Skip to main content

Wij hebben een eengezinswoning met erachter een zomerhuisje. Ertussen ligt ongeveer 12 meter erf. Nu ben ik al jaren aan het tobben met internet in het zomerhuis. Het is hetzelfde adres, geen verhuur, geen zelfstandige woonunit. KPN heeft nu zowel aan de zijkant van het zomerhuis als bij de voordeur van onze woning glasvezel gelegd. Nu komen de monteurs het aansluiten, maar…. de monteur zegt maar een aansluiting te kunnen realiseren. De beide kabels kunnen niet gevoed worden vanuit een abonnement?! En dat is nu net waarom ik naar KPN ben verhuist. Een niet werkende WiFi en WLan eindelijk verleden tijd en met glasvezel ook goed internet in het zomerhuis. KPN zou toch die twee gelegde kabels (een woonadres) moeten kunnen beleveren vanuit 1 abonnement? Kan dat niet, dan is glasvezel verder ook niet interessant voor ons. 

Wegwezen bij KPN is het eerste.

Succes bij het zoeken naar een provider die wel de door jou gewenste infrastructuur zal kunnen leveren. Ik heb er een zeer hard hoofd in dat je die provider zult gaan vinden maar aan de andere kant: "Niet geschoten is altijd mis."


De aannemer legt een kabel welke op het modem wordt aangesloten. De zaak is daarmee opgelost. Wij zijn een beetje klaar met KPN, twee keer op een zaterdag voor niks thuisgebleven voor de aanleg. Niet op komen dagen. Excuses achteraf. Informatie achteraf zelf op een Forum moeten vinden, terwijl deze vraag heel duidelijk is gesteld, van te voren aan KPN en op locatie nog doorgenomen met Nederlandse uitvoerder van bekabeling. Die KPN gebeld zou hebben, etc. Wij zitten met meerdere bedrijven/winkels en ondernemingen bij KPN met mobiel en internet. Stoppen met alles. Dit is geen dienst verlenen. Contact opnemen is een drama en afspraken maken ook. Het kan niet slechter, dus beter… dat wordt het op zeker!  Ik betreur het wel. Bedrijven worden te groot en daar lijdt de persoonlijke service onder. 


Wat het laatste betreft heb je een punt maar ze zijn allemaal groot!!! Die persoonlijke service ga je niet vinden in de telecomwereld. Daarbij had je nu van doen met twee totaal verschillende bedrijven en dat maakt communicatie vaak niet makkelijker. 


Al zijn het 5 bedrijven. Ze opereren allemaal onder de naam KPN. De klant moet je aan de voorkant gewoon goed informeren. 


@Scapa Ik lees dat u ook zakelijk abonnementen heeft bij KPN. Misschien kunt u uw woonadres ook kleinzakelijk aanmelden. Bij zakelijke aansluitingen lijken mij meer mogelijkheden om een abonnement voor beide aansluitingen op een adres te realiseren. Uw vraag beantwoord door klanten en KPN’ers | Zakelijk KPN Forum


Dat is niet helemaal waar.  Je hebt kpnnetwerk de beheerder van het netwerk en kpn de provider. Maar goed je hebt het nu opgelost in ieder geval.


@Scapa

In je zomerhuis moet je helemaal geen internet willen hebben !!!

Je moet daar lekker een wijntje gaan drinken met je vrouw / vriend of vriendin, en vogeltjes gaan tellen.

Het moet een romantisch plekje zijn waar leuke dingen worden besproken en geevalueerd.

Kortom genieten van elkaar :heart_eyes:

 


De aannemer legt een kabel welke op het modem wordt aangesloten. De zaak is daarmee opgelost. Wij zijn een beetje klaar met KPN, twee keer op een zaterdag voor niks thuisgebleven voor de aanleg. Niet op komen dagen. Excuses achteraf. Informatie achteraf zelf op een Forum moeten vinden, terwijl deze vraag heel duidelijk is gesteld, van te voren aan KPN en op locatie nog doorgenomen met Nederlandse uitvoerder van bekabeling. Die KPN gebeld zou hebben, etc. Wij zitten met meerdere bedrijven/winkels en ondernemingen bij KPN met mobiel en internet. Stoppen met alles. Dit is geen dienst verlenen. Contact opnemen is een drama en afspraken maken ook. Het kan niet slechter, dus beter… dat wordt het op zeker!  Ik betreur het wel. Bedrijven worden te groot en daar lijdt de persoonlijke service onder. 

