Skip to main content

Vanmorgen 11:45 krijg ik een mail, mijn glasvezel abonnement is geannuleerd.

Terwijl ik het lees komen mijn kinderen naar beneden, want wifi doet het niet meer, ze zijn de verbinding met hun scholen kwijt.

Mijn vrouw belt meteen met kpn, persoon aan de lijn snapt het ook niet en vind het een vreemd verhaal.

Na wat onderzoek of wat dan ook, conclusie dat wij niet gereageerd hebben op mails met aanmaningen om glasvezel te gaan gebruiken i.p.v. dsl.

Wij werpen tegen dat wij geen haast hadden, en dat er een niet bestelde monteur door ons is weggestuurd, wij kunnen zelf immers wel een kabel aansluiten.

En dat er daarna via de mail weer een afspraak opgedrongen is met een monteur, en toen dus maar vlug zelf de kabel aangesloten hebben.

En ondanks dat wij al een paar dagen fysiek op het glasvezelnetwerk zijn aangesloten en daar ook gebruik van maken, en ook al een mail hebben gekregen " we hebben gezien dat u gebruik maakt van uw glasvezel aansluiting, de afspraak met de monteur wordt geannuleerd", kan de annulering glasvezel abonnement schijnbaar niet meer teruggedraaid worden.

de persoon aan de telefoon maakt nu weer een afspraak met een monteur voor 3 januari en zegt dat we de oude dsl aansluiting maar weer moeten gaan gebruiken.

met grote tegenzin en nodig misbaar de dsl kabel weer aangesloten en na een half uur wachten op herstel instellingen nog steeds geen internet, lampje op modem is rood.

weer gebeld nu door mijzelf, en een vriendelijke vrouw 

loopt met mij door de checklist 'aansluiten dsl' ,dit herstelt

de aansluiting niet, ze stelt voor om dan toch maar weer de aansluiting op het glasvezelkastje nog eens te proberen, maar ook dit faalt.

Na lang wachten terwijl ze contact met de technische dienst heeft, komt ze met een lapmiddel, " u krijgt op al uw mobiele nummers 500 gb extra zodat u een hotspot kunt maken waarmee u dan kunt internetten, u kunt dan via de itv app van kpn tv kijken en daarmee zou u het moeten kunnen uitzingen tot de monteur op 3 januari komt".

Op de vraag waarom er überhaupt een monteur moet komen, want de glasvezel aansluiting werkte immers gewoon tot iemand besloot om dit uit te zetten op afstand, zonder dat iemand bij ons fysiek iets afgesloten heeft.

Was het antwoord dat dit nu eenmaal moest, maar ze gaf toe dat ze ook niet wist wat de monteur anders kon doen dan de stekkertjes in het modem en glasvezelkastje te steken, iets wat u zelf ook al hebt gedaan. Ze wist ook niet wie er achter de knoppen zit en of de monteur dan in contact met deze persoon staat op het moment van aansluiting of zo.

Ze wenste ons goede feestdagen, en bij problemen moest ik gewoon even bellen.

De kinderen hebben weer internet met behulp van een hotspot op hun telefoon.

Maar tv kijken lukt niet op de smart tv, de app komt niet voor in de app galerij van ons toestel, streamen vanaf onze mobiele telefoon naar de chromecast lukt ook niet, de optie streamen / casten kunnen wij niet in de itv app vinden.

Opnieuw bellen is na vijf minuten wachten afgebroken,

Bij weer opnieuw bellen en weer het hele verhaal doen, is het contact na 29 minuten weer verbroken.

Morgen maar weer eens proberen te bellen, maar snap niet hoe ik hier in verzeild ben geraakt.

Heb eigenlijk nooit geen problemen met de kpn gehad, en had dit graag zo gehouden.

Is er een dokter in de zaal?

 

 

 

 

Ik snap niet waarom KPN 2 dagen voor de kerst zulk soort gekkigheid nog overhoop haalt. 


Klinkt alsof de eerste collega in ieder geval alles in haar macht heeft gedaan om u weer online te krijgen. Maar toch jammer dat het allereerst mis gaat.

Waar het denk ik spaak loopt is de afmeld codes, terug te lezen in de mail van de monteursbon. Ik gok dat hier mogelijk onterecht is gekozen voor “annuleer volledige klantorder” met de gedachte dat u geen wijziging wou. Dit wordt door een andere afdeling opgepakt en hier kan nog wel eens tijd tussen zitten.

Ik ben wel een beetje bang dat er weinig anders opzit dan wachten op drie januari tot een monteur dit verhelpt. Mogelijk kan er nog een digitenne noodpakket worden opgestuurd door KPN. Hiervoor kunt u bellen of uw profiel invullen zodat een moderator kan meekijken. 


En dan nog het niet kunnen streamen via de chromecast.  Dat kon toch altijd? 


En dan nog het niet kunnen streamen via de chromecast.  Dat kon toch altijd? 

