Skip to main content

Ik begrijp de kpn nu niet meer. Hebben ze een overeenkomst met de gemeente gesloten dat iedere woning binnen de bebouwde kom (dus niet in de gemeente) op glasvezel wordt aangesloten en “vergeten” ze bewust straten die echt in de bebouwde kom liggen. Er is al toegegeven dat zulke mensen tussen de wal en schip vallen, maar daar wordt dus niets aan gedaan. De kpn walst maar door naar andere zelfstandige plaatsen waar geen overeenkomst mee is gesloten om glasvezel aan te leggen. Mensen in “vergeten” straten zijn nu lekker gemaakt met een dode mus…...

Ik kan me voorstellen dat je enorm baalt als jouw straat wordt overgeslagen voor de aanleg van glasvezel. Nu is het alleen zo dat KPN uit twee bedrijfsdelen bestaat: KPN de provider (dat zijn wij) en KPN NetwerkNL, die het glasvezelnetwerk aanlegt. Ik kan de afspraken met de gemeente en de planning niet inzien, dat kunnen alleen mijn collega's van KPN NetwerkNL. Ik raad je daarom aan om contact met KPN NetwerkNL op te nemen. Misschien dat zij jou meer duidelijkheid kunnen geven over de aanleg van glasvezel bij jou in de buurt.


Waarom bel je niet en laat je het oplossen i.p.v te mekkeren? KPN gaat je echt wel dat geld crediteren.

Nou die ervaring dat de kpn facturen gaat crediteren is een illusie. Je moet zelf _o_v_e_r_a_l_ achter aan en niets gaat vanzelf. Ging het maar vanzelf; dan was er niets aan de hand. Ik kreeg een brief dat ik zelf niets hoefde te ondernemen; alles gaat vanzelf. Nou houd ik mijn hart pas vast. Niets gaat vanzelf. Ik wacht nu al meer dan twee en halve maand tot ze de glasvezel in huis plaatsen. Natuurlijk ben ik niet de “enige” (dat argument slingert de kpn je steevast om de oren) maar om je nu meer dan twee en halve maand aan het lijntje te houden zet mij nu echt aan het denken. Het zou hier een te lange lijst worden met allerhande dingen waar ik veel ellende meegemaakt heb met de club die toen nog niet koninklijk was en ptttelcom heette. Er zijn dingen gebeurt waar je broek nog steeds van afzakt want de kpn heeft nog dezelfde poppetjes met dezelfde streken in dienst…….

Maar ach waar maak ik me nu toch druk om? Ik heb immers nog stabiel internet….. Mijn tijd zal het wel duren. De kpn doet het aan tijd en wanneer ze zo door gaan, verliezen ze op deze manier klanten die echt geen glasvezel gaan gebruiken, maar lekker bij de vertrouwde kabelboer blijven. Waarom overstappen als je tevreden bent met je huidige provider?

 

*Admin: Bericht samengevoegd met bestaand topic.


Heb je al contact met KPN NetwerkNL opgenomen, @gensnet? Onze netwerkbeheerder kan je meer vertellen over de aanleg van glasvezel bij jou thuis.


@gensnet  Klaarblijkelijk is KPN NetwerkNL ( een deel van) hun afspraken met jouw gemeente niet of onvoldoende nagekomen, gezien het feit dat in jouw straat  ( en meerdere straten begrijp ik eruit) glasvezel niet is aangelegd. Leg een klacht neer bij KPN NetwerkNL met een copietje voor je gemeente, of andersom en ronsel wat mensen in je straat om dat ook zo te doen. Gemeente is verplicht om binnen bepaalde termijn te antwoorden op je klacht/verzoek. 

Veel succes.


@gensnet  Klaarblijkelijk is KPN NetwerkNL ( een deel van) hun afspraken met jouw gemeente niet of onvoldoende nagekomen, gezien het feit dat in jouw straat  ( en meerdere straten begrijp ik eruit) glasvezel niet is aangelegd. Leg een klacht neer bij KPN NetwerkNL met een copietje voor je gemeente, of andersom en ronsel wat mensen in je straat om dat ook zo te doen. Gemeente is verplicht om binnen bepaalde termijn te antwoorden op je klacht/verzoek. 

Veel succes.

Denise schrijft:

> Heb je al contact met KPN NetwerkNL opgenomen,

Dat heb ik gedaan, maar als glasvezel net zo snel is al het glasvezel kpnnetwerk, wordt dit niets. Ik heb vijf dagen geleden twee vragen gesteld en op alle twee vragen géén antwoord (zoals verwacht) gekregen……. en wanneer ik dat ooit nog mocht krijgen valt dit mij mee.

