Skip to main content

27-07-2022
Vandaag zou er iemand van KPN komen om mijn glasvezel aansluiting af te maken (aansluiting doortrekken in huis) …
Ruim 3 weken geleden plandatum al bekend, december 2021 al besteld.

NOT GOING TO HAPPEN !!!

Dag vrij voor genomen, bellen ze om 09:25:     Wordt verschoven naar 22-08-2022 !!!

Gisteren in mijn straat is er nog iemand aangesloten, eergisteren bij een kameraad 1 straat verderop …

KORTOM WAARDELOOS !!!

Mocht mijn huidige provider de boel afsluiten voor die tijd weet ik jullie te vinden !

@Phoenix007 Ik heb even meegekeken en ook wat metingen gedaan.  Ik krijg het idee dat de demping niet helemaal in orde is.

Mijn collega heeft een ticket aangemaakt. Hier rolt waarschijnlijk een monteurs afspraak uit. Heeft de collega dat uitgelegd?


Ze heeft uitgelegd dat er een ticket is aangemaakt inderdaad …

MAAR … ik weet niet wat voor ‘tooltje’ zij heeft gebruikt, maar 10 minuten later heb ik de snelheid nog eens gechecked, en het probleem was als sneeuw voor de zon verdwenen …

 

Mijn huidige snelheid.

nb.:
Haar ‘tooltje’ had voor mijn netwerk geen enkel nut trouwens, de KPN BOX12 zit nog in de doos,

zou knap zijn om die te resetten …

 

Ik gebruik mijn Ubiquiti Unifi hardware rechtstreeks op de NTU … ook de IPTV rechtstreeks op mijn Unifi hardware, draait als een zonnetje …

( WAN input is VLAN 4 (IPTV), VLAN 6 (Internet), PPPOE (helaas nodig voor Internet) (= ouderwets en beperkt de MTU naar 1492) )

Schijnbaar heeft haar ‘tooltje’ toch ook iets getriggerd waardoor mijn snelheid weer is zoals het de afgelopen 14 dagen was …

 

Kwa demping … de waarde die de monteur mij vertelde bij het opleveren van de verbinding: 0.9

Ik vermoed het lichtniveau in de vezel ?

 

Met vriendelijke groeten,

Phoenix007


Dat is merkwaardig. Misschien heeft ze een reset in de centrale geforceerd op DSLAM niveau. 

Is het nog steeds stabiel? 


 

Meting: 24-10-2022, 11:29

Lijkt er wel op … (Is ietsje lager omdat ik dat nu via RDP doe vanaf mijn werkplek elders in het land, dus een heel klein beetje overhead) …


@Phoenix007 . Ik heb het nog even opgezocht. Er was een ticket en de backoffice heeft iets met een speciale tool gedaan.  

Verder staat je order helemaal goed dus ik heb er vertrouwen in dat je verbinding nu stabiel blijft.  Zo niet, laat het hier even weten!


Jammer om te zien dat ik niet de enige ben die problemen heeft met KPN-Netwerk. Ik heb inmiddels al 3x een uur in de wacht gestaan , 3x een nieuwe afspraak gemaakt, 3x een sms met vergeet de afspraak niet ontvangen, 3x een dag vrij genomen van werk om aanwezig te zijn en 3x zonder enig bericht is niemand op komen dagen.

Sta nu voor de 4e keer al 44 minuten in de wacht en ben nummer 4 in de wachtrij. Misschien is 4x afspreken scheepsrecht? Zo niet dan houdt het voor mij op. Het is absurd dat klanten zelf met een 3e partij contact moeten hebben voor de aansluiting. We zijn klant van KPN niet van KPN-Netwerk. 

Edit: Nieuwe 4e afspraak gemaakt dit keer dinsdag 15 november. Houdt dus wel in dat mijn abonnement niet op de afgesproken datum in kan gaan en  ik nog een maand extra bij ziggo moet betalen… Jammer aangezien de bestelling maanden geleden is geplaatst….


Edit: Nieuwe 4e afspraak gemaakt dit keer dinsdag 15 november. Houdt dus wel in dat mijn abonnement niet op de afgesproken datum in kan gaan en  ik nog een maand extra bij ziggo moet betalen… Jammer aangezien de bestelling maanden geleden is geplaatst….

 

Planning is inderdaad een gigantisch drama, maar uiteindelijk komt het goed, zolang je maar erg veel geduld hebt en regelmatig even beld om mensen wakker te schudden, uiteraard wel na een hoop ergernis (en de extra kosten die je al die tijd maakt bij je huidige provider...) …

Mensen in mijn straat die veel later hadden besteld kregen het nog veel eerder ook …

Zoals gezegt en vastgesteld, planning is een drama ...