Skip to main content

Heb een vraagje sinds jaren heb ik een glasvezelaansluiting,,,,,,(ongebruikt in de huiskamer  )

Als ik bij KPN de postcodecheck doe verwijs kpn mij naar een koperaansluiting.

heb al jaren koperaansluiting bij kpn,,waarom kan ik niet op de glasvezelaansluiting,,,,jaren geleden aangelegd door caiw',

Lees dat caiway opgekocht is door kpn ook al jaren geleden'.

Zou u mij kunnen vertellen waarom ik geen glasvezel aansluiting bij u kan krijgen

met vr groet

Hallo @opa-cees 

Welkom op het forum. 

De Caiway glasvezel heet tegenwoordig Delta Fiber. De enige providers die daarop mogelijk zijn zijn Delta en Caiway. 


jullie zullen wel gelijk hebben maar kan wel via solcom op mn glasvezelaansluiting


jullie zullen wel gelijk hebben maar kan wel via solcom op mn glasvezelaansluiting

Dat kan kloppen. Solcon levert soms wel op andere netwerken waar KPN niet op levert.


jullie zullen wel gelijk hebben maar kan wel via solcom op mn glasvezelaansluiting

Dat kan kloppen. Solcon levert soms wel op andere netwerken waar KPN niet op levert.

Dus KPN levert via een omweg (Solcon) wel op andere netwerken, immers Solcon is een volle dochter van KPN


Solcon is eigenlijk wat XS4all was, een dochter met eigen idenditeit en vrijheden en beslissingsbevoegdheden.


Solcon is eigenlijk wat XS4all was, een dochter met eigen idenditeit en vrijheden en beslissingsbevoegdheden.

Maar xs4all gebruikte gewoon KPN tv ontvangers. Solcon heeft een ander tv platform volgens mij...


Maar xs4all gebruikte gewoon KPN tv ontvangers. Solcon heeft een ander tv platform volgens mij...

Weet ik niet zeker, maar Solcon gebruikt tegenwoordig ook de Arris 5202 en het tv platform van KPN. Maar krijg dit niet helemaal helder op de website.


Solcon is eigenlijk wat XS4all was, een dochter met eigen idenditeit en vrijheden en beslissingsbevoegdheden.

Maar xs4all gebruikte gewoon KPN tv ontvangers. Solcon heeft een ander tv platform volgens mij...

Solcon gebruikt ook de 5202, een familielid is bij Solcon glasvezel buitengebied en heeft een 5202.


Klopt dat XS4ALL het TV platform van KPN gebruikte zijn ze alleen maar goed mee af, op iTV gebied is KPN nog steeds het stabielst, bij Solcon ben ik er nog niet helemaal uit of ze TV van KPN afnemen of niet, zijn wel verschillen in zender aanbod, maar dat had Telfort ook toen ze het KPN platform gingen gebruiken.

Maar TV gebruiken van het KPN platform zegt niks over hoe de rest in elkaar zit.