Skip to main content
digitale stad gaat ism KPN glasvezel in onze gemeente aanleggen mits voldoende inschrijvingen.

ik wil mijn huidige abonnement behouden maar toch op de glasvezel aangesloten worden.

zijn daar kosten aan verbonden? Eenmalig of ten aanzien van het abonnement?

wil graag bijdragen aan de 50% inschrijvingen van het buitengebied zodat de aanleg doorgaat, maar geen extra kosten maken omdat ik tevreden ben over mijn huidige abonnement.



vanuit digitale stad geeft men aan dat er geen kosten door hen in rekening worden gebracht als ik binnen twee maanden na aanleg meld dat ik overgezet wil worden op glasvezel.

maar wat berekent KPN?

telefonisch niets zegt men bij KPN, maar ik heb deze uitspraak graag op papier ( geen mogelijkheid tot e-mailen helaas)
Hoi @Irene58

Wil je het op papier hebben dan kun je chatten via de website en het gesprek opslaan.

Scroll helemaal naar beneden en klik de chat aan: https://www.kpn.com/service.htm
Hoi Irene. Welkom op het forum!

Als je graag wil dat ik hier voor je induik, geef me een seintje nadat je je profiel hebt aangevuld met adresgegevens?
Inmiddels via de chat antwoord gekregen, en chat bewaard.
Fijn! Dank voor je update! Als er andere vragen zijn, stel ze hier gerust!

Het blijft tobben met de info rond glasvezel. KPN en KPNNetwerk blijken ongrijpbaar: zogenaamd 2 bedrijven - maar het belang is dat KPN probeert meer diensten af te zetten en je voor snelheid laat kiezen die de meesten niet nodig hebben. 

Er staat in de KPN brief: u ontvangt een brief van KPN NetwerkNL waar alles wordt uitgelegd en waarin om toestemming wordt gevraagd. In de betreffende brief staat geen uitleg over de gevolgen, alleen dat binnenlaten bijna verplicht is. Wat er gebeurt als je geen toestemming geeft staat nergens, de taal is ferm.

En voortvarend. '’ alleen met deze toestemming sluiten zij uw woning aan op het netwerk en wordt uw modem omgezet naar het netwerk'’. het venijn zit in de laatste woorden. de beslissing tot aanleg wordt gecombineerd met de overgang naar een nieuw abonnement.  Omdat de info van KPNNEtwerk alleen reclame is wilde ik bellen of mailen om zeker te zijn van wat er staat/bedoeld wordt. Jammer maar helaas. Het klantenservice ‘netwerk’ is 1-richting ingesteld. 

Onduidelijk is waarom je moet binnenlaten. Waarom niet net zoals concurrenten voor de deur een kabeltje in de tuin laten uitsteken. Al blijft het onzinnig om eind van het jaar 3 glaskabels voor de voordeur te hebben omdat elk bedrijf eigen kabels legt. Hier in Gouda wilde KPN niet samen met andere aanbieders optrekken ondanks aanbod van gelijke toegang. Uiteindelijk betalen we dat als klant. We leggen toch ook geen 3 rioolbuizen aan?

'Goed nieuws' staat er in de KPN-brief. En op elke regel wel zegt men ‘uitgebreide informatie' te geven. Geen informatie gezien, Geen antwoorden op voor de hand liggende vragen, onbereikbaar en door het onmogelijk zijn van mail contact niets om op terug te vallen.
Ik laat ze dus maar niet binnen. 

Ben dik tevreden met huidige situatie zonder glasvezel. Dat is het goede nieuws.


Binnen laten brengen en monteren verplicht niet tot afname. Overigens kan je er wel voor kiezen om je DSL abonnement tegen dezelfde prijs en snelheid om te laten zetten naar glasvezel. Dit wordt dan ook kosteloos gedaan.

 

Maar welke vragen heb je nog, stel ze hier gerust