Heel fijn dat het op is gelost, maar ik wil nog wel even opnieuw uitleggen dat je nu contact hebt met KPN de internetprovider. Wij staat helemaal los van KPN NetwerkNL, hoewel ik snap dat de naam voor verwarring zorgt. Het zijn 2 verschillende bedrijven, het ene bedrijf legt het glasvezelnetwerk aan en beheert dat, het andere bedrijf levert net als andere internetproviders een signaal, maar heeft verder niks te maken met het aanlegeggen van de glasvezellijn. Je hebt tot nu toe nog niks afgesproken met KPN de internetprovider, aangezien wij pas om de hoek komen kijken als NetwerkNL de lijn helemaal aan heeft gesloten. Zodra dat is gebeurd, kan je niet alleen bij KPN de internetprovider, maar ook bij andere aanbieders een abonnement bestellen. 

Ik hoop dat je nu wel de door jouw gewenste situatie voor elkaar krijgt, zodat je ook in je zomerhuisje goed internet zult hebben!


Voor een laatste keer leg ik het u nog graag eens uit. Wij hebben van KPN de internetprovider diverse aanbiedingen gehad over te stappen met onze diensten. Voor dit adres was dat internet, tv en 3 x mobiel. Belangrijk ivm thuiswerk. Wij zaten bij een andere provider. Wij hebben het probleem van een slecht signaal in het zomerhuis toen gecommuniceerd en besproken. Daar wilde we nu echt een keer vanaf. Dat kon, zei KPN dip. Toen kwam KPN Netwerk NL in beeld en heb ik voorgaande besproken. Zij zouden het opnemen met KPN de internetprovider. Als de grond toch open moest zouden we dit probleem direct meenemen. Wij blij en alle diensten gingen over naar KPN. Ook van onze derde bedrijven en winkel. En toen kwamen de monteurs. Legden netjes de kabels, en vervolgens komt dan het verhaal en mijn vraag op dit forum, met de nieuwe info dat het niet mogelijk is. Dat had KPN de provider moeten weten! En dat neem ik ze kwalijk. Geen kwestie van geld. Had het geld gekost, best. Dat heb ik ook altijd gezegd vanaf het eerste gesprek.  Zo is het en niet anders. KPN kan wijzen naar KPN netwerk of naar mij als nieuwe klant, maar hier past zelfreflectie en een oplossing. Ik ben overgestapt naar KPN de internetprovider en heb nog steeds hetzelfde probleem. Dat is de huidige stand van zaken. Het heeft ons ook nog veel tijd en geld gekost. Al die diensten verhuizen etc. Maar best. Op een gegeven moment ben je er klaar mee. Er is genoeg geprobeerd en gecommuniceerd. Ik ga met alles weg bij KPN. En dat scheelt ze meerdere K aan inkomsten. Er steken nu 2 oranje sprieten boven de stoep uit, waar oudere mensen overigens gevaarlijk over kunnen struikelen zo is reeds elders in Katwijk gebeurd. Wat ze met die oranje ‘enden draad’ gaan doen, ik wacht maar af.


Heel fijn dat het op is gelost, maar ik wil nog wel even opnieuw uitleggen dat je nu contact hebt met KPN de internetprovider. Wij staat helemaal los van KPN NetwerkNL, hoewel ik snap dat de naam voor verwarring zorgt. Het zijn 2 verschillende bedrijven, het ene bedrijf legt het glasvezelnetwerk aan en beheert dat, het andere bedrijf levert net als andere internetproviders een signaal,….

Allemaal leuk en aardig dat klantenservice zich verschuilt achter twee bedrijven, klanten van het kastje naar de muur worden verwezen en visa versa en "KPN” daarbij hun verantwoordelijkheid niet neemt.
Dat is het gemakkelijkste “naar elkaar verwijzen”. En ondertussen gebeurt er niets.

Het gaat uiteindelijk om één overkoepelende "KPN” organisatie. Uitermate vreemd dat men intern die zaken niet overkoepelend in goede orde met elkaar kan organiseren om dat meer gestroomlijnd af te stemmen, terwijl die twee onderdelen -netwerk versus provider- nota bene van elkaar afhankelijk zijn.

Ik snap best dat je daar persoonlijk ook weinig aan kunt veranderen.
Het is helaas wel de realiteit dat service voor een bedrijf "zo groot” zo slecht is georganiseerd.


