Skip to main content

Glaspoort heeft een glasvezel aansluitpunt gemonteerd op muur van gasbeton. Daar hebben ze niet de juiste pluggen voor gebruikt denk ik, want het kastje zit niet stevig vast. Mag de monteur die de activatie van de glasvezel komt doen het opnieuw maar nu goed vastzetten?

Hallo @wil51 ,

Dat zal de KPN-monteur vast wel doen. Geef hem een bak koffie en een gevulde koek en dan regelt hij dat vast wel. 


Dat is een bekend verschijnsel, met de juiste pluggen niet nodig.

Maar, ik monteer dit soort kastjes altijd op een stukje plaat (multiplex).

Want, en, de schroefjes zitten vaak op een plaats waar je als gebruiker niet bij kan/mag komen.

En dan kun je het kastje later nog even loshalen voor behang of een lichte verplaatsing.

En het is ook netter.

 


De monteurs van Glaspoort kun je helaas niet mee communiceren, ze spreken geen woord Nederlands. Blijken uit Servië te komen. Ik ben blij dat vanmiddag iemand van KPN komt.


Succes vanmiddag @wil51 en zet de koffie klaar.😉


Als ik er nu gevulde koek bij doe zou hij dan ook de patchcover met glasvezelkabel naar de fritzbox 5590 activeren? 😀 Eigenlijk moet de provider freedom de registratie doen. Maar bij iemand anders heeft de KPN monteur het registeren van de fritzbox gedaan. En de KPN ont achtergelaten als die eventueel nog eens nodig zou zijn.


U bent helemaal geen klant van KPN? U had dit dan via Freedom horen te regelen. Hoe heeft u die KPN monteur geregeld? Via 0800-0402? Of via KPN Netwerk? 


Freedom heeft KPN opdracht gegeven voor activeren glasvezel aansluiting. Glaspoort is het netwerk en KPN de belichter.


Helaas de monteur is niet gekomen. Gebeld met KPN en in het systeem staat afspraak niet als gecanceld. Ik neem toch niet aan dat ze s avonds doorgaan met werken


17.00 is niet persé einde werkdag. Mogelijk liep de vorige afspraak wat uit. (Hadden ze daar ook niet de juiste pluggen gebruikt??😉

 


Inmiddels 19:00 uur. We gaan er maar vanuit dat er geen monteur meer komt. In de brief staat dat er op de afgesproken tijd iemand thuis moet zijn. Waarom geen bericht dat monteur niet gaat komen. Wel eisen stellen aan de klant en zelf niet communiceren. Benieuwd als ik morgen bel hoe lang ik weer moet wachten voor de aansluiting. 


Het lijkt me sterk dat het om een KPN monteur gaat. Denk eerder KPN Netwerk of een onderaannemer. Bellen met 0800-0402 heeft dan weinig zin. Zou dan eerder bellen met Freedom.

 

Wellicht kan een medewerker hier meekijken om wat voor een monteur het gaat.  :)


Brief met bevestiging afspraak kwam van KPN Wholesale


@wil51 ff een vraagje ivm mijn glaspoort situatie.....staat jouw status op glaspoort.nl dat de verbinding is opgeleverd?

bij mij staat het al weken op “binnen 30 dagen wordt het geinstalleerd” maar ik heb allang al zo'n kastje binnen. En kpn en freedom zijn de enige 2 providers waar ik daadwerkelijk een glasvezel internet dienst kan afnemen… alleen niet duidelijk wanneer het actief wordt. Ik heb geen zin om iets te pre-order


Een dotje sanitairkit er achter spuiten doet wonderen.


