Skip to main content
Situatie:



Mijn nieuwbouw woning is in eigen beheer (vrije kavel) gebouwd en geen onderdeel van een project. Het is wel het enige huis in de straat dat in eigen beheer wordt gebouwd, de rest is wél project. Wij zijn nummer 19 en huizen 1 t/m 18 gaat nog 6 tot 9 maanden duren voor die klaar zijn.



Er ligt al tijden een mooie oranje glasvezel kabel in mijn meterkast. Ik heb een tijdje moeten wachten tot de website van KPN aangaf dat ik een glasvezel aansluiting kon krijgen op dit nieuwe adres maar op 13 Juni gaf de website aan dat ik een pakket kon aanvragen en heb ik alles telefonisch via KPN klantenservice in werking gezet.



Ik heb momenteel op mijn oude adres al glasvezel en verhuis dit hele pakket naar mijn nieuwe adres. Wij verhuizen 10 augustus en op 12 augustus staat de afspraak met de monteur ingepland. Op 17 Juli is de monteur van KPN netwerkbeheer langsgeweest om alles in de meterkast af te monteren.



Tot zover lijkt alles dus helemaal goed te gaan. Heb zelfs nog een bevestiging gekregen per mail van KPN dat ik 'mij geen zorgen hoefde te maken, alles was onder controle'



Probleem:

Tot ik vanmiddag wordt gebeld door KPN. Ze hebben nog geen afmelding ontvangen van KPN netwerkbeheer en gooien de afspraak met de monteur morgen uit de agenda als die afmelding niet alsnog komt. Of ik zelf(?) even met KPN netwerkbeheer wil bellen om te vragen wat er aan de hand is. Hoe ik opeens een partij in dit verhaal ben geworden is mij een raadsel, maar aangezien ik 100% vanuit huis werk ben ik er toch maar gelijk achteraan gegaan omdat dit anders duizenden euro's gaat kosten. Gebeld met KPN Netwerkbeheer en die konden eerst niet eens vinden dat ze langs geweest waren (?) en later konden ze het tóch vinden. Maar er moet nog iets in de wijkkast gebeuren mogelijk, en "tsja meneer, het is bouwvak dus dat kan nog wel even duren"



Blijkbaar is er dus nóg een partij betrokken bij dit verhaal. Naast KPN en KPN netwerkbeheer is er ook nog een partij die fysiek de wijk aansluit, in ons geval denk ik dat dat reggefiber is. KPN netwerkbeheer kan alleen een ticket aanmaken bij die partij en dan hopen op enige/snelle respons. Ondertussen zit ik met een groot probleem, ik verwacht geen reactie voor morgen en dan zal KPN mij uit het systeem gooien waardoor monteur niet langskomt. Maar ik heb die aansluiting nodig (!!) heb tenslotte al 10 weken geleden alles in werking gezet en tot vandaag nog geen enkele hint op problemen ontvangen. ZO kun je klanten niet voor het blok zetten



Is er iemand die mij hierbij kan helpen of adviseren?
Goed dat je hier je verhaal verteld. Ik ga er van uit dat je een consumentenprodukt hebt anders kunnen ze hier niets voor je doen. Een medewerker van kpn reageert doorgaans binnen 48 uur maar ja het is vakantietijd en dan kan het hier ook langer duren. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.
Hoi @JMeijer . Welkom op het forum!

Dat is wel een hele onaangename verassing. Ik kan me heel goed indenken dat je hier geen goed gevoel bij krijgt.

Je hebt je profiel al aangevuld en ik ben direct het systeem ingedoken om te kijken of ik hier ergens iets in kan betekenen. Om heel eerlijk te zijn denk ik van niet.

Alles wat de achterliggende partijen in werking kunnen zetten is in werking gezet. Het wachten is nu op een zogenaamde gereedmelding. Deze informatie uitwisseling speelt zich buiten mijn gezichtsveld af en we zijn inderdaad afhankelijk van de onderaannemer.. Hoe dat met de bouwvak zit kan ik helaas niet beantwoorden.

Mijn oprechte excuses voor deze onduidelijkheid.
Hoi @Erwin_



Bedankt voor jouw reactie!

Ik heb nogmaals gebeld met KPN beheer en zij geven aan dat een situatie als dit weken zo niet maanden kan duren. Ik heb genoeg gehoord, aangezien ik snel internet nodig heb zal ik e.e.a via Ziggo moeten regelen....tenzij er nog enige vorm van druk uit te oefenen valt ergens? Zo niet dan ga ik morgen KPN afbestellen en ziggo laten aansluiten.
Jij bent hier het best gediend met een eerlijk en duidelijk antwoord zonder speculatie. Wanneer de lijn klaar is weet momenteel niemand en ik kan er helaas ook geen druk op uitoefenen. Uiteraard vind ik het jammer als je gaat maar een aanvraag bij ziggo geeft je wel een stuk meer zekerheid, denk ik.
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht er nog iets anders zijn, laat het weten!

Wat een verhalen. Ik zou 6 juli aangesloten worden en ben op 5 juli maar eens gaan bellen. Gebeurt voorlopig niets was het antwoord en dat kwam omdat de monteur geen foto had geupload van mijn meterkast. Moest ik zelf doen en dan denk je dat het wel snel zal gaan. Maar niets van dat alles. Er is niemand in die hele KPN organisatie die verantwoording neemt. Men wijst naar andere afdelingen en ondertussen zit ik al bijna 4 weken zonder goede TV ontvangst en gebrekkig internet. Het is toch 2023? En als je dan leest dat KPN medewerkers adviseren om Ziggo te nemen, waar zijn we dan eigenlijk mee bezig. Kom op en maak jullie beloftes waar en laat op zijn minst iets weten waar we aan toe zijn Grrr.


Het is heel simpel.  Er zijn niet genoeg mensen.  De bekende krapte op de arbeidsmarkt.  En nu ook nog vakantietijd.  Hoe heb je nu een internetaansluiting?


Draagbaar modem met simkaart en digitenne.

Doe het nu met een chromecast, maar datbwerkt ook niet fijn. Laatstecredelijkecredmiddelnis via laptop en HDMI kabel op TV.

En niemand die aangeeft h o e lang dit nog gaat duren. Behalve Ziggo, die zegt dat je in 3 dagen kunt wordenbaangesloten. 

Laatste kans voor KPN, morgen bellen en indien geen goede berichten EXIT KPN, ENTREE ZIGGO.


Het is heel simpel.  Er zijn niet genoeg mensen.  De bekende krapte op de arbeidsmarkt.  En nu ook nog vakantietijd.  Hoe heb je nu een internetaansluiting?

Krapte op de arbeidsmarkt? Je bedoeld dat werkgevers geen zin hebben om personeel aan te nemen tegen een normaal / fatsoenlijk salaris

 


Het is heel simpel.  Er zijn niet genoeg mensen.  De bekende krapte op de arbeidsmarkt.  En nu ook nog vakantietijd.  Hoe heb je nu een internetaansluiting?

Krapte op de arbeidsmarkt? Je bedoeld dat werkgevers geen zin hebben om personeel aan te nemen tegen een normaal / fatsoenlijk salaris

 

Gezien de lage werkeloosheid hou ik het op krapte op de arbeidsmarkt. 


Krapte op de arbeidsmarkt? Je bedoeld dat werkgevers geen zin hebben om personeel aan te nemen tegen een normaal / fatsoenlijk salaris

Ik denk niet dat 100 euro extra per maand veel extra personeel op zal leveren...


Heb maar gewoon een contract met Ziggo afgesloten

 KPN netwerk komt niet duidelijke antwoorden. Dus exit KPN.