Skip to main content

Sinds deze maand hebben wij na 10 jaar zonder problemen voor de 2e keer helemaal geel glasvezel meer en je hebt het over dagen ipv. uren. Sinds kort van Telfort automatisch naar KPN maar het is een groot drama of toeval.
Dus geen TV, internet/bellen helemaal niets. In deze tijd een te groot probleemĀ ivm. thuiswerken, online lessen. Problemen met deadlines niet halen zijn niet te overzien. Onbegrijpelijk dat monteurs of moderators ook niet in het weekend werken. Kan hier met allergrootste spoedĀ direct naar gekeken worden. Het is ook de laatste keer dat ik een storing van deze duur wil hebben.Ā 
Wie heeft meer last van uitvallen van glasvezel verbinding in het NT kastje?!

En wat kun je er met spoed aan doen?

Waarom zijn er geen monteurs die oproepdiensten hebben om in hun centrale, werk kasten alles te monitoren en op te lossen; en ook in het weekend?!

Hallo @TRGLĀ haal de NT eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart daarna weer, reset tevens de router even naar fabriekswaarden, werkt alles daarna weer goed?

Ā 


Hallo JanD,

Al regelmatig gedaan. Middelste lampje brandt niet. Zou niet weten wat ik nog kan doen. Monteur is wel ingeland maar dat duurt veel te lang. Kan niet wachten maar zal wel moeten. Wordt ook nog Corona regels overtreden want we moeten wel aan de slag hier. Drama allemaal.

Ā 


Hallo @TRGLĀ , als je geen internet hebt zou je tijdelijk een smartphone met voldoende data als wifi hotspot kunnen gebruiken, dan heb je je toch internet.

Ā 


HalloĀ @TRGLĀ , als je geen internet hebt zou je tijdelijk een smartphone met voldoende data als wifi hotspot kunnen gebruiken, dan heb je je toch internet.

Ā 

Dat zou kunnen als noodoplossing.

Maar dan verbruik je wel veel data vermoed ik.


@TRGLĀ Goed dat er al een monteur ingepland staat. Je geeft aan dat glasvezel wegvalt. Je hebt dus af en toe voor een aantal minuten/uren/dagen wel verbinding?Ā Als je het goed vindt, kijk ik even met je mee.Ā Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer en klantnummer is voldoende.Ā 
Wij (moderators) werken trouwens gewoon in het weekend.Ā  Weet niet waar je gelezen hebt van niet. Monteurs werken ook op zaterdagen, niet op zondag.Ā 


Hallo @TRGLĀ 

Maar dan verbruik je wel veel data vermoed ik.

Je moet er geen tv mee gaan kijken of streamen, maar voor een werkverbinding hoeft het niet veel data te kosten, zolang er maar geen bewegend beeld en/of hoge resolutie plaatjes bij zijn.

Ā 


@TRGLĀ Goed dat er al een monteur ingepland staat. Je geeft aan dat glasvezel wegvalt. Je hebt dus af en toe voor een aantal minuten/uren/dagen wel verbinding?Ā Als je het goed vindt, kijk ik even met je mee.Ā Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer en klantnummer is voldoende.Ā 
Wij (moderators) werken trouwens gewoon in het weekend.Ā  Weet niet waar je gelezen hebt van niet. Monteurs werken ook op zaterdagen, niet op zondag.Ā 

Hallo Lisa,

@LisaĀ 
Bedankt voor je snelle reactie.

Niets doet het. Middelste lampje op NT kastje geeft ook geen groen licht. We hebben dus geen TV, internet, WiFi. Helemaal niets. En dat is nu al de 2e keer. 2 weken geleden een heel weekend en nu dus weer. Ik heb alleen maar een belang dat het direct wordt opgelost. Er is mij verteld dat monteurs in het weekend bij hun gezinnen horen te zijn. Dat is niet meer van deze tijd en jaren 80 beleid van KPN. Ā Maar laten we het opsporen en oplossen. Ik heb mijn profiel aangevuld met gegevens.