@wil51 ff een vraagje ivm mijn glaspoort situatie.....staat jouw status op glaspoort.nl dat de verbinding is opgeleverd?

bij mij staat het al weken op “binnen 30 dagen wordt het geinstalleerd” maar ik heb allang al zo'n kastje binnen. En kpn en freedom zijn de enige 2 providers waar ik daadwerkelijk een glasvezel internet dienst kan afnemen… alleen niet duidelijk wanneer het actief wordt. Ik heb geen zin om iets te pre-order

Status is dat verbinding is opgeleverd. Bij postcodecheck staat ook niet meer preorder


Monteur is geweest. Was echt monteur van kpn zelf. Kon niet zien waarom er gisteren niemand is geweest. Hij vond het kastje vast genoeg zitten en ging er niets aan veranderen. Nu wachten op Freedom om fritzbox te registeren bij kpn. Wat dat deed deze monteur niet. Bij een andere klant van freedom had de monteur dit wel gedaan. 


Gebeld door freedom. Ze zien geen licht op de lijn en volgens hun heeft de lijn ook nooit gewerkt. Op modem brand led power en alarm. Monteur plaatse het ont ook met enige moeite zag ik. En ja hoor ik zie nu dat het aansluitpunt los hangt. En daar had ik de monteur nog voor gewaarschuwd. Freedom gaat ticket aanmaken bij kpn en denkt dat het wel volgende week gaat worden voor het opgelost wordt.


Nog een vraag. Monteur vertelde nog dat het tijdje duurt voordat er verbinding is. Ik heb idee dat lampje alarm al brandde toen hij er nog was. Ik zag 2 lampjes branden boven en de onderste. Klopt het dat er misschien kans is dat er over paar uur toch verbinding is. Of is dat ijdele hoop en is er toch wat mis.


Bij mij ging het heel wat soepeler. Maar ik heb geen netwerkhopper.

Mijn buuf heeft Budget. Maar ja, die moest werken precies op de tijden dat Glaspoort kon om het naar binnen te brengen. Gevolg: geen aansluiting in huis. En nu zegt Budget “u stapt maar over naar Ziggo”. Ze willen niet blijven leveren op DSL.

Ik heb niks met die hoppers.


Kom ik de monteur tegen bij de supermarkt. Jammer dat het niet werkt maar ik ben alleen voor plaatsen ont. Nu zal iemand van kpn netwerk moeten komen. 


Ja jammer @wil51 ,

Maar goed, hier op het forum kun je niet verder geholpen worden. Dit forum is voor de klanten van KPN. Je mag het verder op laten lossen door de klantenservice van "Freedom"

https://helpdesk.freedom.nl


Nog een vraag. Monteur vertelde nog dat het tijdje duurt voordat er verbinding is. Ik heb idee dat lampje alarm al brandde toen hij er nog was. Ik zag 2 lampjes branden boven en de onderste. Klopt het dat er misschien kans is dat er over paar uur toch verbinding is. Of is dat ijdele hoop en is er toch wat mis.

 

Als na plaatsen ont (en activeren) het alarm lampje gaat branden is er iets mis, en dient die monteur dat of op te lossen, of de oplospartij aan te sturen. Het gaat niet vanzelf werken.


Provider heeft het nu overgenomen en heeft ticket bij kpn gemaakt. Kan het zijn dat door het vergeten stofkapje het plaatsen eerst niet lukte van de ont, de glasvezel in het aansluitpunt is gebroken? Aansluitpunt zit nu nog meer los dan eerder. 


Freedom heeft contact gehad met kpn omdat er niets gebeurd. Heeft kpn het ticket gesloten met verhaal dat het op verzoek van de klant was. Freedom begrijpt hier niets van en opnieuw ticket gemaakt. Zo gaat het wel heel lang duren voordat de verbinding gaat werken. 


Glaspoort, aangestuurd door WBA KPN,  is geweest en kunnen het probleem niet vinden. Er staat geen signaal op de glasvezel. Volgende week komt er een ander team. Vermoedelijk een breuk ergens in de straat denken ze. Voorzover ik het kan begrijpen. Een van de monteurs sprak klein beetje Engels.