Skip to main content

We zitten vanaf 1 mei te wachten op iemand die onze glasvezel aan gaat sluiten. Nu zit er een breuk en maken we sinds 2 mei een afspraak om dit te maken. Tot op heden bellen wij maar zie je en hoor je niemand die het probleem op wil lossen. We worden gek ervan want tv en internet werkt ook niet. Ik zit met iemand die thuis werkt en het heel hard nodig hebt. Wat moet ik doen kpn?? Smeken ?? Wij weten het niet meer en zijn het nu wel beu na 10 weken wachten  ...

Herkenbaar, KPN Netwerk heeft het beetje te druk en besteden veel uit aan lokale aannemers. Gaat niet altijd goed. Ik heb gelukkig maar een maand moeten wachten.na installatie van de FTU. En daarvoor ruim 2 maanden dat de kabel voor de gevel lag tr wachten na straat open. Maargoed, ik wist dat het lang zou duren en had in tussentijd ziggo 


Reden om het contract te ontbinden!

 

ADSL nog een optie, of de kabelaar?


Reden om het contract te ontbinden!

 

ADSL nog een optie, of de kabelaar?

ja zou in de tussentijd zoiets dan willen als tijdelijke tussenoplossing . Kan dat niet @HGD ?


KPN heeft zgn.  noodpakketten met Digitenne en een 4g modem. Daar heb je op zijn minst nu wel recht op. 


KPN heeft zgn.  noodpakketten met Digitenne en een 4g modem. Daar heb je op zijn minst nu wel recht op. 

En dit inderdaad. @HGD heb je je forum profiel aangevuld met je gegevens, klantnummer postcode huisnr dan kan KPN misschien iets doen


Ehhh, @O.B bedoelde ik natuurlijk haha


Hoi @O.B . Welkom op het forum.

Ik kan niks beloven maar ik wil even meekijken. Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?


Ik heb mijn gegevens aangevuld. Hopelijk kunt u ons misschien helpen ?

 


Bedankt! Ik zie dat er inmiddels een monteursafspraak is ingepland en dat deze is herpland naar 20 juli, daar is vandaag contact over geweest. In de tussentijd is het wel de bedoeling dat je kunt internetten, je maakt gebruik van de overstapservice zie ik. De diensten van je oude provider werken inmiddels ook niet meer? Voor de zekerheid heb ik 100 GB bundels aangezet op de twee mobiele abonnementen die op je adres geregistreerd staan. Die bundels zijn een week geldig, en je kunt van je toestel een hotspot maken zodat andere apparaten ermee kunnen verbinden. Dan lukt thuiswerken hopelijk ook weer. 


Vandaag weer gebeld, uitgrlegt dat de kabel een breuk heeft en sturen ze weer een monteur op voor de installatie binnen waar we niets mee kunnen. Snap men niet dat eerst de kabel gerepareerd moet worden voor dat we onze kastjes binnen kunnen aansluiten? Worden hier zo moe van .…

 


Vandaag weer gebeld, uitgrlegt dat de kabel een breuk heeft en sturen ze weer een monteur op voor de installatie binnen waar we niets mee kunnen. Snap men niet dat eerst de kabel gerepareerd moet worden voor dat we onze kastjes binnen kunnen aansluiten? Worden hier zo moe van .…

 

Moet KPN netwerk dat sowieso niet doen? Of moet KPN Retail/provider dat eerst constateren? Heb je nog je oude provider?


Ja kpn zou dat doen maar we zijn nu 10 weken verder. Elke keer komt er een monteur maar die komt dan en kan ons niet verder helpen. Dat is nu al een paar keer gebeurt en nu komen ze weer langs, op 20 juli. 


Zo zit de oude kabel vast. Ze hebben het geprobeerd vast te maken maar het werkt niet meer, tv en internet is een drama. Ook via de 4g is het kansloos omdat hier het bereik nul is omdat we zeer hoog wonen. 


