Skip to main content

Hallo eergisteren heeft kpn netwerk het witte glasvezel kastje geplaatst heb dan ook een abbonnement af gesloten, nu lees ik her en der dat het zelf aan te sluiten is maar lees ook dat er nog een kastje geplaatst moet worden, is het dus zelf te doen of is het werk voor een monteur?

 

Alvast dank

Hoi @Forthenite 
Dat kastje wat er nu zit is een dummy.
Die vervangt een monteur als jij een abonnement afsluit.
Alleen een monteur mag dat kastje vervangen.
In huis mag je zoveel als je wilt zelf vervangen, maar het glasvezelkastje is precisie-werk en mag dus alleen een monteur doen.


Hallo @huistijger  en @Forthenite , dat kastje is geen dummy in het geval van een Gpon-aansluiting. Zie voorbeeld:

Het Gponkastje van Nokia wordt op die 'dummy' aangesloten en kan en mag inderdaad alleen een gekwalificeerde monteur doen.

 


Duidelijk bij de 2 mails die ik van kpn heb ontvangen staat niet bij dat er een monteur langs komt, komt die langsof moet ik die erbij bestellen tegen betaling?


Hoi @Forthenite 
Heeft de klantenservice niet aangeboden een monteur mee te sturen?
Dat kan in dit geval gratis.
Of is je glasvezelaansluiting nog niet opgeleverd door KPN-netwerk?
Bel anders even 0800 0402

Of vul je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel Klik hier  wat alleen zichtbaar is voor webcare en voor jou, dan weten ze wie je bent, en kunnen ze kijken of het nodig is of niet.

Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.


Ik heb met niemand van de klantenservice gesproken na m’n abbo aanvraag, er is dus niet aangeboden om een monteur mee te sturen, ik heb iig profiel ingevuld want het gaat slimmer zijn dat iemand van kpn het aansluit ik kom van coax wat plug en play was, ik wacht even af of ze hier reageren wat het beste is anders zal ik ze even bellen


Goedemorgen @Forthenite, ik kan voor je via deze weg een monteur inplannen voor jou. Zou je hier kunnen aangeven wanneer het jou past dat er een KPN monteur langs kan komen? 


Goedemorgen @Jeroen_dB het abbonnement wat ik afgesloten gaat in op 1juli en ben ik dus ook weg bij vorige provider kan het rond die datum anders zit ik zonder tv en internet


De monteur is ingepland op 01-07-2021 tussen 08:00 en 10:00. Mocht dat niet uitkomen kun je de afspraak herplannen doormiddel van de link in de e-mailbevestiging. 


Ik heb de email gezien, danku hoor ik deze afspraak af te rekenen?

 

Edit: ik heb het antwoord al zien staan, las er overheen!

nogmaals Dank!


Goedemiddag, ik heb het modem en tv ontvanger inmiddels binnen het kastje waar de rode kabel in gestoken hoort te worden zit er niet bij neemt de monteur die komende donderdag mee?


Goedemiddag, ik heb het modem en tv ontvanger inmiddels binnen het kastje waar de rode kabel in gestoken hoort te worden zit er niet bij neemt de monteur die komende donderdag mee?

Hallo @Forthenite , dat heeft de monteur inderdaad bij zich omdat alléén een gekwalificeerde monteur van of namens KON dit aan mag sluiten.

 


Goedemiddag, ik heb het modem en tv ontvanger inmiddels binnen het kastje waar de rode kabel in gestoken hoort te worden zit er niet bij neemt de monteur die komende donderdag mee?

Hallo @Forthenite , dat heeft de monteur inderdaad bij zich omdat alléén een gekwalificeerde monteur van of namens KON dit aan mag sluiten.

 

KON moet uiteraard KPN zijn.

 


Goedemiddag, ik heb het modem en tv ontvanger inmiddels binnen het kastje waar de rode kabel in gestoken hoort te worden zit er niet bij neemt de monteur die komende donderdag mee?

Hallo @Forthenite , dat heeft de monteur inderdaad bij zich omdat alléén een gekwalificeerde monteur van of namens KON dit aan mag sluiten.

 

KON moet uiteraard KPN zijn.

 

Top!


We zijn nu een maand verder, en ik ben toch echt niet van vandaag mailen per omgaande antwoord. Maar KPN verkoopt kennelijk graag, maar constructief meedenken met een klant en een oplossing aanbieden, lijkt niet aan de orde. 

Ik heb het pakket van telfort laten omzetten naar hussel 100. Er is bij mij in de bekabeling helemaal niets veranderd maar sinds de upgrade ervaar ik iedere dag traagheid bij zenderwissel. Niet altijd even erg, soms lijkt het in een paar keer zappen weg, maar nee, Niet bij ieder kanaal? Maar wel bij veel kanalen. Kortom er is iets niet oke.

Ik wacht nog even af en dan komt de onvermijdelijke afweging. Ga ik hier mee door of niet. KPN bied nog eens een vorm van oplossing, aub!

 

Groeten

Dicwas

 

Bij mij ook een lag van enkele seconden na zappen, heb kpn sinds gisteren


Goedeavond, het is wat wennen de overstap

 

Ik merk sinds gisteravond een Lag na het zappen naar andere zender van enkele seconden is dit normaal?


Met IPTV is het normaal dat het wisselen van kanalen een seconde of twee kan duren. Het is wat dat betreft wat langzamer dan het kabelnet omdat het op een hele andere manier werkt. Bij het wisselen van zender met IPTV wordt er een nieuwe verbinding opgestart en dit heeft een seconde of twee nodig. 


Met IPTV is het normaal dat het wisselen van kanalen een seconde of twee kan duren. Het is wat dat betreft wat langzamer dan het kabelnet omdat het op een hele andere manier werkt. Bij het wisselen van zender met IPTV wordt er een nieuwe verbinding opgestart en dit heeft een seconde of twee nodig. 


Helder, dankje!