Skip to main content

Ik heb glasvezel aangevraagd bij KPN voor mijn nieuwe woning. Helaas is de installatie niet vlekkeloos verlopen. Bij het eerste bezoek van de monteur ontbrak de benodigde apparatuur van een extern bedrijf, waardoor hij moest terugkeren op een latere datum. Bij zijn tweede bezoek was de apparatuur wel aanwezig en begon hij met het aanleggen van de glasvezelkabel in mijn appartement. Echter, nadat hij de kabel had geïnstalleerd en vertrokken was, werkte het internet niet zoals verwacht. Het rode lampje bij 'alarm' stond aan en ik kon de monteur niet bereiken voor hulp. Ik heb direct contact opgenomen met KPN om het probleem te melden en er werd een nieuwe afspraak gemaakt.

Bij het volgende bezoek van een andere monteur kreeg ik te horen dat hij het probleem niet kon oplossen en dat alleen een extern bedrijf van KPN hiervoor de juiste expertise had. Opnieuw werd een afspraak gemaakt. De volgende dag kwamen er nieuwe monteurs langs, maar ook zij konden het probleem niet verhelpen. Nu ben ik al vier bezoeken van KPN verder en heb ik nog steeds geen internet. Bovendien is er geen duidelijkheid over wanneer er een oplossing komt.

Deze situatie is bijzonder vervelend, vooral omdat ik vanuit huis werk en een snelle internetverbinding nodig heb om mijn werk goed te kunnen uitvoeren. Op dit moment ben ik genoodzaakt om elke dag vanuit een andere locatie te werken, wat verre van ideaal is.

Ik vraag me af of KPN een tegemoetkoming kan bieden voor de problemen die ik heb ondervonden. Daarnaast wil ik graag weten of er een tijdelijke oplossing mogelijk is, zodat ik toch vanuit mijn nieuwe woning kan werken.

Opnieuw een kastje-muur verhaal en weer is er binnen KPN blijkbaar niemand 'eigenaar' van het probleem bij de klant. Dit soort verhalen zijn hier veel te vaak te lezen en blijkbaar onoplosbaar. Soms blijkt zelfs het overstappen naar een andere provider de oplossing. Heel jammer.


@A.Elb Welkom op het forum.

Erg jammer hoe dit allemaal verloopt. Er lijkt iets niet in orde met de fysieke verbinding.  Daar staat een actief ticket voor open.

Ik zie dat er gisteren een noodpakket is verzonden.  Helaas is het nu afwachten . :-(