Skip to main content

Ik heb nu al 14 dagen glasvezel  heb ook bericht gekregen dat ik aan gesloten ben

Maar wacht nu al 14 dagen op een aansluit kabeltje om mijn modem aan te sluiten

 op de glasvezel box.

Bent u nieuwe klant? Of bestaande die gewoon verbinding heeft via de telefoonlijn? Of net verhuisd? 


Ik ben geen nieuwe klant had verbinding met de telefoon lijn 

Kpn ging glasvezel leggen in mijn wijk 

Alles geregeld het ligt er is aan gesloten

Moet allen mijn kabeltje nog hebben


Hallo @Nico van Urk zo simpel pel als jij het stelt is het niet, plaats eens een foto van jouw glasaansluiting


Ik ben geen nieuwe klant had verbinding met de telefoon lijn 

"had verbinding"? Nu niet meer dan?

Tussen het installeren van glasvezel en het daadwerkelijk in gebruik kunnen nemen zit soms maanden tussen. Eerst moet de rest van de aansluitingen in de regio ook allemaal geplaatst zijn. En de wijkcentrale moet klaar zijn. 

Dat aansluitkabeltje is overigens een gewone utp-kabel. Kunt u overal halen. Of wellicht heeft u die allang in huis.


Ik heb wel nog verbinding  stond een beetje raar

Heb een utp kabeltje gehaald maar paste niet op mijn vezel kastje zit geen utp aan sluiting op


Ik heb wel nog verbinding  stond een beetje raar

Heb een utp kabeltje gehaald maar paste niet op mijn vezel kastje zit geen utp aan sluiting op

Het lijkt me toch beter even een foto van de situatie te plaatsen zoals @JanD aangeeft.


 


Dit is de FTU (zonder cover) die geplaatst is door KPN Netwerk. Je hebt ook nog een NTU nodig die wordt geplaatst zodra je daadwerkelijk glasvezel aanvraagt bij KPN (de provider). Er komt dan een monteur die de NTU plaats waar een UTP-kabel in kan. Heb je dat al wel aangevraagd bij KPN (provider)?


Nee wist daar niets vanaf

 

Ik ga maar even.contact opnemen met kpn

 

Bedankt

 


Hallo @Nico van Urk heb jij die deksel gedemonteerd? Dat mag helemaal niet.

Bel morgen KPN en zeg dat je een migratie van koper naar glas wilt, dan wordt er een monteur aangestuurd om e.e.a. te activeren.

 


Bel morgen even maar 0800-0402 en zeg tegen de robot dat je een medewerker wilt spreken. Zij kunnen met je meekijken en je huidige abonnement omzetten naar een glasvezel-abonnement. Er komt dan een monteur die alles aansluit. Verder zou ik van de FTU afblijven zodat je de glasvezel niet beschadigt. 


Het glasvezel aansluit punt hoort er zo uit te zien 

Hier hoort nog een glasvezel kastje bij/op waar de netwerk kabel in moet 

Hier moet nog een monteur voor komen 

 


Zo... het ziet er naar uit dat het nu gesloopt is. Kunt u dat nog weer netjes dicht krijgen?

Ik heb wel nog verbinding  stond een beetje raar

👍

Heb een utp kabeltje gehaald maar paste niet op mijn vezel kastje zit geen utp aan sluiting op

Dat komt omdat het gewoon nog niet klaar is. Er moet nog een monteur langskomen die hier nog wat overheen komt monteren. Gewoon geduld hebben. Er word vanzelf contact met u opgenomen. Maar zoals ik al zei: dat kan nog makkelijk een paar maanden duren.