Skip to main content

Glasvezelaansluiting is bij ons gerealiseerd. Ee bijbehorend kastje is in de meterkast geplaatst.

Mijn experiabox V10 staat ook in de meterkast. Waar moet de glasvezelkabel uit het kastje ingeplugd worden in de experiabox V10?

Nog een andere vraag:

Mijn KPN webmail accounts op mijn iMac werken niet meer. Het gaat om hetnet.nl en freeler.nl.

Op mijn Iphone heb ik geen problemen. Wat te doen?

 

Ik denk dat je vraag inmiddels beantwoord is maarr..

 

Het rode kabel moet in de WAN poort (poort is rood omringt en WAN is aangeduid) van Experiaboxv10.

 

Je IMac verbind met je locale netwerk die of verkeerd is geconfigureerd of glasvezel aansluiting werkt naar behoren, verkeerd aangesloten, defect of wijk is nog niet bij KPN omgezet waardoor je geen internet hebt via glasvezel. IPhone gebruikt waarschijnlijk je internet bundel 4G waardoor je IPhone gewoon  internet heeft.

 

Test je internetverbinding middels een speedtest Kpn link voor glasvezel (wat niet uit zou moeten maken voor de internet speedtest)

https://www.speedtest.net/nl

https://kpn-itns.speedtestcustom.com


Wat ik apart vind is dat na het installeren van het glasvezel gebeuren met een extra kastje in de meterkast jullie er een cat5e kabel bij doen naar het modem toe. Die kan toch niet de snelheid aan die glasvezel aanbied? Moet dat dan niet op zijn minst een cat6(a) kabel zijn tussen het kastje van de glasvezel en het modem? In mijn geval zit door het hele huis cat6A dus mijn inziens word door het rode cat5e kabeltje alles geremd? 


Wat ik apart vind is dat na het installeren van het glasvezel gebeuren met een extra kastje in de meterkast jullie er een cat5e kabel bij doen naar het modem toe. Die kan toch niet de snelheid aan die glasvezel aanbied? Moet dat dan niet op zijn minst een cat6(a) kabel zijn tussen het kastje van de glasvezel en het modem? In mijn geval zit door het hele huis cat6A dus mijn inziens word door het rode cat5e kabeltje alles geremd? 

Cat5E is voldoende voor alle abonnementen die kpn aanbied.Je kan eventueel zelf de kabel vervangen maar dat lijkt me niet nodig.