Skip to main content

Goedemiddag, heb een vraag, klacht?Wij hebben in het Buiten gebied Glasvezel gekozen, zelf betaald (1815€) is nu gereed, waarbij van te voren verteld werd dat we een keuze hadden 14 providers ; zie foto) nu blijkt dat KPN deze Glasvezel  verbinding, die wij zelf betaald hebben niet vrijgeeft voor andere providers, vind dat schandalig dat KPN het alleen recht hiervoor toe eigend! Wat kan ik hieraan doen?

Groetjes Fam. A.Bervoets 

Hoi @Aad Bervoets . Welkom op het forum.

Voordat ik dingen ga roepen heb ik meer informatie nodig. Was dit een lokaal initiatief? Zo ja, welk bedrijf deed dit?

Welke plaats gaat het over? Alle info is welkom.

 


Hoi, de Organisatie was Glasdraad, doen de Buiten gebieden van de Haarlemmermeer, de firma Spitters heeft het aangelegd! Ons adres xxxx.  Abbenes 
 

Groeten A.Bervoets 

 

admin: adres verstopt ivm privacy


Alle providers die via KPN Wholesale leveren kunnen besteld worden (dat zullen er vast circa 14 zijn).

Maar.... De apparatuur van KPN Wholesale in de PoP die bij jouw adres hoort is nog helemaal niet klaar en open gesteld dus je kan bij geen enkele provider echt bestellen.

Ik vermoed dat KPN als provider pre-orders accepteert en omzet in werkelijke orders zodra die apparatuur wel opengesteld is. Andere providers kiezen ervoor te wachten dus dan lijkt het alsof je niet kan bestellen.

Zo te zien zou dat openstellen binnen nu en een paar weken moeten plaats vinden. En dan kan je al die andere providers ook bestellen 

Houd er wel rekening mee dat een aantal providers vindt dat KPN Wholesale teveel vraagt voor 200, 500 en 1000 Mbit. Bij die providers kan je dan ook niet meer dan 100 Mbit bestellen. T-Mobile is het bekendste voorbeeld.


Dank je wel voor deze heldere toelichting!

Gr. A.Bervoets 


beste KPN,

 

nog even en we krijgen glas vezel. ik begrijp dat je voor het aansluiten een oke moet geven dat ze het in je huis mogen aansluiten en dat het dan gratis word aangesloten. als je dit niet bij tijds aangeeft kost het je geld.

mijn vraag wanneer en waar kan ik daar toestemming voor geven dat ze het gratis aansluiten ik wil dit graag op tijd doen.

 

 

ik ben al lang klant bij kpn


Voor de aanleg van glasvezel moet je zijn bij de netwerkbeheerder.  Kijk op www.Kpnnetwerk.nl voor de contactgegevens.  Ik raad je aan om je adres snel weg te halen voor er misbruik van wordt gemaakt.


Voor de aanleg van glasvezel moet je zijn bij de netwerkbeheerder.  Kijk op www.Kpnnetwerk.nl voor de contactgegevens.  Ik raad je aan om je adres snel weg te halen voor er misbruik van wordt gemaakt.

thnx voor de tip, 


@Rogier feikema Je krijgt vanzelf een mooie enveloppe of kaart in de bus met informatie en het formulier, dan kun je beslissen of je het wel of niet laat aanleggen, optie niet zou ik wegstrepen, glas word de toekomst.

Er zelf achteraan gaan is dus niet nodig, komt vanzelf.

En het aanleggen is gratis*, en overzetten van koper naar glas kan straks ook kosteloos gebeuren.

*Kost je wat vrije tijd.😉