Hmm, dat je dit besproken hebt met mijn collega's van KPN de internetprovider was me niet duidelijk @Scapa, aangezien je het had over dingen bespreken met de aannemer en dergelijke. Als dit met ‘ons’ is overlegd, is het inderdaad heel erg kwalijk dat jou is verteld dat het mogelijk is om via 2 verschillende glasvezels geleverd te worden op 1 adres en dan ook nog onder 1 abonnement. Ik kan niets iets veranderen in de zin van dat ik er voor kan zorgen dat het wél mogelijk wordt, maar ik wil graag nagaan waar dit intern bij ons mis is gegaan, zodat we dit soort onduidelijkheden in de toekomst kunnen voorkomen. Zou je daarvoor nog je gegevens in willen vullen in je profiel? Ik hoop dat ik uit de interne notities kan halen wie je gesproken hebt en hoe ze tot deze conclusie zijn gekomen.

Het gaat uiteindelijk om één overkoepelende "KPN” organisatie. Uitermate vreemd dat men intern die zaken niet overkoepelend in goede orde met elkaar kan organiseren om dat meer gestroomlijnd af te stemmen, terwijl die twee onderdelen -netwerk versus provider- nota bene van elkaar afhankelijk zijn.

Ik zou heel graag willen dat wij kunnen overleggen met NetwerkNL, maar wij mogen geen voordeel behalen ten opzichte van andere providers en hebben dus niet het recht om namens of voor een klant contact op te nemen met NetwerkNL. Dit gaat helaas net als bij andere providers via een achterliggende Wholesale afdeling. De klantenservice van KPN, kan dus echt helemaal niks, zo lang de lijn niet gereed is gemeld door NetwerkNL. Tot die tijd ‘bestaat’ een aansluiting niet bij ons en kunnen we niet anders dan doorverwijzen omdat we geen inzage in en invloed op de situatie hebben. 


Allemaal leuk en aardig dat klantenservice zich verschuilt achter twee bedrijven, klanten van het kastje naar de muur worden verwezen en visa versa en "KPN” daarbij hun verantwoordelijkheid niet neemt.
Dat is het gemakkelijkste “naar elkaar verwijzen”. En ondertussen gebeurt er niets.

Volgens mij is het in deze situatie niet zo dat KPN Netwerk naar KPN Provider wijst toch?

Wat gebeurt is hier in dit topic, dat heeft alleen met KPN Netwerk te maken. Als @Scapa bij Solcon, Youfone, XS4ALL of Tele2 had gezeten, dan had het net zo gegaan.


Ze weten het allemaal, maar ze lossen niets op. Laten we het daar maar bij houden. Naïef hoe KPN de provider zich schoonpraat van KPN Netwerk. En hou maar op over de klantenservice. Dat zijn tegenwoordig lieve mensen waaronder veel studenten die standaard procedures volgen. Alvorens ze je honderd keer proberen af te wimpelen naar een website of robot chat. En ze verzinnen steeds meer om uit beeld te blijven. Persoonlijke service en maatwerk, het lijkt overal verleden tijd. 


Volgens mij is het in deze situatie niet zo dat KPN Netwerk naar KPN Provider wijst toch?

Ach, allemaal gezever in de marge.
Er worden beloftes gedaan die niet worden nagekomen.


Het zou KPN de internetprovider sieren als ze (samen met) voor een oplossing zorgen. Er ligt nu een tweede kabel van de voordeur waar kabel 1 uit de grond komt naar het zomerhuis. Er zijn vast wel monteurs die daar raad mee weten en deze kunnen gebruiken om op het modem aan te sluiten waar glasvezelkabel 1 voor de input zorgt. Ik bied KPN die optie. En wil dat ook gewoon betalen. Ik zet het een paar dagen in de wacht. Geen oplossing, dan maak ik de afspraak met een andere partij definitief.


Ik neem toch aan dat je die kabel meteen naar binnen hebt laten brengen op het punt waar je de aansluiting wil hebben???


Goed lezen.


Ik neem toch aan dat je die kabel meteen naar binnen hebt laten brengen op het punt waar je de aansluiting wil hebben???

Voor zover ik het begrijp is er gewoon een 2de aansluiting vanaf de hoofdkabel langs de weg naar het zomerhuisje gemaakt. En ligt die kabel gewoon helemaal onder de grond.


Laat KPN dat maar uitzoeken. Het is zowel schriftelijk, per mail, telefonisch, als persoonlijk gecommuniceerd. De tijd die erin gestoken is, daar kun je een paar jaar een fiks abonnement voor afnemen.


