Skip to main content
Sticky

Glasvezel aan? Koper uit!

Glasvezel aan? Koper uit!
Toon eerste bericht

139 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4387 reacties
  • 23 november 2024

Ik zou vooral een monteur laten komen, wij zijn zeker bekend met klopboren, hebben deze ook bij ons en ook voor stroom hebben we vaak wel een oplossing.

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28362 reacties
  • 23 november 2024

Goede toevoeging, bedankt ​@Ik_Combineer!

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9

Vandaag is mijn glasvezelaansluiting van Glaspoort geactiveerd door KPN. Het zelf aansluiten van het glasvezelkastje was een fluitje van een cent. Alles werkt perfect.

Wel nog een vraagje: is mijn koperaansluiting nu geheel buiten gebruik gesteld?

Piet.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8294 reacties
  • 4 december 2024

Beste ​@Piet van der Vooren  inderdaad, koper is nu definitief verleden tijd op jouw adres.

Veel plezier met je glasvezelaansluiting, kun je nog sneller verbinden met het forum.😉

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23353 reacties
  • 4 december 2024

Wat leuk om lezen ​@Piet van der Vooren, fijn dat het zo makkelijk is gegaan. ðŸ™‚

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4387 reacties
  • 4 december 2024
Piet van der Vooren schreef:

Wel nog een vraagje: is mijn koperaansluiting nu geheel buiten gebruik gesteld?

Piet.

Zeker! Officieel zal je het ISRA punt niet mogen verwijderen alleen het staat uit en zal nooit meer aan worden gezet. Dit gebeurt een paar minuten nadat het modem koppeling met glasvezel maakt.

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9

​@Ik_Combineer Weer wat wijzer geworden. Dank!

Piet.

JoostVolkswagen
Nieuwkomer

Na 3 jaar is het dan echt tijd om het kopernetwerk in de hele regio af te sluiten. Je krijgt van ons dan bericht dat we de koperverbinding definitief gaan stoppen. ""Je !!moet!! nu dus over op glasvezel"". Op de pagina Glas aan, koper uit leggen we uit hoe dat werkt.

Urgentie creëren maar waarom moeten wij iets? Kan iemand dit verhelderen? DSL in legendarischer dan glasvezel en iets moeten is next level scarcity 

Mijn DSL aansluiting is al 10 jaar lang stabiel geweest op 100MB 

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 1196 reacties
  • 11 januari 2025
JoostVolkswagen schreef:

Na 3 jaar is het dan echt tijd om het kopernetwerk in de hele regio af te sluiten. Je krijgt van ons dan bericht dat we de koperverbinding definitief gaan stoppen. ""Je !!moet!! nu dus over op glasvezel"". Op de pagina Glas aan, koper uit leggen we uit hoe dat werkt.

Urgentie creëren maar waarom moeten wij iets? Kan iemand dit verhelderen? DSL in legendarischer dan glasvezel en iets moeten is next level scarcity 

Mijn DSL aansluiting is al 10 jaar lang stabiel geweest op 100MB 

Omdat je anders geen internet meer hebt 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23353 reacties
  • 11 januari 2025

Niet geheel overbodig, maar: Glas aan, Koper uit. 

Ik heb de mantelbuis benodigd waardoor de huidige koper aansluiting gaat voor de aansluiting van de oplader van de elektrische auto. Zorgt KPN voor ontmanteling na in gebruikname van de glasvezelaansluiting? Of kan dit door de installateur van de elektrische aansluiting gedaan worden?

De koperaansluiting wordt namelijk uitgezet en dus is de aansluiting overbodig

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4387 reacties
  • 10 februari 2025

Officieel moet je dit aanvragen bij mijnaansluiting.nl, maar de praktijk is eigenlijk dat hun toestemming geven voor de verwijdering nadat glasvezel is aangesloten. Alsnog wil ik je adviseren om altijd aan te vragen om het ISRA punt te verwijderen. Zo voorkom je onaangename verrassingen en heb jij zwart op wit staan dat de installateur gewoon er bij mag.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 23 februari 2025

Er is bij ons in de buurt een glasvezelnetwerk aangelegd door cooperatie glasvezel noord. Omdat mijn provider toendertijd niet aangeboden werd via de cooperatie heb ik geen glasvezel laten aansluiten.

Ik krijg nu een brief van KPN dat ik een glasvezelverbinding heb van de cooperatie, dit is dus niet waar.

Ik heb internet over een adsl lijn via een provider die alleen bij kpn capaciteit inkoopt. Ik heb dus niks te stellen met KPN.

Nu ben ik bang omdat KPN haar administratie niet goed voor elkaar heeft dat bij mij het I’net afgesloten wordt.

Ik wil ook niet overstappen naar kpn.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7492 reacties
  • 23 februari 2025

Hi ​@Crowley en welkom bij de KPN Community! Afsluiten doen we pas als je 3 jaar na de aanleg van glasvezel nog steeds op koper zit. En zelfs dan zullen wij je helpen bij het maken van de overstap naar glasvezel voor we je definitief afsluiten. Dus je komt echt niet zomaar zonder internet te zitten. 

Glasvezel Noord is wel een partij waar wij mee samenwerken, ik kan je sowieso adviseren om in de toekomst de glasvezel aan te laten leggen. Als het op grote schaal gebeurt in jouw wijk is dit vaak gratis en het is altijd handig om extra opties te hebben wat betreft providers en de bijbehorende aansluitpunten. Ook goed voor de verkoopwaarde van je huis, mocht dit van toepassing zijn. 🙂

Mocht je twijfelen over de administratie bij ons, dan kun je contact opnemen met KPN glasvezel, via de ‘Neem contact met ons op’ knop rechts kun je het telefoonnummer en de openingstijden vinden!

Reageer