Skip to main content

Hallo, ik regel glasvezelaansluiting op nieuw adres van mijn ouders. Er blijkt een kruising te zitten in de wijkcentrale. Volgens KPN monteur moet dit worden opgelost door een aannemer die dat contactpunt beheert. Er is een ticket ingeschoten en we zouden worden benaderd, maar dit is nog niet gebeurd. 

Zojuist werd ik telefonisch in de wacht gezet door KPN, waarna verbinding werd verbroken. Dat was niet zo fraai. 

KPN klantenservice ziet het ticket, maar kan er weinig mee omdat het probleem moet worden verholpen door de externe partij. Daar zou het druk zijn. 

Ik wil graag via deze weg proberen dit probleem te escaleren en een oplossing te bespoedigen, want mijn vader is slecht ter been en heeft nu geen diensten terwijl uitgebreid abonnement al loopt.  

Er moet waarschijnlijk alleen een kabeltje worden omgezet in de wijkcentrale. Ik hoop toch wel echt op een oplossing deze week. 

Het gaat om internet + TV + vaste lijn. 

 

Hi @MJ Buijs en welkom op het forum! 

Super dat je dit voor je ouders regelt en begrijpelijk dat ze snel diensten willen hebben. Als er al een ticket is ingeschoten en het nu bij de aannemer ligt dan ben ik bang dat ik het niet kan escaleren, maar ik ga een kijkje nemen. 

Wil je hiervoor je forumprofiel zo volledig mogelijk aanvullen met de adresgegevens van je ouders? Dat kan onder persoonlijke opmerkingen. Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kan ik op onderzoek uit.

Mochten je ouders trouwens ook een mobiel abonnement hebben bij KPN, zet dan ook het 06-nummer waar het om gaat bij de persoonlijke opmerkingen. 🙂


Dag Sanne, 

Dank voor je reactie! Ik heb profiel aangevuld en mijn eigen mobiele nummer ingevuld ipv dat van mijn vader. 

KPN klantenservice is in de actie geschoten en er wordt op korte termijn een noodpakket bezorgd. 
Ondertussen hoop ik dat de glasvezelverbinding snel wordt opgeleverd, als jullie dat proces een beetje in de gaten kunnen houden zou top zijn. Er moet volgens mij iemand van Reggefiber worden ingezet om de kabel in de wijkkast om te zetten.

Groet, 

Daniël 


Zo lang glasvezel nog niet in huis ligt is KPN nog niet aan zet en is het KPNNETWERK die zijn werk eerst af moet maken.


@MJ Buijs Fijn dat er een noodpakket is geregeld! 😄 Dan zitten ze in elk geval niet volledig zonder diensten. 

Ik heb het ticket bekeken dat openstaat en wat Roos aangeeft is hier inderdaad van toepassing. KPN Netwerk is de partij die glasvezel aanlegt en het balletje ligt nu bij hen om de glasvezelaansluiting gereed te maken en te melden. Ik zie nog geen update in het ticket, maar verwacht dat er na het weekend wel het een en ander aan het rollen gaat. 

Mochten je ouders dinsdag nog geen update hebben gehad, dan kunnen zij of jij contact opnemen met KPN Netwerk. Dan kun je in elk geval informeren naar de doorlooptijd, zo weten je ouders ook waar ze aan toe zijn en werkt alles hopelijk snel weer. 


Hoe is het gegaan @MJ Buijs, hebben je ouders inmiddels weer diensten of duidelijkheid? Ik zie in het ticket nog geen update, dus ik hoop dat jullie inmiddels wel van de aannemer gehoord hebben. 


Dag Sanne, helaas nog niet. Ik heb ze nogmaals gebeld en KPN Netwerk gaf aan een mail te hebben gestuurd naar de aannemer. Daarna niets meer gehoord helaas. 

Het noodpakket deed het lang alleen met NL 1, 2, 3, maar na ingreep KPN klantenservice doen sinds vandaag alle zenders het. Dat scheelt weer. 

Het is veel bellen, kost allemaal erg veel tijd, dat vind ik het grootste probleem. Mijn vader wilde al terug naar Ziggo. Toen we belden over verbinding op oude adres bood Ziggo aan om binnen één dag te leveren op nieuwe adres als problemen aanhouden: “we horen het graag!”

Omdat noodpakket nu volstaat gaan we dat nog even afhouden. Maar ja, nog steeds geen TV in slaapkamer. We wachten af. 

KPN Netwerk, weinig zin om ze nog eens te bellen, is wel beetje genoeg zo.

Vanaf 28-3 is het KPN-pakket gaan lopen. Het noodpakket verzacht, maar jammer dat ook dat niet goed functioneerde in het begin. Het is nog wel te doen maar niet zo best allemaal.


Dank voor de update @MJ Buijs en wat zuur dat ze nog geen diensten hebben. 😥 Fijn dat het noodpakket werkt, maar helemaal de bedoeling is het niet. 

Mochten ze trouwens boven ook TV willen kijken, hebben ze ook internet bij het noodpakket gekregen? Ze kunnen dan namelijk ook iTV Online kijken via een laptop of telefoon. De laptop kunnen ze dan aansluiten met een HDMI kabel op de TV boven wellicht. 

Ik heb het ticket dat bij ons open staat ook een update gegeven voor de zekerheid. Wellicht kan via die weg nog actie ondernomen worden en hopelijk hoor je snel wat. Mocht het allemaal toch erg lang duren, trek je hier dan weer aan de bel? 


