Skip to main content

Hallo ik heb een vraag ik heb het hele internet al afgezocht allemaal filmpjes bekeken maar ik kom er niet uit 

gisteren de sleutel gekregen van ons nieuwbouwhuis dus dacht na de oplevering meteen maar even het internet aansluiten nadat we al even het complete pretpakket van kpn binnen hadden maar vanwege het Corona is kpn wat voorzichtig met een monteur sturen geen probleem ik ben best handig maar ik kom er niet uit hoe krijg ik het nt kastje aangesloten moet ik dat blauwe dopje eruit slopen ofzo?

hierbij een voorbeeld van mijn situatie 

 


alvast bedankt voor de hulp 

 

groetjes Melvin 

Hallo @Melvinsh , alleen een KPN monteur kan en mag het glasvezelmodem aansluiten.

 


Dat is best raar aangezien ze zelf nu geen monteur sturen ik moest het zelf maar doen/proberen maar goed ik zal weer gaan bellen bedankt 👍🏻


Ha @Melvinsh, welkom! Het klopt wat JanD zegt: alleen de monteur mag dit doen. Mocht je hulp willen bij het maken van een afspraak, laat je het dan weten? Je kunt ook even bellen met 0800-0402. Dat gaat het snelst 🙂.


Kan je eens een foto plaatsen van da aansluiting in jouw meterkast?

Je moet in ieder geval geen dopjes eruit slopen, als het goed is kan je de onderste kast over de bovenste heen schuiven.


Dat is best raar aangezien ze zelf nu geen monteur sturen ik moest het zelf maar doen/proberen maar goed ik zal weer gaan bellen bedankt 👍🏻

Dat blauwe dopje is waarschijnlijk een dopje om de fiber te beschermen. Dat moet er inderdaad af anders druk je de glasvezel kapot als je het kastje er op schuift. Als je dan dat NTU kastje er op schuift en er staat licht op de kabel zou alles gewoon moeten werken.

Maar zoals gezegd moet dit eigenlijk door de KPN monteur gebeuren. Misschien kunnen ze je telefonisch sneller helpen.


Dat blauwe dopje is waarschijnlijk een dopje om de fiber te beschermen. Dat moet er inderdaad af anders druk je de glasvezel kapot als je het kastje er op schuift.

NEE, dat blauwe klepje moet je gewoon laten zitten, dat klapt vanzelf open als de NTU er op geschoven wordt.


Dat blauwe dopje is waarschijnlijk een dopje om de fiber te beschermen. Dat moet er inderdaad af anders druk je de glasvezel kapot als je het kastje er op schuift.

NEE, dat blauwe klepje moet je gewoon laten zitten, dat klapt vanzelf open als de NTU er op geschoven wordt.

Oh is dat dan veranderd. Bij mij zat er gewoon een zwart dopje in de blauwe fiber connector dat ik moest verwijderen. Waarschijnlijk hebben we het over verschillende dingen. Het blijft in ieder geval belangrijk dat je niks kapot maakt want dan ben je nog verder van huis.


ik kreeg het niet voor elkaar om een monteur te laten komen en dat terwijl er afgelopen vrijdag morgen nog een monteur bij onze buren is geweest voor het zelfde soort kastje maar goed toch zelf nogmaals geprobeerd en wat eerst niet ging lukte nu zonder probleem hij zit erop ( KPN mag mij bellen voor een baan als monteur ;)

experia box aangesloten en….. een rood lampje nog geen internet 😂 helaas zo maar weer eens bellen wanneer het abonnement in gaat 

 

in ieder geval vriendelijk bedankt voor alle hulp onderstaand nog een foto van hoe het eruit zag voor ik de ntu erover heen schoof 

 

nogmaals dank 

 

groetjes Melvin 

 


ik kreeg het niet voor elkaar om een monteur te laten komen en dat terwijl er afgelopen vrijdag morgen nog een monteur bij onze buren is geweest voor het zelfde soort kastje maar goed toch zelf nogmaals geprobeerd en wat eerst niet ging lukte nu zonder probleem hij zit erop ( KPN mag mij bellen voor een baan als monteur ;)

experia box aangesloten en….. een rood lampje nog geen internet 😂 helaas zo maar weer eens bellen wanneer het abonnement in gaat 

 

in ieder geval vriendelijk bedankt voor alle hulp onderstaand nog een foto van hoe het eruit zag voor ik de ntu erover heen schoof 

 

nogmaals dank 

 

groetjes Melvin 

 

Mooi dat het gelukt is. Dat rode lampje kan alleen de kpn oplossen. Je hebt wel een goede kabel bijv degene die er bij geleverd is geinstalleerd. Wit met gele connectors.


Hè, wat vervelend dat het nog steeds niet opgelost is! Ik zie dat mijn collega een ticket aangemaakt heeft gisteren. Je moet naar aanleiding daarvan binnen drie werkdagen een telefoontje krijgen van ons. Hopelijk wordt het dan snel opgelost. Houd je ons op de hoogte?


Hoe staat het er nu voor, @Melvinsh?


Hoe staat het er nu voor, @Melvinsh?

Het werkt er is gister een monteur van kpn geweest ik had het prima aan gesloten hij bleek nog helemaal niet in de pop (ik denk het verdeel station) aangesloten dat heeft hij gedaan en verder was er voor hem geen werk aangezien ik zelf de rest doe dus er mag een slotje op het toppic nogmaals dank voor de reacties allemaal nu snel verder met behangen schilderen en de rest van mijn nieuwe huis 


Ah, wat top! Goed bezig 🙂. Succes met behangen, schilderen en inrichten!