Skip to main content

Beste heer, mevrouw,

Ik ben ondertussen 2 weken bezig om het verhuis traject met KPN te regelen. Wat een nachtmerrie. We zijn nu uiteindelijk bij het punt gekomen waarbij de glasvezel in de woning ligt en de ‘u kunt de apparatuur aansluiten’ SMS binnen is.

Echter, met geen mogelijkheid dat het modem een IP adres krijgt. Lezen op dit forum leert mij dat het PON lampje op het zwarte kastje tussen het modem en het witte glasvezel punt van KPN netwerk stabiel hoort te branden. Dat blijft knipperen. 

Ik heb uiteindelijk uit pure wanhoop dat witte kastje losgemaakt, en daar bleek dat er tussen de glasvezel stekker (die naar het zwarte kastje waarop PON knippert) loopt en de aansluiting in het witte kastje een blauw beschermplaatje zat - die stekker ging dus nergens heen. Ik heb ondertussen dat plaatje losgemaakt en de stekker aangesloten en alle apparatuur opnieuw verbonden, maar het PON lampje blijft knipperen. 

De router blijft in de logging het volgende spugen (maar ik neem aan dat dat komt omdat er gewoon geen signaal binnenkomt)

--

Jan  1 00:16:00 VRV9517 daemon.info dhclient: DHCPDISCOVER on eth0.4 to 255.255.255.255 port 67 interval 11
Jan  1 00:16:00 VRV9517 daemon.info dhclient: adapter index 26
Jan  1 00:16:11 VRV9517 daemon.info dhclient: DHCPDISCOVER on eth0.4 to 255.255.255.255 port 67 interval 12
Jan  1 00:16:11 VRV9517 daemon.info dhclient: adapter index 26
Jan  1 00:16:23 VRV9517 daemon.info dhclient: DHCPDISCOVER on eth0.4 to 255.255.255.255 port 67 interval 10
Jan  1 00:16:23 VRV9517 daemon.info dhclient: adapter index 26
Jan  1 00:16:33 VRV9517 daemon.info dhclient: DHCPDISCOVER on eth0.4 to 255.255.255.255 port 67 interval 6
--

 

Kan iemand helpen wat ik nu toch moet doen om toch in hemelsnaam het internet aan de praat te krijgen? Ik ben ondertussen al bijna 2 weken aan vakantiedagen kwijt omdat we niet kunnen thuiswerken op deze manier. De collega’s aan de telefoon willen steeds nieuwe kabels en nieuwe modems opsturen of mij laten bellen met KPN netwerk, maar die sturen me steeds terug naar de provider en zeggen dat de provider een ticket moet aanmaken.


Als dit niet op te lossen is, kan dat dan ook gewoon eerlijk aangegeven worden? Dan gaan we over op Ziggo, even goede vrienden, maar dan weten we waar we aan toe zijn.

@RBG

Wat heeft U voor modem ?

Volgens mij moet dat PON kastje nog geactiveerd worden :thinking:

De monteur moet een code scannen op het PON kastje. Daarna gaat het PON lampje continue branden en worden de klantgegevens ingeladen. 

MIsschien gaat dat ook als U even belt met 0800-0402


@tonymelony 

Dag Tony, bedankt voor je reactie. Ik heb de Experia box 10a. 

Zie foto voor zwarte kastje: https://imgshare.io/image/pic.pOmK8P (het witte kastje er naast zat dus dat blauwe beschermplaatje in)

 

Ik kan nergens een scanbare code vinden vrees ik


@RBG

Bedankt voor de foto !!!

Het PON kastje moet nog geactiveerd worden.

KPN monteurs kunnen dit doen via een speciale app. Hiervoor moet er een monteur langskomen.

Bel ff met 0800-0402

 

Kunt U ook Uw profiel nog even aanvullen aub ?

Kan ook zijn dat een Moderator hier op het forum U dan verder helpt

 


@tonymelony  - ik heb mijn klantnummer en adresgegevens in mijn profiel gezet, welke informatie moet ik nog meer opnemen? Dank voor uw hulp dusver.


@RBG 

Dank U wel !!!

We wachten tot een Moderator het hier op pakt @Thomas zodat U geholpen wordt :thumbsup:

Duurt het te lang dan belt U als nog.


Vanmorgen een monteur op bezoek gehad, inderdaad bovenstaand probleem. Was in 2 minuten klaar. Het koffie zetten duurde langer. Erg vervelend dat we zo lang problemen hebben gehad en dat niemand aan de telefoon dit kon oplossen. Heb ik het dan zo slecht uitgelegd? :(


@RBG 

Nee hoor, je hebt het prima uitgelegd !!!:thumbsup:

Goed dat je naar het forum kwam waar mensen elkaar helpen.

Ik ben niet van KPN btw :expressionless: