Skip to main content

Hallo,

Bij de installatie geeft de app 3 opties van aansluit punten. 1 zwarte of 2 witte kastjes.

De mijne is grijs en lijkt op geen van de voorstelde afbeeldingen in de app.

Ook vraagt de app of de 3 lampjes op het aansluitpunt groen branden.

Op mijn aansluitpunt brand der 1 groen, 1 knippert groen en 1 knippert rood.

Ik heb alsnog internet omdat ik maar iets heb gekozen. Maar hoe kan dit?????

Heb ik een verouderd kastje?

Hoi @Djee, welkom. 

Zou je eens een foto kunnen sturen van het kastje? En heb je deze al eens 2 minuten van het stoom gehad? Overigens wordt de installatie van glasvezel door een monteur gedaan. Ik ben nu wel even benieuwd hoe de situatie is. Ben je net klant bij ons of ben je over van koper op glasvezel? 

Zou je ook gelijk jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant. Kan ik ook meteen meekijken indien nodig. 


We zijn in april verhuisd. De monteur heeft toen alleen in de wijk iets gedaan. Situatie in de meterkast was al in orde volgens hem. Vorige bewoners hadden ook KPN (ik meen ook glasvezel). Zoals gezegd hebben we internet en TV. Maar vond het vreemd dat tijdens het installatie proces onze situatie geen keuze optie is. 

Ik heb ook het idee dat het niet optimaal draait allemaal. Heb bundel verhoogd naar 200mb. Speedtest gaat niet eens hoger dan 100 maar dat redt hij al niet eens..…

 

 


De speedtest heeft u toch wel bekabeld gedaan?


Hallo @Djee , het lijkt er op dat het een kast is die maximaal 100Mbit/s aan kan, voor hogere snelheden moet de centrale en jouw kast aangepast worden denk ik.

Succes

 


Nee, want dit betreft de speedtest in de kpn "thuis" app op de telefoon. (Vraagt ook niet olm bekabelde test zoals test op internet)

 Maar die speedtest gaat kan niet eens hoger dan 100mb


Hallo @Djee , het lijkt er op dat het een kast is die maximaal 100Mbit/s aan kan, voor hogere snelheden moet de centrale en jouw kast aangepast worden denk ik.

Succes

 

Ohw echt? Lekker dat ik dan gewoon 200mb kan afsluiten, er voor betaal maar feitelijk niet eens geleverd kan worden ?!?

 

@kpn hoe kan dat??? Klopt dit?


Onderste lampje oranje betekent voor Genexis NTU’s van deze vorm 100 Mbit/s.

Als het echt rood is, is het denk ik een ouder type, maar voor zover ik weet of zie kan deze ook 1000 Mbit/s, dan is dat lampje groen, maar weet ik niet zeker.

Wat is het type nummer?


Hallo @Djee , het lijkt er op dat het een kast is die maximaal 100Mbit/s aan kan, voor hogere snelheden moet de centrale en jouw kast aangepast worden denk ik.

Succes

 

Ohw echt? Lekker dat ik dan gewoon 200mb kan afsluiten, er voor betaal maar feitelijk niet eens geleverd kan worden ?!?

 

@kpn hoe kan dat??? Klopt dit?

Dat afsluiten van hoger abo gaat erg makkelijk, maar als de Genexis NTU vervangen moet worden, kan het lang duren voordat iemand dat komt doen. Tijdens de vorige coronagolf geheel niet zelfs.


Onderste lampje oranje betekent voor Genexis NTU’s van deze vorm 100 Mbit/s.

Als het echt rood is, is het denk ik een ouder type, maar voor zover ik weet of zie kan deze ook 1000 Mbit/s, dan is dat lampje groen, maar weet ik niet zeker.

Wat is het type nummer?

Net gekeken, maar kan nergens type nr vinden.


Hallo @Djee , het lijkt er op dat het een kast is die maximaal 100Mbit/s aan kan, voor hogere snelheden moet de centrale en jouw kast aangepast worden denk ik.

Succes

 

Ohw echt? Lekker dat ik dan gewoon 200mb kan afsluiten, er voor betaal maar feitelijk niet eens geleverd kan worden ?!?

 

@kpn hoe kan dat??? Klopt dit?

