Ik wil de oude koper aansluiting vervangen door glas vezel. Momenteel is de situatie telefoon aansluiting zit beneden in de meterkast. Hieruit loopt een telefoonlijn via een pvc pijpje naar het appartement 2e verdieping. Dus mijn modem staat in de woning. Opzich geen hele slechte verbinding af en toe een dipje. Nu sta ik op de planning voor glasvezel en lees dat het modem zo dicht mogelijk circa 1.5 meter van het isra punt moet staan?
Bij mijn aanmelding en voorbereiding wordt de vraag gesteld of ik een langere kabel nodig heb. Daar staat zelfs 50 meter bij. Ik denk niet dat ik 50 meter nodig heb maar mischien 10 a 20 meter? geen idee hoe het pijpje loopt, neem aan de korste weg van het punt in de kamer naar de meterkast beneden.
Dus de vragen zijn
1 kan de aansluiting modem in het appartement met een langere kabel naar Isra punt beneden meterkast.?
2 een langere kabel is dat veel verlies omdat ik niet precies weet hoe het pijpje loopt in de vloer en muur. Kortom als ik maar 10 meter nodig heb ik bestel een kabel van bv 30 meter heb ik dan geen onnodig data verlies ?
Met vriendelijke groet
Rien