Skip to main content

Ik word overspoeld met aanbiedingen en reclame door Delta en Caiway op mijn adres in Rhenen. Er wordt - bij voldoende belangstelling - glasvezel aangelegd in Rhenen. Mijn vraag is: is er een samenwerkingsverband met KPN? Hoe kan ik wel klant blijven en toch gebruik maken van glasvezel bij aanleg?

Welkom op het forum @GerrieVL! Voor alle informatie over de aanleg van glasvezel kan je het best contact opnemen met KPNnetwerkNL. Wel is het zo dat er vaak een koper aansluiting beschikbaar is waar met gemak voldoende snelheid in zit om te voldoen aan de snelheidswensen. Op deze website kan je kijken wat de snelheid is die je haalt. Hier kan je zien hoeveel snelheid je nodig hebt voor je dagelijkse gebruik. Daarnaast is de keuze natuurlijk ook de producten, prijs en service. Laat je weten of je er hiermee uit bent? :relaxed:


Woensdag 15 december is er een samenwerkingsovereenkomst getekend door de gemeente Rhenen met Glaspoort en KPN. Dit betekent dat we naast Delta Fiber, straks meer mogelijkheden voor glasvezel bieden aan inwoners en bedrijven. KPN gaat in 2023 aan de slag in de kern Rhenen. Glaspoort begint medio 2023 met de uitrol in Achterberg en Elst.

Op het netwerk van Glaspoort zijn meerdere aanbieders van telecomdiensten actief waardoor de bewoners en bedrijven zelf een favoriete aanbieder kunnen kiezen. Dat geldt ook voor het netwerk dat KPN aanlegt.


Gaat er ook buiten de kern glasvezel gelegd worden? Wij wonen op het Veeneind (grens Rhenen/Veenendaal) waar geen enkele aanbieder rekening mee wenst te houden!


Nou buurman, ik ben al vanaf 2017 (volgens mij) bezig om Veeneind aan te sluiten op glasvezel. Contact gehad met KPN, Delta, wethouder, ambtenaren, etc. Beloftes worden gedaan, maar nog altijd geen succes.