Ik heb me aangemeld voor de "nieuwsbrief" om op de hoogte te worden gehouden van de ontwikkelingen. Al vanaf het eerste begin. Ik heb wel geteld één bericht gehad.........

HansaanZet schrijft:

> Klaarblijkelijk is KPN NetwerkNL ( een deel van) hun afspraken met jouw gemeente
> niet of onvoldoende nagekomen, gezien het feit dat in jouw straat  ( en meerdere straten
> begrijp ik eruit) glasvezel niet is aangelegd. Leg een klacht neer bij KPN NetwerkNL met
> een copietje voor je gemeente, of andersom en ronsel wat mensen in je straat om dat
> ook zo te doen. Gemeente is verplicht om binnen bepaalde termijn te antwoorden op
> je klacht/verzoek. 

Je komt gewoon niet verder waarom kpnnetwerk bepaalde straten niet op glasvezel aansluit. Geen enkel “bedrijf” gaat dáár glasvezel aanleggen. Dus heb ik de gemeente geschreven en die heeft het bericht doorgestuurd naar een extern bedrijf. Ik kreeg van dat bedrijf het antwoord dat het hun bekend was dat betreffende straten tussen wal en schip vallen en dat er daarvoor een oplossing gezocht zal worden. Dat is imiddels alweer een hele tijd geleden en kpnnetwerk is nu bijna klaar met glasvezel aanleg in de bebouwde kom en gaat nu bezig met omliggende plaatsen. Het ziet er dus helemaal niet naar uit dat desbetreffende straten glasvezel in hun woning krijgen. Ik denk dat nu ook dis-interesse meespeelt. Een heleboel mensen zijn helemaal niet bezig met hoe en van wie en hoeveel snelheid ze hebben en wat ze daar voor betalen. Als ze maar internet hebben.......


Heb je al contact met KPN NetwerkNL opgenomen, @gensnet? Onze netwerkbeheerder kan je meer vertellen over de aanleg van glasvezel bij jou thuis.

Ik heb vijf dagen geleden contact opgenomen met kpnnetwerk met een e-mail bericht. Nu kan dit nòg komen wat ik dus niet meer verwacht. Hoe langer je op een antwoord wacht hoe kleiner wordt de kans dat je antwoord krijgt. Kpnnetwerk èn de kpn zijn nu eenmaal geen hoogvliegers wat communicatie betreft…… Eigenlijk wel een beetje gek dat een communicatiebedrijf niet goed met hun klanten communiceren kan…….


Als ik je meer had kunnen vertellen over de aanleg van glasvezel bij jou in de straat, dan had ik dat graag gedaan. Ik heb alleen geen inzage in de systemen van KPN NetwerkNL. Ik kan je daarom niet meer vertellen. Je bent bij KPN NetwerkNL aan het juiste adres. Als je maandag nog niets hebt gehoord, dan kan je uiteraard opnieuw een bericht naar KPN NetwerkNL sturen.


Denise schrijft:

> Als ik je meer had kunnen vertellen over de aanleg van glasvezel bij jou in de straat,
> dan had ik dat graag gedaan.

Dàt weet ik en het is heel lief en aardig van je. We moeten immers in deze tijd lief voor elkaar zijn ;-)

> Ik heb alleen geen inzage in de systemen van KPN NetwerkNL.

Je hebt ook geen inzage in die overeenkomst die in dec. 2019 met de gemeente is gesloten. Zo zijn een heleboel dingen schijnbaar “geheim” en is van transparantie (een argument waar een heleboel bedrijven klanten mee tevreden houden) totaal geen sprake. Kpnnetwerk roept daarmee het over zichzelf af om geen openheid van zaken te geven. Openheid zou veel vragen en onduidelijkheden kunnen beantwoorden………..

> Als je maandag nog niets hebt gehoord, dan kan je uiteraard opnieuw een
> bericht naar KPN NetwerkNL sturen.

Dàt ga ik dan nog één keer doen maar ik blijf niet eindeloos berichten sturen aan een bedrijf wat toch niet de intentie heeft om te reageren :-(


Ik zou tot dinsdag wachten, lijkt me stug dat kpnnetwerk op 2e paasdag reageerd :sunglasses:


Ik zou tot dinsdag wachten, lijkt me stug dat kpnnetwerk op 2e paasdag reageerd :sunglasses:

Goed punt :wink:


Ik zou tot dinsdag wachten, lijkt me stug dat kpnnetwerk op 2e paasdag reageerd :sunglasses:

Ik heb tot op heden géén enkele reactie gekregen. Dat was te verwachten. Ik heb nu voor de allerlaatste keer twee berichten gestuurd. Je wekt daarbij voor jezelf valse hoop en het gevoel voor de gek gehouden te worden, maar dat is tegenwoordig heel gewoon geworden dat je je zelf voor de gek houdt.