Dat afsluiten van hoger abo gaat erg makkelijk, maar als de Genexis NTU vervangen moet worden, kan het lang duren voordat iemand dat komt doen. Tijdens de vorige coronagolf geheel niet zelfs.

We zijn verhuisd tijdens de eerste "lockdown" kwam toen wel een monteur, maar die zei dat alles al in orde was ....... Bijzonder!


Dat afsluiten van hoger abo gaat erg makkelijk, maar als de Genexis NTU vervangen moet worden, kan het lang duren voordat iemand dat komt doen. Tijdens de vorige coronagolf geheel niet zelfs.

Mijn God, als het al nodig zou zijn dat NT-kastje uit te wisselen met een ander type op die standaard FTU, stelt het werkelijk helemaal niets voor. Dat zou je binnen pakweg 20 seconden nog zelf wel kunnen doen, als een juiste NT media-converter aan je wordt geleverd.

https://www.youtube.com/watch?v=Ew-Ykg3JgE4

Een lijstje van zes type glasvezel-aansluitingen, de filmpjes ervan, zie < HIER >

We zijn verhuisd tijdens de eerste "lockdown" kwam toen wel een monteur, maar die zei dat alles al in orde was ....... Bijzonder!

Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat het probleem in die NT media-converter zit.
Die is mogelijk best afgestemd op 1 Gigbit (?).  In de wijkcentrale moet het ook nog kloppen. Daar moeten de poortjes van de glasvezel switch waar de aansluiting op wordt “gepatcht" ook zijn afgestemd op 1 Gigabit.


Dat afsluiten van hoger abo gaat erg makkelijk, maar als de Genexis NTU vervangen moet worden, kan het lang duren voordat iemand dat komt doen. Tijdens de vorige coronagolf geheel niet zelfs.

Mijn God, als het al nodig zou zijn dat NT-kastje uit te wisselen met een ander type op die standaard FTU, stelt het werkelijk helemaal niets voor. Dat zou je binnen pakweg 20 seconden nog zelf wel kunnen doen, als een juiste NT media-converter aan je wordt geleverd.

https://www.youtube.com/watch?v=Ew-Ykg3JgE4

Een lijstje van zes type glasvezel-aansluitingen, de filmpjes ervan, zie < HIER >

Euh jah, dit lukt mij zelfs nog! :-)


Hallo @Djee , het lijkt er op dat het een kast is die maximaal 100Mbit/s aan kan, voor hogere snelheden moet de centrale en jouw kast aangepast worden denk ik.

Succes

 

Ohw echt? Lekker dat ik dan gewoon 200mb kan afsluiten, er voor betaal maar feitelijk niet eens geleverd kan worden ?!?

 

@kpn hoe kan dat??? Klopt dit?

Dat afsluiten van hoger abo gaat erg makkelijk, maar als de Genexis NTU vervangen moet worden, kan het lang duren voordat iemand dat komt doen. Tijdens de vorige coronagolf geheel niet zelfs.

We zijn verhuisd tijdens de eerste "lockdown" kwam toen wel een monteur, maar die zei dat alles al in orde was ....... Bijzonder!

Een snelheidsverhoging werd toen gezien als niet-kritisch dus met lage- of geen prioriteit uitgevoerd. Verhuizen is wat anders, dan gaat om zo snel mogelijk internet te hebben voor thuiswerken enzo.


@Djee Dat is de P1090 van Genexis. Alleen zonder de witte kap er nog weer omheen.

Deze kan gewoon tot 1000 Mbit/s aan. Daar kan het dus niet zitten. 

Kun je hem eens 2 minuten van het stroom halen en vervolgens de app nog weer eens doorlopen en dan het juiste kiezen? Ik ben benieuwd. Jouw verbinding staat namelijk administratief ook op 200 Mbit/s. Ik ben dan ook wel benieuwd naar de uitkomst van een speedtest die uitgevoerd is met een speedtest app via de bekabelde verbinding. 


Ik heb geen reactie meer gezien, ga er daarom van uit dat het opgelost is. 


Ik heb geen reactie meer gezien, ga er daarom van uit dat het opgelost is. 

Nou, niet helemaal. Mijn vraag in eerste instantie was, waarom kan ik die P1090 niet kiezen en welke is het dan!?

Want in de installatie app moeten bij alle opties, alle 3 de lampjes branden. Bij mijn P1090 brand alleen de bovenste, de rest knippert.....


