Skip to main content

Omdat het me toch een beetje onduidelijk is. Toch maar eens hier vragen 🙂.

 

Eind oktober/begin November is er hier een monteur langs geweest, deze heeft toen het FTU kastje aangesloten. Echter heb ik nog steeds geen NT kastje? In de mail staat dat het glasvezel internet bij mij op 24 december geactiveerd wordt. Dus dat zou aankomende vrijdag al zijn. Nu is mijn vraag… is dat de datum dat er iemand langs komt? Of gaat er iets niet helemaal goed? Heb begin november wel een CAT6 kabel gekregen maar verder nog niets. 

 

En mocht het inderdaad (nog) niet helemaal goed gaan, doet mijn ADSL verbinding (ook van kpn) het nog gewoon op/na 24 december? Zou het toch wel fijn vinden dat ik in ieder geval nog gewoon internet heb.

Hallo @Bakie ,

Dsl word pas uitgezet als er een modem is gekoppeld op de glasvezel verbinding.Dus dat zou goed moeten gaan.


Zoals @martijn197108 Al netjes aangeeft zal het DSL signaal pas afgeschakeld worden als het modem een koppeling heeft gemaakt via de nieuwe Glasvezel lijn en deze zich hierop kenbaar heeft gemaakt. 

Het FTU wordt geplaatst door KPN netwerk wat dus inmiddels voldaan is. 
Het NT wordt geplaatst door de KPN monteur en deze zal dit doen ten tijde van installatie bij u thuis. 

Daarop gelijk de controle vraag heeft u verder nog een afspraak staan met een KPN monteur naar uw weten ? 


Hartelijk dank, dat is fijn om te weten.

 

@LaurensZalm denk dat daar inderdaad mijn verwarring vandaan komt. Nadat KPN netwerk langs is geweest om het FTU doosje aan te sluiten heb ik verder niets meer gehoord. Zo ver ik weet heb ik verder dus geen afspraak meer staan met een KPN monteur.

 

 

 


Hoi @Bakie . Ik snap de verwarring maar al te goed.

Om het nog even wat complexer te maken: Als ik het zo bekijk is dit een order waarbij de KPNNetwerk monteur zowel FTU als NT dient aan te sluiten. 

Ik begrijp van jou  dat er alleen een FTU hangt.   Nu is het zo dat KPNNetwerk nog niet heeft aangegeven dat de lijn volledig is opgeleverd. De datum waarop dat verwacht wordt is 24-12.  Het is kort dag maar ik kan me voorstellen dat ze in die tussentijd nog een monteur naar jou sturen. Veel vragen waar ik zelf geen antwoorden op heb. :-(

 Mijn advies is om nu contact te zoeken met KPNNetwerk en deze kwestie voor te leggen. 

(ik kan zelf pas in actie komen als de lijn ook werkend is opgeleverd anders had ik zelf een monteur voor je geregeld.)

 

Ter geruststelling: Je bestaande diensten blijven gewoon werken zo lang we glasvezel nog niet aan de praat hebben.