Wel echt balen dat het steeds in het weekend is 😞 Ik heb even gauw gekeken en moet je helaas teleurstellen. Ik kan niets voor je doen. De glasvezelverbinding ligt er helemaal uit.Ā De monteur komt morgen langs, dus heeft een noodpakket geen zin. Die komt immers later aan dan de monteur.Ā Niemand in huis heeft een KPNĀ mobiel-abonnement, of wel?Ā 


Wel echt balen dat het steeds in het weekend is 😞 Ik heb even gauw gekeken en moet je helaas teleurstellen. Ik kan niets voor je doen. De glasvezelverbinding ligt er helemaal uit.Ā De monteur komt morgen langs, dus heeft een noodpakket geen zin. Die komt immers later aan dan de monteur.Ā Niemand in huis heeft een KPNĀ mobiel-abonnement, of wel?Ā 


@LisaĀ , kun je nog eensĀ kijken.

Ik had nml. afgelopen half uur ook de stekker voor de zoveelste keer er even uitgehaald in de hoop dat ie het daarna zou doen. Maar wat zal de monteur kunnen doen hier thuis? Ligt het niet ergens in de straat/wijk? Kunnen jullie daar niet eens monitoren. Hier thuis is niets verandert afgelopen maanden/jaren. Alleen overgang van Telfort naar KPN door jullie zelf. En noodpakket is sowieso wel handig. Want dit mag nooit weer gebeuren. We hebben nog niet eens een panklare oplossing voor tentamen/examen toetsĀ die morgen om 9 uur is. Laat staan hoe er geleerd moet worden. Kwa Corona regels kan ook niets.Ā Echt grote bagger dit. Laat staan hoe we moeten werken morgen en inderdaad nu al 2 weekenden ook niets kunnen.Ā Dus noodpakket is wel handig.

Ā 


Hallo @TRGLĀ , @LisaĀ vroeg of je ook mobiele abo's van KPN hebt, vermoedelijk in de veronderstelling om je een databundel te geven om toch te kunnen internetten e.d., als je daar nog even op wilt reageren?

Geef dan in je profiel he betreffende 06-nummer in zodat @LisaĀ je er mee kan helpen.

Ā 


HalloĀ @TRGLĀ ,Ā @LisaĀ vroeg of je ook mobiele abo's van KPN hebt, vermoedelijk in de veronderstelling om je een databundel te geven om toch te kunnen internetten e.d., als je daar nog even op wilt reageren?

Geef dan in je profiel he betreffende 06-nummer in zodatĀ @LisaĀ je er mee kan helpen.

Ā 

Hallo @JanD,

Bedankt voor je hulp.Ā 
Ik heb een zakelijke KPN nummer die nu wordt gebruikt door het huis.Ā Ze schijnen daar geen toegang tot te hebben. Maar het is ook doorgegeven.


@TRGLĀ Monteur controleert het aansluitpunt (glasvezelkastje) en de wijkkast. Meet door waar het probleem vandaan komt. Je krijgt een storingsmonteur over de vloer, geen installatiemonteur. Een storingsmonteur kan net wat meer dan een installatiemonteur. Een noodpakket delen we tijdelijk uit als er en storing is. Dit kastje wordt tijdelijk uitgedeeld en dient naderhand te worden ingeleverd. Ik kan dus niet ā€˜voor het geval datā€™Ā een kastje toesturen.Ā 

Ik weet niet of wij het kunnen, maar kun je mij het 06-nummer geven van de zakelijke abonnement? Staat waarschijnlijk niet op jouw adres geregistreerd, of wel?Ā 

Mag je uiteraard toevoegen aan je profiel iPersoonlijke Opmerkingen].Ā 


Het contacttelefoonnummer is volgens mijn jouw telefoonnummer (eindigt op: 24). Dit is grootzakelijk en staat op naam van jouw baas/bazin. Alleen de contractant kan en mag aanpassingen doen. Hij/zij zou contact op moeten nemen om dit aan te kaarten. Excuses ook dat gaat ons (inderdaad) niet lukken.Ā Ā 


