel kan. Er zijn gevallen van 3 weken.


Tja, de afspraak moest verwijderd worden door de medewerker aan de telefoon, alvorens hij de opdracht kon geven om een nieuwe afspraak in te plannen. 

Maar hoe krijg ik überhaupt een nieuwe afspraak, al is het over 3 of meer weken?

 


Eindelijk aansluitpunt glasvezel gekregen. Tijdens het testen blijkt deze het niet te doen... Nu weken verder en een aantal mailtjes verder, maar het blijft stil bij de KPN. Wanneer krijgen wij eens een reactie en nog veel belangrijker, wanneer werkt die kabel eens zodat wij van het glasvezel netwerk kunnen profiteren?


Eindelijk aansluitpunt glasvezel gekregen. Tijdens het testen blijkt deze het niet te doen... Nu weken verder en een aantal mailtjes verder, maar het blijft stil bij de KPN. Wanneer krijgen wij eens een reactie en nog veel belangrijker, wanneer werkt die kabel eens zodat wij van het glasvezel netwerk kunnen profiteren?

Bent unnieuwe klant? Of bestaande? En is alleen bij u glasvezel aangelegen of in de hele straat?


Geen nieuwe klant, hele straat. Wat ik heb begrepen is dat het bij  ons en de buren niet werkt. Nooit meer iets gehoord!


Hallo @Velde , via www.kpnnetwerk.nl kun je d.m.v. je postcode de status van je glasvezelaansluiting zien.

Dit forum is van KPN, de provider, die kan hier niets mee.

Als er staat dat je glasvezelverbinding opgeleverd is inclusief de provider-keuze, kun je KPN, de provider, via 0800 0402, bellen met een verzoek om ‘migratie van glas naar koper’, dan wordt er een monteur ingepland de de aanvullende hardware monteert en de glasvezellijn werkend oplevert.

Succes.

 

 


Geen nieuwe klant, hele straat. Wat ik heb begrepen is dat het bij  ons en de buren niet werkt. Nooit meer iets gehoord!

En de rest van de straat werkt wel? Kan het ook gewoon zo zijn dat u niet thuis was op het moment dat de monteur er was? Want soms komen monteurs zonder afspraak. Ze gaan dan op goed geluk gewoon alle huizen langs. Bij de mensen die thuis zijn word het aangesloten. De rest komt later. Daar word dan een afspraak voor gemaakt. Als je pech hebt is dat een maand later pas.


Zowel wij als de buren waren thuis, hadden afspraak met de aannemer. Hij gaf aan, bij controle van de kabel, dat er geen licht in zat, wat dat ook moge betekenen. De kabels zouden opnieuw gecontroleerd moeten worden. Weken verder nooit meer iemand gezien. De rest van de straat, zo gaf hij aan, daarvan waren de kabels wel goed. Misschien handig om dit verder uit te zoeken..


Heeft dus niets te maken met migratie van koper naar glasvezel. Er kan geen migratie plaatsvinden. Aan KPN dit met de betreffende partij op te nemen, zij hebben tenslotte opdracht aan de betreffende partij gegeven.


Heeft dus niets te maken met migratie van koper naar glasvezel. Er kan geen migratie plaatsvinden. Aan KPN dit met de betreffende partij op te nemen, zij hebben tenslotte opdracht aan de betreffende partij gegeven.

Hallo @Velde , KPN, de provider, communiceert niet met KPNNetwerk, zij wachten de vrijgave van de betreffende lijnen af en migreren dan de betreffende klanten van koper naar glas.

Zelf is bij mij eind mei de glasvezel tot aan de gevel gelegd, eind juli tot in de meterkast en moest tot eind oktober wachten voor definitieve aansluiting omdat ook mijn lijn niet in orde was en dat eerst hersteld moest worden.

Dan maar even met KPNNetwerk contact opnemen wanneer de glasvezel vrijgegeven wordt.

Heb je de status nog gecontroleerd en wat is de status via de postcodecheck?

Â