Skip to main content

Het pakketje met het glasvezelkastje, adapter en CAT6 kabeltje bevat een instructie hoe aan te sluiten.

Met een Fritzbox modem van XS4ALL gaat er vervolgens niets gebeuren, geen internet.

Zoeken op internet gaf geen soelaas.

Toen herinnerde ik me eerder gekregen emailtjes van XS4ALL waarin een link staat om de Fritzbox aan de praat te krijgen, dan is het zo gepiept.

 

Zie: https://www.kpn.com/w3/file?uuid=161d3f01-76fc-4397-98b5-5e8b37a1494d&owner=8de86c61-bdc8-4848-872e-e5b380e682fc&contentid=52630&mode=incontext?campaignid=em:s=klantenservice:c=klantcommunicatie:t=textlink&kk=ja&rsd=ja

 

TIP AAN KPN/XS4ALL:

stuur een inlegvelletje in de doos mee ter attentie van Fritzbox bezitters. Scheelt de klant weer wat gemor :)

 

 

 

 

Jij kreeg tenminste nog instructies van XS4All :D

De monteur had bij mij alles aangelegd en vroeg toen om mijn Experiabox, die zou ik opgestuurd moeten hebben gekregen. Ik heb mijn Fritzbox van de DSL af gehaald, KPN Glas-profiel ingeladen en herstart aan de glasvezel. Twee minuten werk en hij deed het weer.

Maar het gekke is dat ik nooit enige instructie heb gekregen van XS over hoe de omzetting zou gaan. Nou weet ik wel dat ‘we’ bij XS4All net wat meer zelf doen (en er vaak ook wel uit komen), maar toch ;)


@XS4All-Arjan 

Jij wist uit je hoofd dat je de Fritzbox een glasvezel profiel moest instellen, jij hebt geen inlegvelletje nodig ha ha.

Hoewel het nu dus werkt dankzij het glasvezelprofiel, begrijp ik nog steeds niet waarom de Fritzbox een ander profiel nodig heeft. Blijkbaar moet het bronsignaal  (eerst DSL , en nu een naar electrisch geconverteerd lichtsignaal via het glasvezelopzetkastje)  in het modem zelf nogmaals geconverteerd worden naar iets bruikbaars?

Overigens, maar dit terzijde, vraag ik me laatst nog af of een xs4all-abonnenment nog iets toevoegt t.o.v. een normaal KPN-abonnement. Volgens mij betaal ik meer maar krijg ik er ook iets voor terug?


Op elk ander modem dan de Experiabox of KPN Box zijn extra instellingen nodig om deze te laten werken op een KPN verbinding. Er word vanuit gegaan dat klanten die een alternatief modem gebruiken dat zelf wel weten. 

Er is geen apart distributiekanaal voor gebruikers van een alternatief modem. Dus een inlegvel toevoegen voor deze specifieke groep zal niet meevallen. Van heel veel klanten weet KPN het ook niet eens.


@Nick83

Dat is idd wel een puntje, een apart distributiekanaal voor gebruikers van een alternatief modem is geen optie. Daarom is de xs4all-mail die ik media begin maart 2023 ontving wel een goede service!

EDIT: mogelijk dat een opmerking op het huidige inlegvel kan worden geprint. Maar goed, daar zullen wel vergaderingen over zijn geweest binnen headquarters van KPN zelf.

Overigns, ik nam destijds xs4all omdat zij een provider met een standpunt was om de neus van de nieuwsgierige overheid buiten de deur te houden. Niet omdat ik zozeer een techie was.