Skip to main content

Ik ben op dit moment een Ziggo klant en aan het kijken of het zinvol is om over te stappen naar glasvezel.  Als ik een monteur moet inschakelen (a 75 euro excl. materiaal) kan ik net zo goed bij Ziggo blijven qua kosten.   

In de meterkast is een glasvezel aansluiting maar ik weet niet op dit voldoende is qua koppelvlak en of of er nog iets anders moet gebeuren. Hoe wordt de KPN modem aangesloten op het glasvezelkasje?  

 

 

Dat gedeelte wat u er af gehaald heeft komt een monteur vervangen door een ander gedeelte waar een utp poort op zit. Vervolgens word de Experiabox of KPN Box hiermee verbonden door middel van een utp-kabel. 

Gewoon abonnement afsluiten, met overstapservice. Dan komt alles goed.


Zit in de overstapservice een monteur inbegrepen of moet je hier apart voor betalen?


als je naar de aanvraag pagina van kpn gaat voor bv internet+TV dan staat helemaal onderaan een veelgesteld vragen met daarin jou vraag en (gratis) antwoord :wink:


Hallo @ief1 als er een glasvezelmonteur moet komen om de installatie te activeren is dat gratis.

Vraag je extra werk aan de monteur in huis moet dat betaald worden.

 


Je hebt nog geen werkende glasvezelaansluiting, en dus kun je het zelf niet aansluiten, en dus is een installatie monteur gratis.

Pas als je het zelf zou kunnen aansluiten omdat de aansluiting in orde is, maar je alsog kiest voor een monteur, dan pas betaal je daar voor.

 

Hou rekening met stroomvoorziening in de meterkast.  Dat wat vervangen word, (wij vervangen het linker deel), heeft stroom nodig. Dit legt een KPN monteur kosteloos aan als het er nog niet zit.


In dit geval is de monteur van kpn gratis, indien nodig zal de kpn monteur zelfs de stroom voorziening voor je regelen in de meter kast (tevens kosteloos).

Inbegrepen van de monteur is, glasvezel afmonteren, modem aansluiten en configureren, 1 tv kastje, telefonie, laptop/desktop aansluiten en geeft uitleg aan je.

Als je meerdere tv kastjes of wat anders wil, kan je dit aangeven, de monteur geeft dan aan of er extra kosten zijn of niet.


Top. Bedankt voor de informatie.


@Casper9561 Waar haal jij vandaan dat de KPN monteur een stroompunt kosteloos regelt in de meterkast als die er niet zit.🙀🙀

Denk niet dat die een stopcontact gaat aanleggen en zeker ook niet gratis, daar zal je echt zelf voor moeten zorgen dat die er zit, en bij voorkeur een dubbele, 1 voor de NT en 1 voor het modem.


@Casper9561Waar haal jij vandaan dat de KPN monteur een stroompunt kosteloos regelt in de meterkast als die er niet zit.🙀🙀

Denk niet dat die een stopcontact gaat aanleggen en zeker ook niet gratis, daar zal je echt zelf voor moeten zorgen dat die er zit, en bij voorkeur een dubbele, 1 voor de NT en 1 voor het modem.

 

KPN legt gratis (dubbel) stopcontact aan in het geval de glasvezelaansluiting in de meterkast is geplaatst. In geval van koper is het wat anders. En enkel in de meterkast, nergens anders. Zo is de monteur opgeleid. 


Ik heb de KPN glasvezelaansluiting in de meterkast laten aanleggen. Helaas heb ik hier achteraf spijt van. Er is nl geen stopcontact aanwezig in de meterkast en ik wil graag het modem in de huiskamer hebben. Momenteel heb ik een ziggo aansluiting in de huiskamer en heb ik mijn PC met ethernetkabel verbonden aan het Ziggo modem.

Graag zou ik het KPN modem in de huiskamer hebben en dus mijn PC weer met een ethernetkabel aansluiten aan het modem. Hoe los ik dit eenvoudig en goedkoop op?

Het zou inderdaad mooi zijn als KPN net zoals DennisA78 beschrijft een gratis (dubbel) stopcontact aan kan sluiten in de meterkast alleeen hoe krijg ik het modem in de huiskamer? 


Hallo @RoIand , kun je eens een foto plaatsen van het glasvezelaansluitpunt van KPN? In de meterkast?

Dat glasvezelpunt moet in de meterkast blijven zitten. Het eenvoudigst is een netwerkkabel van de meterkast naar de huiskamer (laten) leggen, dan kun je daar het modem op aansluiten.

Zo heb ik het zelf ook gedaan.

Op het modem kun je dan van alles weer bekabeld aansluiten, onder andere de tv decoder van KPN, als je ook tv afneemt.

 

 


Ik heb de KPN glasvezelaansluiting in de meterkast laten aanleggen. Helaas heb ik hier achteraf spijt van. Er is nl geen stopcontact aanwezig in de meterkast en ik wil graag het modem in de huiskamer hebben. Momenteel heb ik een ziggo aansluiting in de huiskamer en heb ik mijn PC met ethernetkabel verbonden aan het Ziggo modem.

Graag zou ik het KPN modem in de huiskamer hebben en dus mijn PC weer met een ethernetkabel aansluiten aan het modem. Hoe los ik dit eenvoudig en goedkoop op?

Het zou inderdaad mooi zijn als KPN net zoals DennisA78 beschrijft een gratis (dubbel) stopcontact aan kan sluiten in de meterkast alleeen hoe krijg ik het modem in de huiskamer? 

 

Als er enigszins eenvoudig een stopcontact te plaatsen is, zal een KPN monteur dit doen. Er moet wel ruimte zijn, en de meterkast niet overdreven oud of afwijkend. En dan inderdaad een utp kabel naar de woonkamer als dat lukt.

Glasvezelaansluiting verplaatsen gaat veel geld kosten als je geen geldige reden hebt dat het verkeerd geplaatst is. Je hebt er als het goed is voor getekend. 


Bedankt voor de info JanD en DennisA78.

Het huis is oud en zo ook de meterkast.
DennisA78 kun je op de foto zien of deze meterkast geschikt is om een stopcontact te plaatsen?

 


@DennisA78 : denk je dat dat haalbaar is? (ik snap dat het lastig beoordelen is vanaf een foto)


@DennisA78 : denk je dat dat haalbaar is? (ik snap dat het lastig beoordelen is vanaf een foto)

 

Idd lastig te zien. Is er nog ruimte boven voor een stopcontact?

En welke draden zitten erin, met of zonder aarde.

Zitten er zonnepanelen op?

Ik haal altijd de klep ervoor weg om het beter te kunnen beoordelen.

 

Ik zie vaag een hoofdschakelaar, dat is goed. Maar wat zit daar rechts allemaal?