Skip to main content

Vanmorgen kwam KPN langs om glasvezel bij ons aan te sluiten. 
Op dat moment kwamen we erachter dat de glasvezelkabel aan de voorzijde van het huis ligt, echter de andere kabel (ziggo kabel) gaat pas 5 meter verder het huis binnen. 
Installateurs gaven aan dat er een graaf ploeg moet komen. 
Nu hebben we eerst zelf een diepe gleuf gegraven van ongeveer 50 cm diep. 
Is dit diep genoeg voor de installateurs om hun werk te doen? 
Ik heb er foto’s bij gestuurd voor verduidelijking. 
 

 

 

Connection brand ja alarm niet


Als connection brand dan betekent dit dat het ONT zich correct heeft kunnen aanmelden op het netwerk, iets wat alleen mogelijk is als er een geplande access op staat. Je zou kunnen proberen om het modem op het ONT aan te kunnen sluiten, ik was een tijdje terug ook bij een klant voor een storing op de koperlijn en twee weken later zouden ze over gaan op glas, bij aankomst waren de diensten op glasvezel al actief en was het modem hier al op aangesloten.


Als connection brand dan betekent dit dat het ONT zich correct heeft kunnen aanmelden op het netwerk, iets wat alleen mogelijk is als er een geplande access op staat. Je zou kunnen proberen om het modem op het ONT aan te kunnen sluiten, ik was een tijdje terug ook bij een klant voor een storing op de koperlijn en twee weken later zouden ze over gaan op glas, bij aankomst waren de diensten op glasvezel al actief en was het modem hier al op aangesloten.

Er wordt aangegeven ik niet eerder dan 29-6 gebruik kan maken en dan zijn ze klaar bij kpn.


Er wordt aangegeven ik niet eerder dan 29-6 gebruik kan maken en dan zijn ze klaar bij kpn.

De berichtgevingen ken ik inderdaad maar heb je al geprobeerd om het modem aan de ONT aan te sluiten met de bijgeleverde rode ethernetkabel? Kans is namelijk aanwezig dat het wel gewoon gaat werken.


Dat heb ik inderdaad 


Ah, dat had ik nog niet begrepen. Dan wordt het inderdaad nog een weekje wachten helaas.


Als connection brand dan betekent dit dat het ONT zich correct heeft kunnen aanmelden op het netwerk, iets wat alleen mogelijk is als er een geplande access op staat. Je zou kunnen proberen om het modem op het ONT aan te kunnen sluiten, ik was een tijdje terug ook bij een klant voor een storing op de koperlijn en twee weken later zouden ze over gaan op glas, bij aankomst waren de diensten op glasvezel al actief en was het modem hier al op aangesloten.

Er wordt aangegeven ik niet eerder dan 29-6 gebruik kan maken en dan zijn ze klaar bij kpn.

makkelijk te proberen toch ?


Ah, dat had ik nog niet begrepen. Dan wordt het inderdaad nog een weekje wachten helaas.

Dat is dan raar want zoals je zegt zou het in feite moeten werken maar staat iets niet goed.


Ah, dat had ik nog niet begrepen. Dan wordt het inderdaad nog een weekje wachten helaas.

Dat is dan raar want zoals je zegt zou het in feite moeten werken maar staat iets niet goed.

ja, systeem technisch waarschijnlijk 


Ah, dat had ik nog niet begrepen. Dan wordt het inderdaad nog een weekje wachten helaas.

Dat is dan raar want zoals je zegt zou het in feite moeten werken maar staat iets niet goed.

Dat klopt, het ONT heeft zich geactiveerd op de OLT in de wijkcentrale. Ik was onder de indruk dat dit ook betekende dat er dan direct gebruik gemaakt kon worden van diensten maar schijnbaar is dat niet het geval. Ik maakte eerder een foutieve aanname, excuus als ik hierin onduidelijk was.


@NHendriks 

het zou handig zijn iemand kan kijken of er ergens iets mis gaat.


Horen trouwens alle 3 de lampjes te branden?


Horen trouwens alle 3 de lampjes te branden?

Nee, enkel Power en Connection horen te branden. Alarm is een indicatielampje die dient als het ONT geen licht ontvangt.


Glasvezel beschikbaar

Goed nieuws! Op jouw adres is glasvezel beschikbaar. Om gebruik te maken van glasvezel kun je een abonnement afsluiten bij één van de providers die leveren over ons netwerk.


29-6 word de lijn geactiveerd dat heb je zelf al een aantal keren herhaald, dus geduld hebben of ongeduldig door blijven gaan met onzinnige postings dat er glasvezel beschikbaar is, als er geen lampje gaat branden, in jou geval uit gaat (alarm) doet die het niet.


29-6 word de lijn geactiveerd dat heb je zelf al een aantal keren herhaald, dus geduld hebben of ongeduldig door blijven gaan met onzinnige postings dat er glasvezel beschikbaar is, als er geen lampje gaat branden, in jou geval uit gaat (alarm) doet die het niet.

Ga jij lekker naar ziggo ik ben blij daar weg te zijn :)


Ah, dat had ik nog niet begrepen. Dan wordt het inderdaad nog een weekje wachten helaas.

Dat is dan raar want zoals je zegt zou het in feite moeten werken maar staat iets niet goed.

