Skip to main content

@Kpn 

beste kpn

nadat ik een afspraak voor het aansluiten van het mijn glasvezel binnenshuis had gemaakt kpn gebelt met de datum zodat ik dan een ander contract zou krijgen en graag over wou naar glasvezel 

ik heb nu sinds vorige week mijn glasvezel in mijn huis liggen.

De monteur is hier netjes geweest en heeft het zwarte kastje in mijn huis gemaakt.

ik helemaal blij eindelijk glasvezel totdat hij hem aanzet en het lampje alarm aanging monteur gaf en dat hij het niet ging doen en dat hij het ging afmelden als storing voor de rest niks.

toen maar eens gaan bellen met kpn netwerk en die gaven aan dat ik bij kpn zelf moest zijn omdat de lijn goed was aan dat er een zogenaamde patch gedaan moesten worden paar dagen later door de backoffice gebeld dat ze met de aannemer Contact gingen liggen en zodat ik zsm gebruik kon maken van glasvezel

vandaag een e-mail uit het niets gehad dat mijn contact begin datum verschoven wordt naar 18 februari waarbij dan ook mijn eind datum langer  wordt maar wie zegt dat ik langer bij kpn wil blijven ? 
Uit het niets wordt mijn contract datum verschoven zonder enig overleg telefoontje terwijl ik dit helemaal niet wil.

hoop dat via deze weg ik wel een antwoord ga krijgen van kpn zodat ze even een patch kunnen maken voor me en dat ik van mijn glasvezel kan gaan genieten

 

Dag @S13S de wachtijd op een moderater is een dag of vier. Het gaat dus nog even duren voor je antwoord hebt. Die afspraak is niet verzet om de klant te plagen maar zal een oorzaak hebben.  Ga er maar vanuit dat een eerdere datum niet mogelijk is. Maar misschien kan een moderater iets voor je doen.


Beste @S13S, welkom! Wat jammer om te lezen dat dit zo stroef verloopt! Zou je op willen zeggen? Neem dan even contact op met 0800-0402. Mijn collega's kunnen je ongetwijfeld verder helpen. Verder verwacht ik niet dat ik het proces kan versnellen, maar ik kan natuurlijk even met je meekijken om te zien wat er gebeurt. Wil je daarvoor je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer? Dan kijk ik met je mee. 


@Marcia_ 

 

bedankt voor je reactie 

niet dat ik wil opzeggen maar vond het wel apart vandaar 

heb mijn profiel geüpdatet met de gevraagde gegevens hoor graag van je 


@S13S 

Allereerst, communicatie is key en als dat niet goed gaat is dat ontzettend zonde, jammer dat de monteur van KPN niet of niet duidelijk heeft kunnen uitleggen hoe het proces werkt als het alarm lampje brand.

Tegenwoordig alle verbindingen in de kast buiten klaar, dat heeft als groot voordeel dat kabels niet meer hoeven te worden geplaatst/verwijderd waardoor mogelijk storingen ontstaan. Maar als nadeel dat de gewone KPN monteur niet meer de kast in kan om een verbinding te herstellen als blijkt dat deze niet goed is. De monteur van KPN hoort dan een signaal naar KPNNetwerk te sturen en KPNNetwerk moet dan contact met u opzoeken om een afspraak te maken om het probleem te verhelpen. Normaliter neemt KPN nadat KPNNetwerk langs is geweest contact met u op om een nieuwe afspraak te maken. 

 

Ik weet zeker dat Marcia het een en ander gaat nakijken en bij je terug komt.


Dank voor de gegevens, @S13S .  

Ik kan er helaas weinig aan toevoegen. Feit is dat er ergens iets nog niet klopt met de fysieke verbinding. Achter de schermen is er nu contact gelegd met WBA en KPNNetwerk. 

Die geven aan dat 18-02  de boel gereed zou moeten zijn.  Daar zullen we op moeten wachten. 