 


De lampjes moeten inderdaad alle drie groen zijn. Dat is niet het geval. Er gaat inderdaad nog iets niet goed. Daarom komt er morgen tussen 1000-1200 uur een monteur om het verder te bekijken. Ik ben benieuwd hoe dat bezoek verlopen is.


De lampjes moeten inderdaad alle drie groen zijn. Dat is niet het geval. Er gaat inderdaad nog iets niet goed. Daarom komt er morgen tussen 1000-1200 uur een monteur om het verder te bekijken. Ik ben benieuwd hoe dat bezoek verlopen is.

Dat is snel, ik heb hem wel verzet naar donderdag want morgen was wel erg kort dag.

Voor de duidelijkheid, we hebben wel internet! Vraag mij alleen af of het wel helemaal werk zoals zou moeten....... 

Helemaal gezien de reacties hier.


Misschien ter info: Ik heb een managed switch direct achter mijn Genexis P1090 hangen. Als ik de poort in de switch waarop de P1090 is aangesloten even van ‘auto’ naar ‘100MF’ zet, gaat het LAN LED ook naar oranje. Internetverbinding blijft gewoon. Idem met weer terug zetten op ‘auto’ wat dan weer ‘1000MF’ ofwel GigaBit  is en LAN LED weer groen.

Als om de 1 of andere reden de LAN verbinding of kabel de boel op 100Mbit/s forceert, zit dus daar het euvel, ervan uitgaande dat de glasvezel (al) op een gigabit poort zit. Soms slechte kabel waarvan 1 van de aders in de kabel of aan de connectoren slechte verbinding heeft en dan kunnen poorten aan beide kanten besluiten maar op 100Mbps te gaan werken. Is wel vaker te zien geweest op fora van ISP’s.


@Djee, neet het werkt niet zoals zou moeten. Lijkt was mis te gaan met de demping. Monteur gaat dat verder uitzoeken. Ik ben benieuwd. 


@Djee, neet het werkt niet zoals zou moeten. Lijkt was mis te gaan met de demping. Monteur gaat dat verder uitzoeken. Ik ben benieuwd. 

Nou, niet wat ik wilde horen. Maar kennelijk iets in de bekabeling (waarvan deel in de muur weggewerkt). Deze loopt van garage, waar glasvezel binnenkomt, onder woning naar woonkamer.

Enfin, ik ga kijken of en hoe dit op te lossen is.

Super bedankt voor alle reacties.


@Djee, neet het werkt niet zoals zou moeten. Lijkt was mis te gaan met de demping. Monteur gaat dat verder uitzoeken. Ik ben benieuwd. 

Nou, niet wat ik wilde horen. Maar kennelijk iets in de bekabeling (waarvan deel in de muur weggewerkt). Deze loopt van garage, waar glasvezel binnenkomt, onder woning naar woonkamer.

Enfin, ik ga kijken of en hoe dit op te lossen is.

Als je b.v. even een laptop met z’n gigabit ethernetpoort middels een korte andere ethernetkabel terplekke in de garage even op de P1090 aansluit, zou die verbindig over die ethernetkabel op 1Gbit moeten gaan zitten. Je krijgt zo geen werkende internetverbinding, maar wel dus een werkende lokale etherntverbinding. Dan weet je dat het wellicht ergens in de bekabeling zit, kan vanalles zijn. Heb al meermaals gezien dat plastic mantel was aangevreten door ongedierte. En muis of rat laat het koper wel heel is mijn ervaring, een marter schijnt verder te gaan.

 


Je kunt de router (als die in de woonkamer is aangebracht) zelf ook even naar de garage meenemen, daar alsnog aansluiten met een andere kabeltje, en daarachter dan weer een bekabelde laptop.

Kunnen alle speedtesten worden uitgevoerd om te zien of het aansluit bij het 200 Mbps abonnement.


Je kunt de router (als die in de woonkamer is aangebracht) zelf ook even naar de garage meenemen, daar alsnog aansluiten met een andere kabeltje, en daarachter dan weer een bekabelde laptop.

Kunnen alle speedtesten worden uitgevoerd om te zien of het aansluit bij het 200 Mbps abonnement.

Thanks, was ook mijn idee. Misschien zelfs wel helemaal daarheen verplaatsen en de kabel die er nu ligt voor de TV gebruiken.....