Skip to main content

Goedemiddag,

 

Na bijna 20 jaar UPC/Ziggo de overstap gemaakt naar KPN.

Ik heb een pakket thuis ontvangen om alles zelf aan te sluiten.
Ik kan vanaf de 22e aansluiten.
Meterkast is buiten de woning en er is enkel een glasvezel aansluitpunt (wit kastje) aanwezig.

WCD wel aanwezig.

In de woonkamer heb ik een oude telefoonaansluiting.
 

Mij is onduidelijk of ik nu een monteur moet laten langskomen? Ik heb geen bericht ontvangen van KPN dat er een monteur langs zal komen. Er moet wel een kabel van de meterkast buiten de woning naar woonkamer worden getrokken. Mijn voorkeur gaat uit om de modem in de woonkamer te plaatsen.   Ik heb geen bericht ontvangen van KPN dat er een monteur langs zal komen. 

Indien ik via MijnKPN een monteur probeer in te plannen, zie ik enkel de optie om voor 75 euro een monteur te laten langskomen. 

 

 

Ik zie 2 loze leidingen. Komt de telefoonkabel ook uit die meterkast?

Want dan is de nieuwe kabel door die leiding te trekken.


Ik zie 2 loze leidingen. Komt de telefoonkabel ook uit die meterkast?

Want dan is de nieuwe kabel door die leiding te trekken.

 

Bedoel je deze 2?

 


Ik zie 2 loze leidingen. Komt de telefoonkabel ook uit die meterkast?

Want dan is de nieuwe kabel door die leiding te trekken.

 

Bedoel je deze 2?

 

Ja. Die zullen ergens in huis uitkomen. Of dat in de juiste kamer (woonkamer) is, weet ik natuurlijk niet.

Waarschijnlijk heb je ergens van die ronde plaatjes op de muur zitten.


Ik zie 2 loze leidingen. Komt de telefoonkabel ook uit die meterkast?

Want dan is de nieuwe kabel door die leiding te trekken.

 

Bedoel je deze 2?

 

Ja. Die zullen ergens in huis uitkomen. Of dat in de juiste kamer (woonkamer) is, weet ik natuurlijk niet.

Waarschijnlijk heb je ergens van die ronde plaatjes op de muur zitten.

 

Deze komt uit in de oude telefoonaansluiting in de woonkamer.

Kan ik hiervoor een afspraak maken (kosteloos)?

 


Ah perfect! 👍🏼

 

Ja die monteur moet wel te bestellen zijn. Of daar 75euro aan vast hangt moet je even kijken. Het zou het wel waard zijn, want hij/zij heeft kabels op rol mee. Kabel komt dan uit het zicht in de woonkamer uit. Kan mooi alles daarop worden aangesloten, wifi goed 👌🏼 


Als ik op jouw link klik, krijg ik eerst dit scherm:

 

 

Als ik de optie links probeer te selecteren, krijg ik vervolgens dit scherm:

 

 

 

Betekent dit dat een monteur in mijn geval 75 gaat kosten?

Is het evt mogelijk om zelf die kabel er door heen te trekken?
(ik zou namelijk niet weten hoe)


Kwestie van oude telefoonkabel losmaken en de nieuwe kabel eraan vastknopen.  Dan trek je hem vanaf de woonkamer erdoorheen. Dit doen we wel altijd zonder de plugjes, anders zit die zomaar vast. Als je die er zelf op kunt knijpen kun je het zelf. Maar ik kan me voorstellen dat je de spullen niet hebt plus de kennis van de draadjes.

 


Kwestie van oude telefoonkabel losmaken en de nieuwe kabel eraan vastknopen.  Dan trek je hem vanaf de woonkamer erdoorheen. Dit doen we wel altijd zonder de plugjes, anders zit die zomaar vast. Als je die er zelf op kunt knijpen kun je het zelf. Maar ik kan me voorstellen dat je de spullen niet hebt plus de kennis van de draadjes.

 

En anders is het hoe dan ook 75 in mijn geval?


Volgens mij is installatie bij een nieuwe klant altijd kosteloos, ook v.w.b. het trekken van bekabeling. KPN geeft tenslotte een installatiegarantie. Bij mij was het ( vorig jaar Maart) in ieder geval gratis, inclusief bekabeling van meterkast naar woonkamer van 10 meter. Alleen het monteren van een Ethernet WCD ( Luxe RJ45 aansluitdoos) in de woonkamer was meerwerk a € 12,00.

Anders morgenochtend nog even bellen met de klantenservice, via gratis nummer 0800-0402 en even goed kortsluiten en laten bevestigen !!


Volgens mij is installatie bij een nieuwe klant altijd kosteloos, ook v.w.b. het trekken van bekabeling. KPN geeft tenslotte een installatiegarantie. Bij mij was het ( vorig jaar Maart) in ieder geval gratis, inclusief bekabeling van meterkast naar woonkamer van 10 meter. Alleen het monteren van een Ethernet WCD ( Luxe RJ45 aansluitdoos) in de woonkamer was meerwerk a € 12,00.

Anders morgenochtend nog even bellen met de klantenservice, via gratis nummer 0800-0402 en even goed kortsluiten en laten bevestigen !!

Volgens de telefoniste kost het aansluiten 75 euro. Ik ben ook eigenlijk verplicht dit te doen, aangezien de kabel die bij het installatiepakket zit, te kort is om vanaf de meterkast naar de woonkamer te trekken. Wat een teleurstelling is KPN. Mag ook duidelijker worden gecommuniceerd, als ik dit van tevoren had geweten dan was ik bij ziggo gebleven.

 

 

 


Hoi @Peterr84, welkom hier. 

Er was onduidelijkheid of er nou een monteur moest komen. Nou deze moest wel komen en is gelukkig ook al geweest zie ik. Ik zie dat hij veel heeft gedaan en dat je een werkende verbinding hebt. Ook was dit kosteloos. Betreft namelijk installatie problemen.  Heel fijn. 

Mocht er nog iets zijn. Of nog iets onduidelijk zijn, laat het dan weten.