@Erwin_ 

 

helemaal goed bedankt voor je reactie 

helaas dat het niet sneller kan en ik ook nog nergens iets van af weet

we wachten het af 


@Erwin_ @Marcia_ @Ik_Combineer @Kpn 

beste alle 

ik had een tijdje terug een mail van KPN gehad dat de 18de van februari dat mijn glasvezel zou werken. Tot nu toe geen reactie van alle partijen zodra ik het kastje aanzet krijg ik alarm te zien en blijft connectie knipperen. Ik zou graag zsm gebruiken willen maken van KPN glasvezel. Kan iemand mij helpen dat die gaat werken of een afspraak regelen of iets want hoor nu helemaal niks

alvast bedankt 


De plandatum van KPNNetwerk staat nog altijd op 18-2.  Dat is de dag waarop de verbinding werkend zou moeten worden opgeleverd. 

We kunnen weinig anders doen dan dat afwachten. Als dan de juiste lampjes branden kan ik een monteur voor je aansturen mocht dat nodig zijn. 


@Erwin_ 

 

Bedankt voor je reactie.

het zou mij benieuwen.


Beste @Kpn @Erwin_ @Marcia_ @Ik_Combineer 

 

zoals verwacht werkt het glasvezel niet 

Nu staat er in een keer bij mijn bestelling april mei dat er zogenaamd een monteur langs komt voor de kabel bij mij naar binnen te brengen maar die kabel ligt er allang dus weet niet wat er speed of waarom het zo lang duurt allemaal van niemand krijg je een antwoord kpn netwerk niet van kpn zelf niet afgeholpen zaterdag nog in een winkel geweest om daar te kijken hoe en wat konden ook niks doen ik snap eerlijk niet waarom dit allemaal zo lang niet moet duren.

 


Ik zie nu dit staan in ons systeem:

21-02-2023: Klant niet bereikbaar voor het maken van een afspraak. Neem contact op met KPNnetwerkNL.

 

Ik denk dat wij een goede afmelding van KPNNetwerk nodig hebben.  Nu kunnen we niet verder.  Kun jij eens contact zoeken met KPNNetwerk?  

https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/


@Erwin_  erg apart dat ze geen contact krijgen 

ik ga ze maandag bellen met de vraag of ze het goed willen afmelden 


@Erwin_ 

wat moet ik precies vragen aan kpn netwerk ?

Vind het wel erg apart allemaal als ik bij de status kijk van de buren qua adres hebben hun al glasvezel

als ik bij de status kijk van mijn schoonouders wonen in dezelfde wijk maar iets verder waar ze later de aanleg hebben gedaan staat ook dat ze het al hebben en vandaag ook zelf aangesloten 

maar bij mijn adres staat dat ze april-mei komen terwijl hier alles al sinds december ligt 


@S13S  Is het gelukt om contact te krijgen?


Hoi @Erwin_ 

 

heb contact gehad met Kpn netwerk en hun geven aan dat de aansluiting nog niet afgemeld is.

heb een e-mail adres gehad waarna ik foto’s moet sturen van het witte kastje de ftu zodat kpn mijn aansluiting kan activeren 


Hoi @Erwin_ 

 

heb contact gehad met Kpn netwerk en hun geven aan dat de aansluiting nog niet afgemeld is.

heb een e-mail adres gehad waarna ik foto’s moet sturen van het witte kastje de ftu zodat kpn mijn aansluiting kan activeren 

Dit klinkt herkenbaar. Dan deugt er vaak iets niet in hun administratie zoals we al vermoedden. 

Hopelijk pakken ze dat snel op en geven de verbinding vrij. 


@Erwin_ 

 

kpn netwerk heeft mijn aansluiting afgemeld 

maar nu doet de verbinding het niet bij mij thuis

kreeg in een keer allemaal mailtjes van kpn en mijn datum is veranderd naar vandaag maar het kastje doet niks connectie blijft

knipperen 

dus denk dat ik een afspraak moet gaan maken met kpn of kan jij mij verder helpen ?