@MJ Buijs Bij mij staat het ticket nog open en ik zie geen nieuwe notities sinds mijn notitie van 15 april. Hebben jij en je ouders al wel wat gehoord? 🤞


Hoi Sanne, 

Helaas nog niets gehoord. Volgende week loopt het abonnement één maand. Ik zou graag horen: 

- Wat doet KPN met de kosten van afgelopen maand? Noodpakket is fijn, maar niet waarvoor is betaald. Mijn ouders ervaren de nodige problemen met Digitenne en ze hadden ruim een week alleen Nederland 1, 2, 3. 

- Het lijkt me niet handig als KPN opnieuw een bedrag afschrijft van de rekening van mijn ouders zolang de diensten niet zijn geleverd. Kunnen jullie betalingen on hold zetten? 

- Nog altijd heeft het mijn voorkeur dat mijn ouders de glasvezelverbinding krijgen bij KPN. Verdere vertraging is mogelijk, maar niet langer zonder communicatie en helderheid. We moeten kortom echt even weten wanneer het probleem wordt verholpen. 

Het volgende is niet eens bedoeld als drukmiddel, maar gewoon zoals het is: als we volgende week vrijdag nog altijd niet weten wanneer het probleem wordt opgelost gaan we ervan uit dat KPN gewoon niet kan leveren. Ik zal dan een Ziggo abonnement afsluiten en we zullen alles terugsturen. Ik zou in dat geval verwachten dat KPN alle bedragen die bij mijn ouders in rekening zijn gebracht terugstort. 

Fijn dat KPN klantenservice iig lijkt te responderen en jij kunt er ook niets aan doen Sanne. Maar we hebben een zakelijke relatie met KPN. Het is daarom niet nodig nog eens te horen hoe vervelend het allemaal is oid. Er zijn ergere dingen, ik lig er niet wakker van. Fijn als jullie je daarom ook even beperken tot antwoord op de vragen: wat doen we met de kosten en wanneer wordt het probleem verholpen? 

Bij voorbaat dank en fijn weekend vast!

Daniël Buijs


Mocht Sanne of een andere moderator niet direct reageren alvast 1 tip NIET storneren!

Ze komen vanzelf dit topic weer binnen om te helpen maar in het weekend liggen er ook afdelingen stil.

Waardoor moderator ook niet direct actie kunnen ondernemen.

Ook al voelt het nu niet goed zodra je dat soort stappen gaat zetten kan KPN niet goed verder helpen.

Achteraf kunnen ze dingen crediteren voor je ouders als dat zo afgesproken gaat worden.

Moment dat je in een betaal achterstand oid gaat komen kan de juiste afdeling je niet meer goed op weg helpen.

 

Vandaar dat ik dit even deel want van veel mensen is eerste reactie ik stop dan ook met betalen.


Prima @MJ Buijs, houden we het zakelijk! Wat je vragen betreft: 

  • De abonnementskosten voor de periode waarin ze geen diensten hebben gehad krijgen ze terug. Dat kan tegen de tijd dat alles werkt aangevraagd worden via de vergoedingspagina
  • De betalingen gaan automatisch en kunnen niet gepauzeerd worden, maar ze kunnen de betaling uitstellen.
  • Een termijn heb ik niet, maar ik heb nu een collega persoonlijk benaderd met de vraag of die de bestelling door kan laten lopen. Zodra ik wat van hem hoor laat ik het hier weten. Mocht jij in de tussentijd nog een update krijgen, dan hoor ik het ook graag. 

Sanne, Roos, 

Dank voor de info en jullie inspanningen. Storneren of betaling uitstellen zullen we niet doen, later verrekenen is prima. 

Dank ook voor benaderen collega. Ook als de ingreep nog een tijdje duurt, het is vooral belangrijk te weten wanneer we het kunnen verwachten. 

Overigens is hier al een KPN monteur geweest. Hij gaf aan dat hij het probleem in de wijkkast waarschijnlijk in één minuut zou kunnen oplossen als hij erin zou kunnen. 

Groet, 

Daniël 


Hi @MJ Buijs! Kleine update: mijn collega heeft het geëscaleerd en het wordt nu opgepakt met de aannemer met de focus op zo snel mogelijk een (tijdelijke) oplossing zodat er in elk geval wel diensten zijn. Hij heeft geen termijn doorgegeven, maar dit bericht heb ik maandag ontvangen dus ik heb goede hoop dat je ouders deze week wat horen. 🤞

Mocht ik in de tussentijd nog updates krijgen dan laat ik het je weten.


Fijn dat het is geëscaleerd. Afgelopen week hebben wij helaas nog niets gehoord. Nog altijd weten we niet wanneer dit wordt opgepakt. 

 

 


Ik heb het nagevraagd bij dezelfde personen @MJ Buijs, ik houd je op de hoogte. 


Update: De afdeling gaf aan dat ze werktekeningen nodig hebben om de kabelschade op te kunnen lossen en de persoon die de werktekeningen aan kan leveren is helaas vanaf maandag pas weer aanwezig. Daardoor dus de vertraging. 

Zodra ze de werktekeningen beschikbaar hebben plant de aannemer dit direct in en hopelijk is de oplossing dan echt snel in zicht. Deze week rolt de bal verder dus!