Skip to main content
Vraag

Glasvezel aansluiting niet afgewerkt. Hoe nu verder?

• April 1, 2026
  • 3 reacties
  • 50 keer bekeken

Ik ben vorige maand overgestapt van Ziggo naar KPN, en heb gekozen voor een glasvezel abbonement. Aansluitdatum van mijn KPN abbonement is 10 April (dat is dus volgende week vrijdag). 

Ik ben wezen kijken in mijn meterkast, naar het glasvezel aansluitpunt om te kijken hoe dit eruit ziet. En nu nu zie ik dat de aansluiting niet afgerond is? Ik heb het kastje open gemaakt en ik zie nergens een aansluitpunt waar ik in een kabel in kan stoppen etc.

Weet KPN hiervan en sturen z

e VOOR de aansluitdatum een monteur om dit op te lossen of hoe zit het nu precies?

3 reacties

rvk01
Slimmerik
  • April 1, 2026

Ik ben wezen kijken in mijn meterkast, naar het glasvezel aansluitpunt om te kijken hoe dit eruit ziet. En nu nu zie ik dat de aansluiting niet afgerond is? Ik heb het kastje open gemaakt en ik zie nergens een aansluitpunt waar ik in een kabel in kan stoppen etc.

YIKES. Ik denk niet dat het de bedoeling was dat je dat kastje zelf openmaakt.

De bedoeling is dat je van KPN een opschuifkastje krijgt die over dat kastje op de muur geschoven wordt. Dat kastje maakt dan contact met de glasvezel en daar zit dan een UTP/RJ45 aansluiting op voor een router. Dus hier is geen monteur voor nodig (als je niets kapot gemaakt hebt met het openmaken).

Bedankt voor je reactie,

Ik ben uiterst voorzichtig geweest met openmaken hiervan en ik heb niks kapot gemaakt, alles is nog intakt!

Nogmaals bedankt voor je uitleg, dit wist ik niet :)

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi ​@BradleyWindster, welkom allereerst bij onze community en mijn dank aan rvk01 voor de goede hulp. 

Het is inderdaad niet de bedoeling dat je hier zelf aan zit, dit om beschadigingen te voorkomen. Gelukkig is dat nu niet het geval. 😊

De juiste gang van zaken is dat je inderdaad nog dat tweede kastje/kapje krijgt die je zelf kunt monteren. Mocht je toch geen signaal krijgen, dan kun je een monteur inplannen om te kijken wat er aan de hand is. Dit kan vanaf de aansluitdatum op onze website: De KPN monteur helpt je graag verder | KPN.

Hou ons op de hoogte!