@Erwin_ @Marcia_ @Kpn 

 

heb inmiddels zelf een afspraak met een monteur ingepland via online omgeving geen idee of dit de juiste monteur is ? Staat dat ik €75 voor een monteur moet betalen maar neem Aan dat dit niet hoeft met die probleem ?

geen idee wat er nu nog moet gebeuren mischien activeren vanuit kpn zijn kant ?

zijn inmiddels al een tijdje bezig om mijn aansluiting werkend te krijgen hoop dat dit snel opgepakt kan worden zodat ik eindelijk glasvezel kan krijgen

aangezien mijn kpn v12 box elke dag wel een keer opnieuw opstart uit het niets.

ik hoop dat iemand wat hierin voor mij kan betekenen 

Alvast bedankt 

 


@S13S Die monteur gaat niks kunnen doen, vrees ik.  Je verbinding is nog niet gereed. :-(   Die zou ik afzeggen als ik jou was.

 

 


@Erwin_ 

 

heb vandaag de klanten service gebelt en uitgelegd dat connection blijft knipperen 

en die hebben gezegd dat de monteur die komt het werkend gaat maken. ?

want wat moet er nu anders nog gebeuren ?


Hoezo is mijn verbinding nu nog niet gereed heel de straat heeft al glasvezel werkend alleen mijn adres is niet ? 
zou graag een duidelijk uitleg willen hebben wat ik nu moet gaan doen of hoe ik dit allemaal

voor elkaar krijg want ben al bijna 3 maanden bezig hiermee ben er nu wel een beetje klaar mee 

 


Je hebt mailtjes gekregen.  In een daarvan staat dat je verbinding nu klaar is.  Die mail is op 13-3 verstuurd. Met andere woorden: We hebben het verlossende woord van KPNNetwerk gehad dat wij aan de slag kunnen om je verbinding ook daadwerkelijk aan te sluiten.

 

Jij schreef:

heb inmiddels zelf een afspraak met een monteur ingepland via online omgeving geen idee of dit de juiste monteur is ? Staat dat ik €75 voor een monteur moet betalen maar neem Aan dat dit niet hoeft met die probleem ?

Dat klinkt als een service monteur.  Die zijn niet voor dit soort zaken.  Die komen pas in beeld als de verbinding gewerkt heeft en en vervolgens iets mis gaat of dat je iets wilt laten aanpassen, binnenshuis.

 

Jij hebt een installatiemonteur nodig. 

Als ik het goed lees staat die nu ook geboekt en is die andere monteur afgezegd. Dus dat is prima zo!

 

We hebben een monteursafspraak gemaakt voor Hilversumstraat 25 te Arnhem op 20 maart 2023. Onze monteur start tussen 13:00 en 15:00 uur. De eindtijd kan dus later zijn dan 15:00 uur. De monteur is ongeveer 1 uur bezig, maar voor de zekerheid plannen we 2 uur in. Zorg alstublieft dat u aanwezig bent.

 

Het ziet er dus nu voorspoedig uit! Ik ga er van uit dat je 20 maart netjes op glasvezel overgaat. 


@Erwin_ @Marcia_ @Kpn 

 

beste mijn verbinding van glasvezel doet het nu sinds 20maart

nu krijg ik net de factuur binnen en zie dat op die factuur €75 betaald moet worden terwijl toen de monteur kwam hij alleen het kastje hoefde de activeren en daarbij is zijn opdracht bon getekend en daar staat dat het 0 euro was.

dus begrijp nu niet zo goed waarom kpn mij 75€ in rekening brengt voor die installatie ervan


@S13S  zijn de gegevens in jouw profiel wel actueel? Zo niet, zet even het actuele klantnummer en/of de postcode + huisnummer erin en geef mij hier even een seintje. 


Bedankt Voor je bericht 

het is al geregeld via de klanten service het hoorde niet op de factuur en ze wisten ook niet hoe het er kwam nu wel 2 maanden in een keer betalen en dan krijg ik volgende maand 1x terug wel apart dat het zo goed er zijn ook mensen die zown bedrag niet in een keer kunnen missen