Dat klopt, het ONT heeft zich geactiveerd op de OLT in de wijkcentrale. Ik was onder de indruk dat dit ook betekende dat er dan direct gebruik gemaakt kon worden van diensten maar schijnbaar is dat niet het geval. Ik maakte eerder een foutieve aanname, excuus als ik hierin onduidelijk was.

Op zich is de aanname juist. De ONT kan zich zelf alleen activeren als dit al voorbereid was in de leverstraat met een CUF migratie of een nieuwe order. Ik weet ook niet anders dan dat nu alleen nog de Box12 aangesloten hoeft te worden en de migratie zou moeten beginnen. En dat duurt geen dagen, eerder een kwartiertje.


Ah, dat had ik nog niet begrepen. Dan wordt het inderdaad nog een weekje wachten helaas.

Dat is dan raar want zoals je zegt zou het in feite moeten werken maar staat iets niet goed.

Dat klopt, het ONT heeft zich geactiveerd op de OLT in de wijkcentrale. Ik was onder de indruk dat dit ook betekende dat er dan direct gebruik gemaakt kon worden van diensten maar schijnbaar is dat niet het geval. Ik maakte eerder een foutieve aanname, excuus als ik hierin onduidelijk was.

Op zich is de aanname juist. De ONT kan zich zelf alleen activeren als dit al voorbereid was in de leverstraat met een CUF migratie of een nieuwe order. Ik weet ook niet anders dan dat nu alleen nog de Box12 aangesloten hoeft te worden en de migratie zou moeten beginnen. En dat duurt geen dagen, eerder een kwartiertje.

Ik wacht even reactie van @Erwin_  af


Tv werk internet niet


Hoi @Marcomestreech . Wat ik nu bij elkaar kan puzzelen is dat die verbinding gisteren écht ready for service was.  Waarom het dan niet lukt is voor mij ook een raadsel.

Ik zie dat er al een nieuwe monteur is ingeboekt.  Hopelijk kan die het 28-6 alsnog actief krijgen.  Jouw koperdiensten doen het nog wel? 


Hoi @Marcomestreech . Wat ik nu bij elkaar kan puzzelen is dat die verbinding gisteren écht ready for service was.  Waarom het dan niet lukt is voor mij ook een raadsel.

Ik zie dat er al een nieuwe monteur is ingeboekt.  Hopelijk kan die het 28-6 alsnog actief krijgen.  Jouw koperdiensten doen het nog wel? 

@Erwin_ 

heb ook nog geen sms gehad kan jij daar nog eens in het systeem kijken? Want nee de koper werk ook niet meer.


Want nee de koper werk ook niet meer.

:-(    Heb je een mobiel nummer bij KPN?


Dat klopt, het ONT heeft zich geactiveerd op de OLT in de wijkcentrale. Ik was onder de indruk dat dit ook betekende dat er dan direct gebruik gemaakt kon worden van diensten maar schijnbaar is dat niet het geval. Ik maakte eerder een foutieve aanname, excuus als ik hierin onduidelijk was.

Op zich is de aanname juist. De ONT kan zich zelf alleen activeren als dit al voorbereid was in de leverstraat met een CUF migratie of een nieuwe order. Ik weet ook niet anders dan dat nu alleen nog de Box12 aangesloten hoeft te worden en de migratie zou moeten beginnen. En dat duurt geen dagen, eerder een kwartiertje.

Ah, fijn, dan heb ik dus niet volledige onzin verkocht 😅

 

Tv werk internet niet

Dan is de lijn dus wel actief maar is er mogelijk iets mis mee. Simpele vraag maar heb je het modem tussentijds al eens herstart terwijl die aan de glasvezel zit aangesloten? Hoe branden de lampjes op de Box12? Het feit dat koper niet meer werkt betekend dat het modem wel heeft kunnen koppelen via glasvezel en dan wordt koper automatisch uitgezet. Zoals @Erwin_ al zegt zijn de diensten klaar om te gebruiken, nu moeten we uitzoeken waarom dat niet werkt.


Dat klopt, het ONT heeft zich geactiveerd op de OLT in de wijkcentrale. Ik was onder de indruk dat dit ook betekende dat er dan direct gebruik gemaakt kon worden van diensten maar schijnbaar is dat niet het geval. Ik maakte eerder een foutieve aanname, excuus als ik hierin onduidelijk was.

Op zich is de aanname juist. De ONT kan zich zelf alleen activeren als dit al voorbereid was in de leverstraat met een CUF migratie of een nieuwe order. Ik weet ook niet anders dan dat nu alleen nog de Box12 aangesloten hoeft te worden en de migratie zou moeten beginnen. En dat duurt geen dagen, eerder een kwartiertje.

Ah, fijn, dan heb ik dus niet volledige onzin verkocht 😅

 

Tv werk internet niet

Dan is de lijn dus wel actief maar is er mogelijk iets mis mee. Simpele vraag maar heb je het modem tussentijds al eens herstart terwijl die aan de glasvezel zit aangesloten? Hoe branden de lampjes op de Box12? Het feit dat koper niet meer werkt betekend dat het modem wel heeft kunnen koppelen via glasvezel en dan wordt koper automatisch uitgezet. Zoals @Erwin_ al zegt zijn de diensten klaar om te gebruiken, nu moeten we uitzoeken waarom dat niet werkt.

Dat heb ik al herhaaldelijk internet en tv branden groen.


Dat heb ik al herhaaldelijk internet en tv branden groen.

Hmm, dat zou moeten betekenen dat alles gewoon moet werken. Hoe test je het internet?