Het contacttelefoonnummer is volgens mijn jouw telefoonnummer (eindigt op: 24). Dit is grootzakelijk en staat op naam van jouw baas/bazin. Alleen de contractant kan en mag aanpassingen doen. Hij/zij zou contact op moeten nemen om dit aan te kaarten. Excuses ook dat gaat ons (inderdaad) niet lukken.Ā Ā 

@Lisa,

En het bijzondere is dat zondagavond ineens na een weekend ellende alles ineens het weer doet. Is nu de 2e keer deze maand!

Kunnen jullie mij nu vertellen wat er gedaan is?

De monteur kan zeker nu weer geannuleerd worden?!


Ik zou zeker de monteur niet annuleren. Laat e eerst maar eens kijken wat er mankeert. Het kan een los contact zijn. Als je nu annuleert en overmorgen heb je weer storing dan kun je weer aansluiten in de rij..


@LisaĀ ,

Ongelofelijk, doet alles een paar uur is weer alles plat.Ā 
En nu.

Wat een problemen om te kunnen werken, examen toetsen te kunnen doen. Grote bagger dit.


@TRGLĀ Er staat nog een ticket open waarover je gebeld bent (geen gehoor) en dus nog gebeld wordt. Als het goed is ben je op dit moment online, toch?Ā 
Ben benieuwd naar de oorzaak van het probleem. Vertel je het ons, zodra je dit weet?Ā 


@TRGLĀ Er staat nog een ticket open waarover je gebeld bent (geen gehoor) en dus nog gebeld wordt. Als het goed is ben je op dit moment online, toch?Ā 
Ben benieuwd naar de oorzaak van het probleem. Vertel je het ons, zodra je dit weet?Ā 

HalloĀ @LisaĀ 

De monteur is geweest maar moest zoals verwacht ergens in de wijk zijn in de KPN kast. Hij heeft ā€œGbic geswaptā€ uitgevoerd.Ā Hij heeft na zijn werk keurig teruggebeld om te checken of alles op orde was.Ā Tot op heden lijkt alles op orde.Ā 
Dus leer voor de volgende keer. Als het lichtje van Glas niet brandt dan komt het signaal niet in huis binnen en ligt het in dit geval aan een probleem elders. Ik had overigens niet anders verwacht.Ā 
Ben blij dat het is opgelost maar vraag toch echt aandacht voor een snellere actie 24/7 vooral in deze corona tijd. Monteurs dienen wat mij betreft net als een energiewacht paraat te staan. Graag doorgeven aan de directie. Als zij niet thuis kunnen werken of hun kinderen kunnen hun examen toets niet maken of een heel weekend niet leren omdat zeĀ afhankelijk zijn van een online verbinding snappen ze deze urgentie wrs. ook. ZieĀ je wel wat voor belangrijke positieĀ jullie hebben.

Ā 


@TRGLĀ Ben blij om te horen dat het is opgelost en volgens mij ook voor de lange termijn. 24/7 storingsmonteurs paraat hebben staan in heel Nederland voor alle klanten zou perfect zijn inderdaad. Hoe dit geregeld is en waarom er gekozen is voor onze werkwijze weet ik nietĀ (:money_mouth:?).Ā Het is wel een goed verbetervoorstel uiteraard.Ā 

Wij hebben zeker een belangrijke positie > FrontlinieĀ :spy: Ā 
Ā 


Ik heb dat ook gehad dat het nt kastje uitviel wel 15 keer op een dag .nieuwe modem gekregen hielp niet,nieuwe nt kast geplaatst hielp niet.nieuwe groep aan laten leggen hielp niet.vandaa wel 20 x uitgevallen.wat blijkt nou is die adapter stuk vanĀ die nt kast.ik had er nog 1 liggen ,probleem opgelost.