Skip to main content

ik zit er aan te denken om over te stappen van Ziggo naar KPN Glasvezel. Echter is mijn glasvezelaansluiting in huis kapot (door vorige bewoner). Hoe kan ik dit laten repareren en wie betaald dit?

Hallo @glasvezel aansluiting in huis kun je eens een foto plaatsen van de glasvezelkast?

 


Het kastje heb ik ook wel wel maar is niet meer aangesloten omdat de glasvezelkabel zelf kapot is


Het lijkt wel of iemand daar de muur opnieuw gedaan heeft en voor die tijd de boel gesloopt heeft, de muurverf zit nog op de glasvezelkabel.

Ik vraag aan @Ward_ even of hij daar meer van weet.

Ik heb hem even ingeseind.

 


Het kastje heb ik zelf verwijderd om inderdaad de muur te verven. De kabel was toen al kapot


Het kastje heb ik zelf verwijderd om inderdaad de muur te verven. De kabel was toen al kapot

Dan wordt het betalen vermoed ik, want dat had je niet mogen verwijderen, is eigendom van KPN. Het kastje van de kabelaansluiting (Ziggo) mag je ook niet verwijderen, en de gas-, licht- en watermeter ook niet, maakt allemaal deel uit van de infrastructuur van de betreffende leveranciers.

Laten we even de reactie van @Ward_ afwachten.

 

 

 


ik ben idd benieuwd, hier had je nooit aan mogen zitten zelf , want het is niet jouw eigendom maar dan van de provider/netwerkbeheerder 


Ok, bedankt voor de reacties. Ik heb het kastje nog wel dus ik kan deze gewoon terugplaatsen. Probleem is dat de kabel doorgesneden is, niet dat het kastje er niet meer zit


en juist die kabel is het meest dure eraan

 


Komt die glasvezelkabel uit de kruipruimte?

Zo ja, kan je zien hoeveel extra glasvezelkabellengte daar nog beschikbaar is.

In mijn woning heeft de glasvezel nog in twee ruime cirkels in de kruipruimte alsvirens hij naar de meterkast loopt. Hierdoor is er nog wel zo'n 6 tot 8 meter reserve aan glasvezelkabel.

Als er bij jou ook nog reserve lengte beschikbaar is, dan is reparatie vrij eenvoudig en zijn de kosten te overzien.


Het lijkt wel of iemand daar de muur opnieuw gedaan heeft en voor die tijd de boel gesloopt heeft, de muurverf zit nog op de glasvezelkabel.

Stukadoors. Die staan er om bekend dat ze alles wat nog op de muur zit er rücksichtslos vanaf trekken.


Je kan een aansluiting bestellen maar pas als de KPN monteur komt kan hij een storingsticket aanmaken. Dat kan helaas niet vooraf.

Dan zal er (een dag later) een monteur van de aannemer van KPN Netwerk komen en de FTU weer herstellen inclusief kabel. De kosten daarvoor liggen meestal rond de 300 euro. De monteur van de aannemer noteert of er een schuldige aan te wijzen is. Als jij niks zegt krijg jij de rekening. Wellicht dat hij voor je wil noteren dat dit de vorige bewoner was maar helaas is dit geen garantie om dan alsnog geen rekening te krijgen.

Dus al met al: geen zekerheid. Sorry...

Â