Skip to main content

Beste lezers,

Sinds kort ben ik klant bij KPN en ik heb het geluk dat glasvezel beschikbaar was op mijn adres. Inmiddels is het installatiepakket binnen. Ik ben zelf redelijk handig aangelegd als het op de installatie aankomt, maar op dit punt loop ik vast.

Bij het openen van mijn meterkast van mijn nieuw gehuurde woning heb ik geen installatiepunt gezien zoals KPN vermeld. Ik zie echter wel dat er een kabel aanwezig is die op glasvezel lijkt. Zie onder:

 

Hopelijk is de foto duidelijk genoeg, maar dit lijkt mij een kabel die uit de grond komt. Aan het uiteinde zitten 2 grote ‘sprieten’. Maar ik heb werkelijk waar geen idee hoe ik dit moet installeren met de toegestuurde apparatuur van KPN.

Heeft iemand de gouden tip? Of wordt het toch een monteur bellen en die het laten regelen?

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

Victor

@Vittorio56 Hier lijkt mij door de vorige bewoners iets te veel te zijn “verhuisd”.  Je heb de glasvezel kabel in de hand en de twee sprieten zijn de 2 fibers. Mijn advies , niet meer aankomen rustig laten liggen , hopelijk is er nog voldoende lengte om het weer netjes af te monteren. Om dit in orde te maken heb je inderdaad een monteur nodig.  Bellen met 0800-0402 is in dit geval het snelste. 


Bedankt @Radioman . Afgelopen vrijdag heb ik contact gehad met iemand bij KPN. Hoewel ik anders van KPN gewend ben was dit een wat onaangenaam gesprek. De beste man was duidelijk matig in zijn Nederlands en begreep maar niet waar ik het over had. Zelfs na een aantal keren in de wacht te zijn gezet heb ik vooralsnog geen afspraak kunnen maken voor een monteur.

Mocht iemand van KPN dit lezen, ik zou graag aan de hand van bovenstaand advies contact willen hebben en een afspraak inplannen.


@Vittorio56 Wat jammer dat het gesprek zo stroef verliep. 😥 Zou je je forumprofiel aan willen vullen en hier een seintje willen geven?