Daar komt bij dat je via wifi moet streamen 

En ja het internet werkt niet dus kan dat niet 

@Jelly Ree

Zie Dit stukje om te streamen direct naar de chromecast via het mobiele netwerk 


 


En dan nog het niet kunnen streamen via de chromecast.  Dat kon toch altijd? 

Daar komt bij dat je via wifi moet streamen 

En ja het internet werkt niet dus kan dat niet 

@Jelly Ree

Zie Dit stukje om te streamen direct naar de chromecast via het mobiele netwerk 

Oja natuurlijk.  Dom van mij.


@Ik_Hussel dat symbool zocht ik dus maar mn chromecast staat niet aan dus dan zie je het waarschijnlijk niet. 


Ja ik bedenk me ook dat hij er zonder WiFi waarschijnlijk niet staat… 


Ja ik bedenk me ook dat hij er zonder WiFi waarschijnlijk niet staat… 

Hij staat er wel de wifi is er ook maar je kunt niet streamen zonder internet verbinding 

Daarom direct verbinding maken met de chromecast en via het mobiele netwerk streamen 4g 5g whatever 


De chromecast moet via WiFi ook verbinding hebben met internet. In de normale situatie.


Hallo @Jelly Ree, welkom op het KPN forum. Goed dat je ons gevonden hebt. Een lastige situatie zeg, zo vlak voor de kerst (inmiddels al na de kerst). Ben je de kerstdagen desondanks toch enigszins goed doorgekomen?

Ik denk dat het inderdaad fout is gegaan bij de afmeldcodes van de monteur, zoals @Ik_Hussel ook al aangeeft:

Klinkt alsof de eerste collega in ieder geval alles in haar macht heeft gedaan om u weer online te krijgen. Maar toch jammer dat het allereerst mis gaat.

Waar het denk ik spaak loopt is de afmeld codes, terug te lezen in de mail van de monteursbon. Ik gok dat hier mogelijk onterecht is gekozen voor “annuleer volledige klantorder” met de gedachte dat u geen wijziging wou. Dit wordt door een andere afdeling opgepakt en hier kan nog wel eens tijd tussen zitten.

Wanneer je een monteur weigert aan de deur, gaat de monteur er doorgaans vanuit dat je geen wijziging van drager wil en dus zal de bestelling worden geannuleerd. Als je tegen de tijd dat de afdeling deze afmeldcode verwerkt al over bent op glasvezel, dan kom je inderdaad zonder diensten te zitten. Heel zuur, absoluut. Gelukkig heeft één van mijn collega's je al voorzien van extra data, zodat je in ieder geval niet helemaal zonder internet hoeft komen te zitten. Mocht je meer data nodig hebben om de tijd tot het monteursbezoek te overbruggen, dan kan je ons altijd bellen.

 


Hallo Denise,

Kan er een lang verhaal van maken, maar weet dat jullie bij de klantenservice alle mailcontact wel hebben.

Het gaat er mij gewoon om dat er van alles gebeurt, zonder dat ik er om vraag, zoals monteurs afspraken die ik gemaakt zou hebben, "Uw afspraak is op 9 december 2021. Onze monteur start tussen 08:00 en 10:00 uur. De eindtijd kan dus later zijn dan 10:00 uur".

Mijn zoon heeft de monteur te woord gestaan en duidelijk gemaakt dat we zelf het modem binnenkort gaan aansluiten, monteur vond dit prima.

En later nog één op 16 December, "U hebt uw modem nog niet aangesloten op ons glasvezelnetwerk. Maar dit kan al wel en zorgt voor een betere internetkwaliteit. Daarom hebben we een monteursafspraak gemaakt voor…

Tussendoor twee herinneringen, " Sluit aan op glasvezel", Het is duidelijk, stekkers er in en ja hoor..."We zien dat u uw modem hebt aangesloten. U kunt nu dus internetten en/of tv-kijken als u de tv-ontvangers ook hebt aangesloten. Daarom annuleren we uw monteursafspraak".

Nou iedereen blij, tot 23 December, "We hebben de omzetting van uw abonnement naar Glasvezel geannuleerd.Wilt u toch graag glasvezel in uw woning? Bel ons dan gratis op 0800-0402 . Uw abonnementskosten en contract blijven gewoon hetzelfde als u glasvezel krijgt. We helpen u graag".

Rest is bekend, we kijken met een hotspot, de chromecast werkt ook inmiddels, de itv app hapert ergerlijk, we kijken dus nu terug met npo app en videoland, die lopen prima.

Zie net dat de beloofde extra 500 GB's vandaag aflopen.

Morgen maar weer bellen.

 


Ik snap je verhaal en ik vind het erg vervelend voor je, @Jelly Ree, maar ik kan er nu niets meer aan veranderen. Ik heb enkel geprobeerd je uit te leggen waardoor het kan komen dat de bestelling alsnog geannuleerd is, ondanks de communicatie die er is geweest. Ben je ondanks alles de jaarwisseling goed doorgekomen?


Hallo Denise,

We zijn de jaarwisseling goed doorgekomen, monteur is gisteren geweest en alles werkt weer. Als dit zo blijft heb ik verder geen klachten.


Ah, fijn. :)