Dank voor de toelichting @O.B. Online.nl werkt nu dus ook niet meer? Die zou nog online moeten blijven tot wij de diensten kunnen leveren namelijk. 


Onze kabel is denk ik kapot waar online op gezeten heeft. Online leverd nog wel internet alleen tijdens werkzaamheden is er iets met de oude internetkabel gebeurt. Dat is de reden dat het niet meer werkt. 


Vriendelijk bedankt voor de internetbundel maar wij kunnen hier niets mee. Mobiel hebben we amper bereik hier in de toren. We zijn echt afhankelijk van het digitale netwerk uit de muur. We hopen dat iemand dit zsm oplost! 


Check. Ik heb een achterliggende afdeling gevraagd waar de monteur op de 20e voor is. Het is nu even wachten op terugkoppeling, zodra ik reactie heb laten we het je weten. Dubbel zuur dat het 4G bereik daar ook niet goed is. Ik zie dat de dichtstbijzijnde antenne richting het zuidoosten staat van je woning. Als je daar een toestel in de buurt van een raam legt en de hotspot aan zet, is er dan wel mee te werken?  


Hoi ja dat is echt zuur, de antenne zit aan de andere kant van het gebouw waar 2 flats nog tussen zitten, dus het bereik is heel slecht. We halen hooguit met moeite en geluk 1 streepje. Hopelijk kunnen jullie echt iets doen voor ons. Woensdag a s ben ik thuis maar dan was het te druk en is de afspraak naar 20 juli gegaan. Ik weet nog niet of ik thuis kan zijn ivm thuiswerken. 


Ah ja, zo'n flatgebouw houdt wel wat tegen, en 2 stuks al helemaal 🙁

Ik hoop dat we snel een terugkoppeling ontvangen, als dat zo is laten we dat hier direct weten!


Ik heb een reactie @O.B

Er is al een monteur geweest voor herstel van de breuk maar op het moment van bezoek waren de buren niet aanwezig, en deze zijn wel nodig om bij de plek van de breuk te komen. Ze geven aan dat je als het goed is communicatie ontvangen (SMS/mail) hebt met de vraag om even te bellen voor een nieuwe afspraak i.c.m. de buren. Daar wachten ze nu op voordat ze weer met het herstellen kunnen beginnen. 

Heb je daadwerkelijk een sms of mail met zo'n terugbelverzoek ontvangen? Zo ja, dan wil ik je aanraden om samen met de buren waar de breuk bij aanwezig is, even contact op te nemen zodat er een nieuwe afspraak kan worden gemaakt!

De monteur van de 20e is wel een ‘gewone’ installatiemonteur die dus niets met de breuk kan doen. We laten die afspraak maar wel staan, hopelijk lukt het om de breuk voor die tijd hersteld te krijgen!


Dankjewel voor uw bericht! Dit is wat duidelijker voor ons, want wij begrepen er niets van waarom het naar 20 juli werd verschoven. Ik zal bellen voor een afspraak en het met de buren kort sluiten. 


Beste,

 

Bovenstaande buren (nr992) zijn thuis, alleen doet men niet open. Kunnen jullie hun een berichtje sturen dat de meterkast open moet zijn? Wij hebben al een paar keer gebeld.

 

Mvg de heer Brugman

 

 


Hallo @O.B , misschien nog  beter de huisbaas/woningvereniging druk uit laten oefenen op de buren.

 


Hebben we gedaan, die geeft aan dat kpn dit moet doen zoals ze hebben afgesproken.


Hmm, dus de buren reageren niet echt? Zou je dat nog weer willen melden bij de partij waar je de contactgegevens van hebt ontvangen? Ik moet bekennen dat ik zelf niet precies weet wat het protocol hier nu is, KPN Netwerk heeft wellicht helemaal de contactgegevens van de betreffende buren niet en dan wordt het voor ons uiteraard nogal lastig om contact met ze te zoeken 🤔