Het is nu voldoende duidelijk met al die forum berichten. Met dank aan de kritische bevragers. Want dat is dan weer een voordeel. Je komt weer bij de kern van het probleem uit en die ligt bij KPN.


Het zou KPN de internetprovider sieren als ze (samen met) voor een oplossing zorgen. Er ligt nu een tweede kabel van de voordeur waar kabel 1 uit de grond komt naar het zomerhuis. Er zijn vast wel monteurs die daar raad mee weten en deze kunnen gebruiken om op het modem aan te sluiten waar glasvezelkabel 1 voor de input zorgt. Ik bied KPN die optie. En wil dat ook gewoon betalen. Ik zet het een paar dagen in de wacht. Geen oplossing, dan maak ik de afspraak met een andere partij definitief.

Het lijkt alsof je nog op de manier van communiceren bouwt uit de tijd van de bakker en de slager om de hoek. Die kende je persoonlijk en hadden een aantal klanten wat een mens ook gewoon persoonlijk in z’n hoofd kan bijhouden (schijnt ongeveer 125 te zijn). Maar telecommunicatie, het woord zegt het al tele(=ver), is miljoenen mensen, heel NL, zelfs wereldwijd, met alles gedreven door geld, macht, regels en wetten. En vooral heel veel apparatuur, eigenlijk uitsluitend. Je pet ver te boven. Die andere partij is dan VodafoneZiggo of misschien Delta/Caiway, anders snap je nog steeds niet hoe de hazen lopen. Ben ook wel benieuwd hoe je dan dit keer ‘de afspraak’ denkt te maken en wie ‘de aannemer’ is.

KPN heeft ondertussen een overeenkomst met Algemeen Burgerlijk Pensioenfonds om de uitrol van glasvezel te kunnen financieren. Met dat glasvezel uitrollen bij jouw vervangt KPN hun eigen oude telefoonlijn. Die is van KPN, heb jij in je eigen huis eigenlijk niks over te zeggen. Dus ook niet over die glasvezel. Je mag dan wel aangeven waar je hem naar binnen wilt hebben, maar dat is het wel zo’n beetje. Als je dan ook nog een extra eigendom van zo’n nationaal of internationaal bedrijf naar een tweede plek op je erf laat leggen, heb je nog minder te zeggen. Gemiddeld kost een glasvezelaanleg van KPN 900 euro in bulk las ik laatst. Als je KPN afzonderlijk/enkel laat aanleggen veelvouden ervan (6000 zag ik laatst nog ergens op dit forum). Dat bedrag kunnen ze terugverdienen of extra verdienen door jouw dubbel, tot aan je dood, te laten betalen. De tarieven die KPN WBA (groothandel) aan een internetprovider rekent, zijn openbaar. Zoek maar op en reken maar uit. En dat tegenover een kabeltje van 12 euro eenmalig om 12 meter te overbruggen.


Er ligt nu een tweede kabel van de voordeur waar kabel 1 uit de grond komt naar het zomerhuis.

Klopt het dat er twee glasvezels bij jouw voordeur uit de grond steken?


Er ligt nu een tweede kabel van de voordeur waar kabel 1 uit de grond komt naar het zomerhuis.

Klopt het dat er twee glasvezels bij jouw voordeur uit de grond steken?

Scapa schreef:  KPN heeft nu zowel aan de zijkant van het zomerhuis als bij de voordeur van onze woning glasvezel gelegd. 


Er ligt nu een tweede kabel van de voordeur waar kabel 1 uit de grond komt naar het zomerhuis.

Klopt het dat er twee glasvezels bij jouw voordeur uit de grond steken?

Scapa schreef:  KPN heeft nu zowel aan de zijkant van het zomerhuis als bij de voordeur van onze woning glasvezel gelegd. 

Geen duidelijk antwoord. Ik heb die vraag ook al gesteld, kwam geen duidelijk antwoord op. Het antwoord zou ja of nee moeten zijn. Niet iets anders.

Als je op zo'n manier communiceert, dan gaan er dingen fout.


Er ligt nu een tweede kabel van de voordeur waar kabel 1 uit de grond komt naar het zomerhuis.

Klopt het dat er twee glasvezels bij jouw voordeur uit de grond steken?

Scapa schreef:  KPN heeft nu zowel aan de zijkant van het zomerhuis als bij de voordeur van onze woning glasvezel gelegd. 

Dat weet ik, maar dat was mijn vraag niet.

Mijn vraag was of er bij de voordeur twee glasvezels uit de grond steken!