Skip to main content

Een tijd geleden hebben wij via KPN glasvezel laten aansluiten. De monteur heeft toen het kastje in onze kelder geplaatst en bij het plaatsen bleek dat onze modem dus ook naar de kelder verplaatst moest worden die eerst in de woonkamer zat. Ik dacht het is een monteur die zal het wel weten. Echter hierna hadden we ineens geen vaste telefoonlijn meer aangezien deze direct op het modem moest worden aangesloten. En een telefoon in mijn kelder aansluiten vind ik een beetje gek. Aangezien we hier nagenoeg geen gebruik meer van maakten hebben we dit voor lief genomen en de telefoon afgesloten. Echter bleek ook dat het wifi-bereik vanuit onze kelder niet zo goed is dan eerder vanuit de woonkamer. En is de enige oplossing dure wifi-punten aanschaffen om de verbinding weer enigszins goed te krijgen. Deze extra kosten was ik van te voren niet van op de hoogte gesteld en ben ik dan ook niet zo blij mee. Je accepteert iets op advies van een monteur en het blijkt niet het goede resultaat te hebben. Na intensief bellen met beide KPN en Telfort (onze provider) krijgen we 0 op ons rekest en is niemand verantwoordelijk. Dit kan toch niet zomaar? 

Onzin dat de Experiabox in de kelder moet staan. Je kunt gewoon een kabel van het kastje in de kelder naar begane grond leggen en dan daar de Experiabox plaatsen. De vraag is: wilt u dat? Want dat moet u zelf verzorgen. Als er een gemakkelijke weg is voor die kabel, dan kan de monteur van KPN die kabel wel leggen. Maar als er gehakt, gezaagd en geboort moet worden, dan doet de KPN monteur dat niet. En zult u een installatiebedrijf in moeten schakelen.


Ik heb nu ook een ‘glasvezel’-aansluiting:sunglasses:

Mijn eigen glasvezelaansluiting :-)

 


Onzin dat de Experiabox in de kelder moet staan. Je kunt gewoon een kabel van het kastje in de kelder naar begane grond leggen en dan daar de Experiabox plaatsen. De vraag is: wilt u dat? Want dat moet u zelf verzorgen. Als er een gemakkelijke weg is voor die kabel, dan kan de monteur van KPN die kabel wel leggen. Maar als er gehakt, gezaagd en geboort moet worden, dan doet de KPN monteur dat niet. En zult u een installatiebedrijf in moeten schakelen.

Er moet inderdaad gehakt en gezaagd worden, maar hier ben ik niet van tevoren op gewezen. Mocht ik daar destijds op gewezen zijn had ik misschien wat kunnen regelen, overleggen of afzeggen. Dat is eigenlijk waar het mij om gaat. 


Tja... dat is ook wel een kwestie van zelf logisch nadenken. KPN kent uw situatie niet, en kan dus van tevoren niet zeggen wat er moet gebeuren.

Waarom zit dat glasvezel punt überhaupt in de kelder? Waarom niet gewoon op de begane grond in de meterkast? 


En verder is Telfort nog de provider dus moet TS zich vooralsnog bij hen vervoegen. Zij kunnen zonodig KPN  NetwerkNL aansturen. 


Tja... dat is ook wel een kwestie van zelf logisch nadenken. KPN kent uw situatie niet, en kan dus van tevoren niet zeggen wat er moet gebeuren.

Waarom zit dat glasvezel punt überhaupt in de kelder? Waarom niet gewoon op de begane grond in de meterkast? 


Toen hier glasvezel is aangelegd kon je aangeven waar het aansluitpunt moest komen.

 


Reageer